Rodzaj reklam, które blokuje Google Chrome
Nachalny przekaz reklamowy nie tylko denerwuje użytkowników, ale również szkodzi portalom czerpiącym zyski z wyświetlania reklam. Jeśli internauta spotka się z wyskakującymi i trudnymi do pominięcia banerami na danej stronie internetowej, następnym razem wybierze inny serwis. A to już wiąże się z utratą ruchu, a więc i mniejszym potencjałem reklamowym dla witryny wydawcy.
Chcąc zapobiegać takim sytuacjom, Google od połowy lutego 2018 r. wdrożyło w swojej przeglądarce opcję blokowania następujących rodzajów reklam:
- Na urządzeniach desktopowych:
- Reklamy Pop-up (Pop-up Ads) – wyskakujące okienka, które często mają ukryty przycisk X,
- Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
- Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown) – często pojawiają się przed załadowaniem treści na stronie,
- Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.

Rodzaje nachalnych reklam można podejrzeć na stronie: https://www.betterads.org/standards.
- Na urządzeniach mobilnych:
- Reklamy Pop-up,
- Reklamy pełnoekranowe (Prestitial ads),
- Reklamy zasłaniające ponad 30% wysokości strony (Ad density higher than 30 percent),
- Migające reklamy animowane (Flashing animated ads),
- Automatycznie odtwarzane reklamy wideo z dźwiękiem (Auto-playing Video Ads with Sound,
- Pełnoekranowe reklamy, które znikają po określonym czasie (Prestitial ads with countdown),
- Scrollowane pełnoekranowe reklamy (Full-screen scrollover ads),
- Reklamy przyklejone do strony (Large sticky ads), które zasłaniają więcej niż 30% treści.
Google obiecuje, że będzie blokować wszystkie reklamy niezgodne z Better Ads Standards, nawet jeśli będą one przygotowane za pośrednictwem systemu AdWords. Warto więc regularnie obserwować raport na temat widoczności reklam w Search Console, aby szybko zidentyfikować treść reklamową oznaczoną jako nachalna i irytująca.
