Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
05.02.2020 | czas czytania: 5:00 min | Analityka | autor: Artefakt

Mierzenie ruchu z wizytówki Google Moja Firma w Google Analytics za pomocą UTM-ów. Szybka instrukcja

Mierzenie ruchu z wizytówki Google Moja Firma w Google Analytics za pomocą UTM-ów. Szybka instrukcja
Wizytówka Google Moja Firma pozwala na przyciągnięcie wielu klientów na naszą stronę internetową. Przydaje się szczególnie w przypadku prowadzenia działalności na lokalnym rynku, kiedy to chcemy dotrzeć do osób znajdujących się w pobliżu naszej siedziby, sklepu lub biura. Choć jest to darmowa usługa, warto śledzić jej skuteczność, czyli ruch pozyskiwany za jej pośrednictwem. Jak to zrobić? Prezentujemy szybką instrukcję mierzenia przejść z GMF na nasz serwis za pomocą Google Analytics i linków otagowanych parametrami UTM.

1. Tagowanie linku parametrami UTM

W tym celu najlepiej użyć oficjalnego googlowskiego narzędzia: Campaign URL Builder. Poprawna interpretacja linku UTM przez Google Analytics wymaga uzupełnienia minimum 4 parametrów:

  • Website URL: Wpisujemy pełny adres URL, np. https://www.artefakt.pl/
  • Campaign Source: Źródło ruchu – google
  • Campaign Medium: Kanał/Medium: organic
  • Campaign Name: Dowolna; zaleca się jednak, aby nazwa jednoznacznie sugerowała tematykę kampanii, w naszym przypadku będzie to:

Campaign URL Builder – https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

Wstawianie linku UTM do Google Moja Firma

Będąc zalogowanym na maila zawierającego dostęp do wizytówki Google Moja Firma, wybieramy kolejno:

Zarządzaj lokalizacjami -> (Wybrana lokalizacja) -> Informacje

W polu „Witryna” wklejamy wcześniej wygenerowany link:

Zmiana witryny – https://business.google.com/locations

Uwaga!

Mimo tego że link UTM jest dość długi, nie należy go skracać. Docelowo link i tak będzie widniał pod przyciskiem „Strona”.

Wizytówka w SERP

Śledzenie kampanii w Google Analytics

Standardowo Google Analytics przypisze przejście na stronę przez wizytówkę do ruchu bezpłatnego. Dzięki wcześniej dodanemu parametrowi UTM w linku jesteśmy w stanie wyodrębnić tylko ruch z GMF. W tym celu wybieramy:

Pozyskiwanie -> Cały ruch -> Źródło/medium

oraz filtrujemy kampanie:

 

Wybór kampanii w narzędziu Google Analytics

Ostatnim krokiem jest wyświetlenie wykresu liniowego, na który od tej pory możemy nakładać ruch organiczny.

Wyświetlanie wykresu kampanii

Szybki i wygodny podgląd – Panele informacyjne

Google Analytics daje możliwość stworzenia własnego panelu informacyjnego, w którym w jednym miejscu można śledzić wybrane przez nas dane oraz generować czytelne raporty w formie PDF. Będąc zalogowanym do Google Analytics, wybieramy kolejno:

Dostosowanie -> Panele informacyjne -> Utwórz

Tworzenie nowego Panelu informacyjnego

 W zależności od potrzeb możemy wybrać jedną z dwóch opcji:

  • Puste tło,
  • Panel początkowy.

Tworząc nazwę panelu, pamiętajmy, aby zrobić to w taki sposób, by każdy użytkownik wiedział, z czym ma do czynienia. Teraz pozostaje tylko dodać nowy widżet, który będzie przedstawiał ruch z wizytówki Google Moja Firma. W tym celu klikamy Dodaj widżet.

Dodawanie nowego widżetu w panelu informacyjnym

Z dostępnych opcji wybieramy Oś czasu, która umożliwi wyświetlenie sesji z wizytówki Google Moja Firma w czytelniej formie wykresu liniowego.

Na końcu dodajemy filtr wyświetlający tylko kampanie zawierającą nazwę kampanii, którą utworzyliśmy podczas tagowania linku UTM. W naszym przypadku jest nią gmf.

Widżet przedstawiający ruch z wizytówki w panelu informacyjnym

 Gotowe! Raport został poprawnie skonfigurowany i od teraz możemy śledzić przejścia na naszą stronę z wizytówki Google Moja Firma.

Po co mierzyć ruch z wizytówki Google Moja Firma?

Wizytówka Google Maps udostępnia właścicielom biznesów coraz więcej opcji promowania swojej działalności w sieci. Można dodawać zdjęcia, posty, publikować filmiki, odpowiadać na pytania użytkowników w sekcji FAQ oraz komentarze. Śledzenie ruchu z GMF będzie stanowiło informację, czy podejmowane działania w obrębie mapki przekładają się na wzrost liczy wejść. Jeśli tak – warto je kontynuować. A jeśli nie, lepiej poświęcić czas na social media lub rozwój treści na stronie.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt