Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
07.01.2024 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Promocja w social media: jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku krok po kroku?

Promocja w social media: jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku krok po kroku?

Facebook to portal, który wśród mediów społecznościowych cieszy się największą popularnością. Ponad 2,4 miliarda osób na świecie posiada profil na stronie, z czego 1,59 miliarda użytkowników dziennie jest aktywna (źródło: Facebook Newsroom). Serwis jednak nie tylko ułatwia kontakt z przyjaciółmi czy pozwala na przeglądanie ciekawych treści. To także potężne narzędzie reklamowe dysponujące gigantyczną bazą danych o użytkownikach. By skutecznie promować swoją działalność, warto skorzystać z Menedżera reklam, który oferuje firma Facebook. Jak krok po kroku założyć konto w aplikacji Facebook Ads?

Konto reklamowe na Facebooku a fanpage

Posiadanie strony biznesowej na Facebooku stało się obowiązującym standardem. Dzięki prowadzeniu fanpage’a możemy informować obserwujących nas fanów o najnowszych wydarzeniach z życia firmy. Znacznie ułatwia to także kontakt z klientami i pozwala na załączenie istotnych informacji o przedsiębiorstwie, takich jak numer telefonu czy dojazd do siedziby. Nie wszystkie marki posiadające stronę na FB zakładają jednak konto reklamowe, które służy do tworzenia kampanii i pozwala trafić do szerokiego grona odbiorców. Dzięki reklamom na Facebooku możemy docierać nie tylko do fanów strony, ale także do osób spoza kręgu obserwujących, których może zaciekawić nasz produkt lub usługa.

Zalety posiadania konta reklamowego

Podstawowe korzyści płynące z posiadania konta reklamowego to zasięg i prędkość działania. Odpowiednio zaprogramowana kampania Facebook Ads ma szansę dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych w szybkim czasie w oparciu o dane demograficzne, polubienia i działania na portalu. Potęga Facebooka tkwi przede wszystkim w ogromnej liczbie zarejestrowanych użytkowników. Według szacunków Mediakix każdy posiadacz profilu spędza na platformie średnio 35 minut dziennie, a dodatkowo serwis zachęca zalogowanych do różnych form aktywności. Zaangażowanie odbiorców nie tylko pozwala na określenie efektywności kampanii, ale służy także promowaniu postów.

Innym argumentem przemawiającym na korzyść reklam na Faceboku jest ich cena. Uruchomienie kampanii na portalu społecznościowym nie należy do najtańszych form promocji, jednak po analizie prędkości działania i zasięgu pozwala na szybkie osiągnięcie realnych korzyści. Stosunek efektów i możliwości do ceny to kolejna zaleta, płynąca z używania aplikacji Menedżera reklam.

Od czego należy zacząć zakładanie konta reklamowego na Facebooku?

Przed uruchomieniem konta reklamowego na portalu Facebook musimy wykonać kilka poniższych kroków.

1. Założenie konta prywatnego

W pierwszej kolejności  powinniśmy założyć profil prywatny na Facebooku. Jego posiadanie to warunek rejestracji w Menedżerze reklam. Stworzenie konta nic nie kosztuje, ale wymaga podania danych osobowych. Niektórzy decydują się na założenie profilu fikcyjnego, należy jednak pamiętać, że jest to niezgodne z polityką portalu. Działania reklamowe możemy wdrażać z poziomu strony na Facebooku lub używając aplikacji Facebook Ads.

2.Wybór aplikacji do promocji

Choć korzystanie z zakładki „Centrum reklam”, którą znajdziemy w menu strony, wydaje się wygodniejsze, w rzeczywistości aplikacja Menedżera reklam otwiera przed nami dużo więcej opcji. Pozwala między innymi na obranie skonkretyzowanego celu reklamowego, dostosowanie budżetu, zwiększa opcje targetowania oraz umożliwia tworzenie postów, które nie pojawiają się w formie wpisów, a służyć będą wyłącznie reklamie. Co więcej, Menedżer reklam posiada także bardziej rozbudowane statystyki, pomocne w projektowaniu kolejnych kreacji.

3. Stworzenie własnej strony

Po założeniu własnego konta prywatnego możemy przystąpić do zakładania strony. By to zrobić, należy wybrać zakładkę „Strony” w bocznym menu na stronie głównej, a następnie „Utwórz stronę”. Na tym etapie do wyboru mamy dwie opcje: możemy stworzyć fanpage firmy lub marki albo utworzyć „społeczność” lub profil osoby publicznej.

Po wprowadzeniu nazwy i kategorii oraz nasyceniu strony niezbędnymi informacjami możemy przejść do tworzenia reklam na stronie.

Reklamy z poziomu Facebooka

By przejść do zarządzania reklamami, powinniśmy otworzyć panel sterowania stroną. Na poziomym menu, po rozwinięciu przycisku „więcej” należy kliknąć przycisk „Centrum reklam”.

W Centrum reklam wyświetli się podsumowanie wydatków, zaangażowanie odbiorców, a także reklamy z przeszłości. Strona udostępnia statystyki zawierające dane demograficzne o osobach, wyświetlenia oraz podsumowanie budżetu.

Centrum reklam pozwala promować jedynie istniejące już posty. By przejść do zaawansowanych funkcji tworzenia i kontrolowania reklam, warto skorzystać z aplikacji Menedżer reklam.

Zakładanie konta reklamowego w Menedżerze reklam

Tworząc reklamę po raz pierwszy, jednocześnie otwieramy konto reklamowe. Jeśli w przeszłości używaliśmy funkcji promowania postów, nasz profil istnieje już w aplikacji. Jeżeli jednak chcemy zaplanować pierwszą kampanię, jesteśmy zmuszeni do założenia nowego konta.

By promować się za pomocą Menedżera reklam, powinniśmy posiadać istniejącą już stronę na Facebooku. Z poziomu fanpage’a klikamy w menu oznaczone kropkami, które umożliwia nam bezpośrednie przekierowanie do Adsów.

W ustawieniach przechodzimy do skrótów i wybieramy Menedżera reklam.

Po otworzeniu Menedżera i zalogowaniu się do aplikacji możemy przejść do konfiguracji konta reklamowego, uzupełniając informacje o firmie, ustawienia płatności i nadać role na koncie reklamowym.

Kto może mieć dostęp do konta reklamowego na Facebooku?

Po założeniu konta reklamowego uprawienia do tworzenia i edycji reklam mogą posiadać także inne osoby. Menedżer reklam pozwala nadawać trzy role: administratora, analityka oraz reklamodawcy. Reklamodawcy i analitycy mają dostęp jedynie do określonych opcji oraz narzędzi, podczas gdy administrator w pełni kontroluje konto firmowo. By nadać dostępy osobom z poziomu Menadżera reklam, należy wybrać ikonę ustawień w prawym górnym rogu ekranu.

W zakładce konta reklamowe pojawia się tabelka „role na koncie reklamowym”, a obok niej przycisk „dodaj osoby”. Po kliknięciu przycisku możemy wpisać nazwisko osoby oraz wybrać jej rolę na koncie.

Szczegółowe instrukcje nadawania dostępów do konta reklamowego opisaliśmy w osobnym wpisie: www.artefakt.pl/blog/epr/udostepnianie-konta-facebook-ads-agencji.

Usuwanie konta reklamowego

Trwałe pozbycie się konta reklamowego na Facebooku jest niemożliwe. Mając uprawnienia administratora, można je jednak dezaktywować, co skutkuje usunięciem podstawowej metody płatności za reklamy i zatrzymaniem emisji wszystkich reklam. By to zrobić, należy uruchomić Facebooka na komputerze, a następnie przejść do ustawień kont w Menedżerze reklam.

Na końcu strony należy kliknąć link „Dezaktywuj konto reklamowe” i potwierdzić działanie.

Dezaktywowane konto reklamowe pozostaje w Menedżerze reklam.  Za jego pośrednictwem nadal można przejrzeć historię i statystyki prowadzonych w przeszłości kampanii. Jego ponowna aktywacja możliwa jest dopiero po całkowitym procesie dezaktywacji i pobraniu opłat za kampanie.

Dlaczego warto korzystać z Menedżera reklam?

Stworzenie skutecznej kampanii dostosowanej do odbiorców kampanii poprzedzone jest dogłębną analizą, poznaniem rynku, właściwą edukacją i szczegółowym opracowaniem strategii.  To proces, który wymaga dużo czasu i wysiłku. Rozbudowane narzędzia znacznie usprawnią pierwsze kroki w promowaniu w social media, a przemyślane działania z czasem pozwolą zwiększyć zainteresowanie marką. Konto reklamowe w Menedżerze reklam poszerzy możliwości planowania i analizy działań reklamowych oraz ułatwi dysponowanie budżetem. Warto więc odejść od standardowego przycisku „promuj” na rzecz facebookowej aplikacji, co widocznie poprawi efektywność promocji.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt