Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.07.2022 | czas czytania: 4 | SEM | autor: Artefakt

Kampanie Microsoft Ads

Kampanie Microsoft Ads

Kampanie w Google i na Facebooku to podstawy performance marketingu. Jeżeli szukasz nowych źródeł przychodu dla Twojego biznesu, warto przyjrzeć się innym platformom reklamowym i wybrać te najbardziej odpowiednie. Kolejne możliwości wyrastają jak grzyby po deszczu, weźmy choćby pod uwagę Spotify czy TikToka. Usługodawcy B2B promują się na LinkedInie, sprzedawcy – na Allegro. W tym wpisie przyjrzymy się jednak bliżej reklamom w systemie Microsoft

Czym są Microsoft Ads

Microsoft Ads (dawniej Bing Ads) to reklamy wyświetlane użytkownikom korzystającym z przeglądarki Microsoft Edge, w której wbudowaną wyszukiwarką jest właśnie Bing. Z tej przyczyny będą miały one mniejsze zasięgi niż działania płatne w Google. Jeżeli zastanawiasz się, czy kampanie Microsoft są właściwe do promowania Twojej działalności, pomocna może być odpowiedź na pytanie, jacy użytkownicy korzystają z wyszukiwarki Bing. Dużą część tej grupy stanowią osoby w wieku średnim i starszym, z mniejszych miejscowości. Zdarza się, że pracownicy biurowi używają Edge’a, ponieważ jest to jedyna przeglądarka zainstalowana na ich służbowych komputerach. Bing cieszy się również większą popularnością w krajach zachodnich.

Panel domyślnie wyświetla się po angielsku, na chwilę obecną nie ma wersji polskojęzycznej. Podobnie z suportem, który zlokalizowany jest w Stanach Zjednoczonych. Microsoft Ads jest łudząco podobny do usługi Google. Mało tego, kampanie można zaciągnąć z tego drugiego systemu. Należy jednak być ostrożnym – szybki import obejmuje wszystkie ustawienia, w tym budżety i strategię ustalania stawek. Nie można ich później edytować i aktualizują się one na bieżąco, gdy zmiana zostanie dokonana z poziomu Google Ads.

Trzy rodzaje reklam

Microsoft Ads oferuje trzy rodzaje reklam: Search, Audience (odpowiednik sieci reklamowej Google) oraz Shopping. Choć kampanie produktowe wyświetlają się polskim użytkownikom, na chwilę obecną może je utworzyć tylko partner Microsoftu – jeżeli współpracujesz z agencją reklamową, warto zapytać o taką możliwość. Analogicznie do systemu Google konieczne będzie utworzenie sklepu w Merchant Center i dodanie pliku produktowego.

Niestety, wiele elementów Microsoft Ads wymaga jeszcze dopracowania. Po założeniu konta warto sprawdzić, czy w ustawieniach płatności oraz na fakturach za budżet widnieją prawidłowe dane. Podobnie jak w przypadku reklam na Facebooku ruch z Microsoftu gubi się w Google Analytics – stosowanie UTM-ów może częściowo rozwiązać ten problem.

Ciekawi jesteśmy, czy reklamy w wyszukiwarce Bing zdobędą większą popularność na naszym rynku i czy przyczynią się do przełamania monopolu Google. Na chwilę obecną można je potraktować jako dodatkowe źródło ruchu i konwersji.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt