Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.12.2023 | czas czytania: 8 | SEM | autor: Artefakt

Jak w nieoczywisty sposób wykorzystać święta w reklamie?

Jak w nieoczywisty sposób wykorzystać święta w reklamie?

W związku ze zbliżającym się okresem świątecznym bloki reklamowe oraz materiały promocyjne w mediach społecznościowych przepełnione są bożonarodzeniowymi reklamami. Marki prześcigają się w kolejnych koncepcjach promowania wizerunku, korzystając z wartości, jakie kulturowo przypisuje się świętom. Jednak tworzenie reklam, które mają podobną historię i bazują na tych samych problemach, może być odgrzewaniem tego samego kotleta co roku.

W związku z tym marki starają się na nowo odkryć sposób na przedstawienie świąt, by w oryginalny sposób zwrócić uwagę odbiorcy.

reklama świątecznaIKEA – Ile jedzenia marnujemy w sezonie świątecznym?

Szczególnie ciekawą koncepcją jest reklama firmy IKEA zrealizowana w 2021 roku, która przedstawia problem marnowania jedzenia podczas Świąt Bożego Narodzenia. W reklamie radosny czas świąt przerywa katastroficzna sytuacja. Z nieba spadają ogromnej wielkości fragmenty niedokończonego jedzenia, które demolują miasto. Bohater reklamy uciekając przed niebezpieczeństwem, wbiega do domu rodzinnego, gdzie zauważa mamę, która właśnie wyrzuca resztki świątecznej kolacji. Wtedy również ona, wyglądając przez okno, orientuje się, że jedzenie, które wyrzuca, powoduje wielkie szkody. Reklama kończy się ujęciem przedstawiającym, jak syn i jego mama pakują resztki jedzenia w pojemniki firmy IKEA i dzięki temu redukują ilość wyrzuconego jedzenia. W materiale promocyjnym Święta Bożego Narodzenia są tłem do zobrazowania problemu marnowania żywności i przedstawieniem rozwiązania – zakupu pojemników do przechowywania jedzenia.

Link do materiału: https://www.youtube.com/watch?v=FfoXRwpt9VkIKEA

IKEA – Christmas 2018

Inną wartą uwagi kampanią jest materiał również stworzony na potrzeby promocji sklepu IKEA. W reklamie przedstawiono świąteczny wieczór w formie teleturnieju, w którym udział biorą różne rodziny. Każda z nich siada przy stole i rywalizuje między sobą o wygraną. Pierwsze pytania kierowane do członków rodziny odnoszą się do trendów w internecie i funkcjonalności mediów społecznościowych. Uczestnicy odpowiadają trafnie do momentu, kiedy pytania zaczynają odnosić się do prywatnego życia ich najbliższych. Członkowie rodziny są zszokowani, jak mało wiedzą o sobie nawzajem w porównaniu do prywatnych szczegółów życia celebrytów. Na końcu wszystkie rodziny przegrywają, ponieważ nie są w stanie odpowiedzieć na pytania.

Reklama namawia do skupienia się na relacjach rodzinnych, a nie na mediach społecznościowych, zwłaszcza w święta, kiedy można usiąść przy jednym stole.

Link do materiału: https://adsofbrands.net/en/ads/ikea-spain-christmas-2018/9886

banerJohn Lewis & Partners – The Beginner

Reklama wyprodukowana w 2022 roku dla marki John Lewis & Partners skupia się na historii dorosłego mężczyzny, który stara się nauczyć jazdy na deskorolce. Atmosfera świąteczna jest tylko tłem dla historii, która przedstawia trudności, z jakimi mierzy się główny bohater reklamy i ile poświęcenia wkłada w to, by opanować umiejętność. O świątecznym charakterze materiału informują nas tylko ozdoby w tle. W momencie kulminacyjnym materiału do domu głównego bohatera przyjeżdża dziewczynka, która ma zostać adoptowana przez parę, a jej ulubionym sportem jest właśnie jazda na deskorolce. Zwieńczeniem reklamy jest komunikat, że marka John Lewis & Partners współpracuje z organizacjami, które dbają o dzieci objęte opieką społeczną.

Spot pokazuje, że początki są trudne niezależnie od tego, czy zaczynasz funkcjonować w nowej rodzinie, czy uczysz się jazdy na deskorolce. Każda osoba ma szansę na nowy, szczęśliwy początek. Reklama nie skupia się na produktach marki, a na jej dobroczynnej działalności.

Link do materiału: https://www.youtube.com/watch?v=1z0jfP2gCIs

Aldi – Santa Crasches Christmas

Reklama marki ALDI z 2018 roku przedstawia Świętego Mikołaja, który w trakcie swojej podróży rozbija się na środku pustyni. Pod opiekę bierze go lokalna społeczność, która pomaga mu w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości i naprawia sanie Mikołaja. On również wspiera mieszkańców w dbaniu o miasteczko. Reklama nawiązuje do tego, by wzajemnie się wspierać, niezależnie od tego, czy jest się obcym w danym miejscu i czy ma się coś do zaoferowania. Przewrotnym elementem reklamy jest to, że Święty Mikołaj nie miał żadnego prezentu dla społeczności. To oni sprawili mu prezent w postaci naprawionych sań, którymi mógł dalej ruszyć w drogę. Nieoczywista wizja wspólnej kolacji z lokalnymi daniami oraz brak świątecznej melodii w reklamie sprawiają, że odbiorca skupia się na wartościach, jakie są kultywowane w trakcie świętowania, a nie na elementach dekoracyjnych, które są mniej ważne.

Link do materiału: https://www.youtube.com/watch?v=zbRKEhHSzfM

Google Assistant: Home Alone Again

Materiał promocyjny marki Google przedstawia, jak wygląda okres świąteczny dorosłego Kevina – postaci z filmu „Kevin sam w domu”. Ponownie zostaje on sam w trakcie świąt i korzysta z udogodnień w domu. Jedynym partnerem Kevina jest Google Assistant, który pomaga mu w organizowaniu listy zakupów, opłacaniu zamówień online i obsługiwaniu funkcjonalności, które w efekcie mają odstraszyć potencjalnych włamywaczy. Obecność Google Assistant sprawia, że Kevin może zrelaksować się i mniej angażować w podstawowe czynności domowe. Reklama kończy się hasłem „Make Google do it”. Google w dobry sposób wykorzystało nostalgiczny, świąteczny film jako bazę do zareklamowania asystenta głosowego. Spot pokazuje, jak prosto można zorganizować święta, jeśli ma się do dosypozycji odpowiednie narzędzia.

Link do materiału: https://www.youtube.com/watch?v=-lfHXKbsMLE

reklama świętaPodsumowanie

Producenci reklam coraz częściej odchodzą od stereotypowego przedstawiania świąt w reklamie, ponieważ oryginalne pomysły mają większą szansę na skupienie uwagi użytkownika. Dzięki temu produkty marek mogą zostać łatwo zapamiętane i skojarzone z konkretnymi wartościami towarzyszącymi Świętom Bożego Narodzenia. Odbiorcy reklamy chętniej zakupią produkt, który w trakcie świąt jest pomocny i przydatny, lub zaufają marce, która wspiera wartości społeczne. Dlatego tworzenie świątecznych kampanii reklamowych jest dobrym rozwiązaniem, by wykorzystać możliwości sprzedażowe tego sezonu.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

SEO 11.08.2025 | czas czytania: 13 | SEO

Pozycjonowanie stron – poradnik i podstawy

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik pozycjonowania stron internetowych, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

image seo 08.08.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Image SEO, czyli jak zoptymalizować grafikę na stronie internetowej

Grafika na stronie internetowej jest elementem przyciągającym uwagę użytkownika. Ubarwia długą treść, pomagając przekazać najważniejsze informacje. Pozwala także na przyciągnięcie ruchu z wyszukiwarki grafiki. Jednak aby tak się stało, obrazy i zdjęcia należy zoptymalizować dla procesu pozycjonowania stron. Czy wiesz, jak to osiągnąć? W tym artykule pokażemy Ci, jak SEO zdjęć wpływa na pozycjonowanie stron internetowych, jakie znaczenie ma optymalizacja plików graficznych, alternatywny opis zdjęcia, atrybut alt czy odpowiedni format zdjęcia. Nauczysz się, jak dzięki kompresji obrazów, responsywności i strategii opartej o dane strukturalne zwiększyć ruch organiczny i skuteczność całej witryny. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt