Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
08.07.2022 | czas czytania: 4 | SEM | autor: Artefakt

Allegro Ads

Allegro Ads

Na Allegro można kupić niemal wszystko. Wielu przedsiębiorców próbowało swoich sił w tym miejscu, jednak nie wszyscy z sukcesem. Największa w Polsce platforma e-handlu oferuje wsparcie sprzedaży w postaci systemu reklamowego Allegro Ads. Zanim jednak sięgniesz po to rozwiązanie, zastanów się, czy jest ono dla Ciebie.

Jak skuteczniej sprzedawać na Allegro

Niewątpliwym atutem Allegro jest jego popularność, choć wiąże się z tym także wysoka konkurencja cenowa. Handlujący narzekają również na prowizje, a reklama to dodatkowy koszt. Jeżeli sprzedaż organiczna w tym miejscu nie przynosi wystarczającego zwrotu z inwestycji, nawet kampanie płatne mogą nie być wystarczająco pomocne.

Co zrobić, by lepiej sprzedawać na Allegro? Ważnym czynnikiem są odpowiednio dopasowane, rozbudowane tytuły i opisy, dzięki którym użytkownicy znajdą Twoje produkty. Zależnie od specyfiki branży czasem warto wystawić ten sam przedmiot w kilku różnych kategoriach, żeby dotrzeć do możliwie dużej grupy odbiorców. Podobnie jak w przypadku Google Shopping większe szanse na sukces mają sprzedawcy oferujący szeroki asortyment. Wielu kupujących wybierze ofertę oznaczoną symbolem Allegro Smart (żeby nie płacić za wysyłkę zamówień o wartości przynajmniej 40 zł), warto więc rozważyć udział w tym programie (co niestety generuje dodatkowe koszty). Innym atutem jest status Super Sprzedawcy – jednym z kryteriów jego osiągnięcia jest minimum 100 ocen w ostatnich 12 miesiącach.

Allegro Ads – na czym to polega?

Jeżeli przeszłaś/przeszedłeś wspomniane wyżej kroki – to dobry czas, by wypróbować Allegro Ads. Idąc za przykładem Google, portal oferuje nowym kontom nawet dodatkowe 600 zł na reklamę. W Akademii Allegro znajdziesz bezpłatne materiały szkoleniowe dotyczące tworzenia i optymalizacji kampanii. Mniej doświadczeni albo zabiegani sprzedawcy mogą skorzystać z szybkiej, zautomatyzowanej formy kampanii – Ads Express. Konto reklamowe Allegro można również udostępnić agencji, by prowadziła działania w Twoim imieniu.

Źródło: https://allegro.pl/akademia

Tak samo jak w przypadku reklam Microsoft panel Allegro pod wieloma aspektami przypomina Google Ads. Kampanie dzielą się na grupy, a te zawierają słowa kluczowe. Dostępne są trzy formy działań:

  • Oferty sponsorowane
  • Reklama graficzna
  • Sieć reklamowa

Pierwsza pozwala wyróżnić Twoje przedmioty, by były bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania Allegro (tu można pozwolić algorytmowi, by promował tylko bestsellery). Druga ma na celu zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki. Ostatnie rozwiązanie jest o tyle ciekawe, że umożliwia prezentowanie ofert na zewnętrznych serwisach – Facebook i Google (jeśli korzystasz już z tych form reklamy poza Allegro, może tu dojść do swego rodzaju kanibalizacji). System sugeruje optymalne stawki i budżety. W przeciwieństwie do Google czy Facebook Ads wydatki w panelu Allegro to kwoty brutto.

Czy sprzedaż i reklama na Allegro mają sens, jeśli prowadzisz już sklep internetowy? Platforma ma rzeszę wiernych fanów, którzy cenią sobie Program Ochrony Kupujących czy możliwość porównania wielu ofert w jednym miejscu. Jeżeli konkurencja oferuje atrakcyjniejsze ceny, obniżenie ich na Allegro może spowodować spadki w Twojej witrynie (gdzie nie ponosisz kosztów prowizji) – dlatego warto znaleźć złoty środek. Na horyzoncie pojawiają się również nowe platformy typu marketplace (jak Shopee czy Erli.pl), które mogą sporo namieszać w polskim e-commerce.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt