Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
25.09.2024 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Jak dobrać wymiary grafiki na Facebooku?

Jak dobrać wymiary grafiki na Facebooku?

„Wymiary zdjęć…” – kiedyś podczas wpisywania podobnego zapytania do wyszukiwarki autopodpowiedzi Google zdominowałoby hasło związane z formatem fotografii do dokumentów tożsamości. Obecnie trend jest zupełnie inny. Internautów interesują przede wszystkim wymiary grafik w mediach społecznościowych. Właściwa wielkość to jeden z ważniejszych czynników, który odpowiada za wysoką jakość publikowanych treści np. na Facebooku.

Rekomendowane formaty zdjęć to niezwykle dynamiczny element Social Mediów. Facebook często wprowadza nowe wytyczne dotyczące wymiarów. I choć ustawienie konkretnej szerokości i wysokości nie jest obowiązkowe, warto sugerować się polecanymi proporcjami. Dzięki temu publikowane posty czy wydarzenia będą prezentować się tak samo dobrze na ekranach komputerów, jak i smartfonów. To ważne, bo coraz więcej użytkowników (również klientów) przegląda portale społecznościowe właśnie na urządzeniach mobilnych.

Rozmiary zdjęć na Facebooku

Przygotowaliśmy krótki przewodnik po rozmiarach grafik, aby ułatwić Ci wybór optymalnych zdjęć na stronę na Facebooku. Ich stosowanie sprawi, że udostępniane materiały zachowają wyrazistość i świetny wygląd bez względu na to, czy pojawią się w news feedzie, na osi czasu, czy w tle organizowanego wydarzenia.

Zmiana zdjęcia profilowego na 170 x 170 pikseli

Dobre zdjęcie profilowe to niewielka, graficzna wizytówka, która prezentuje osobę lub markę (np. w postaci logo). Jest widoczna nie tylko w lewym, górnym rogu na firmowej stronie na Facebooku, ale także jako avatar w postach, komentarzach, reklamach czy w wynikach wyszukiwania. W drugim przypadku zdjęcie zostaje przycięte do okrągłej ramki, dlatego warto wybrać taką grafikę, która wygląda ładnie w formie i kwadratu, i koła. Na smartfonie pojawia się jako obraz o wielkości 128 x 128 pikseli. W razie czego edytuj zdjęcie profilowe.

Zdjęcia w tle na Facebooku – 828 x 315 pikseli

Cover photo jest elementem, który najbardziej rzuca się w oczy zarówno na prywatnym profilu na Facebooku, jak i na stronie firmowej. Zajmuje centralne miejsce, nadając zdjęcia w tle na Facebooku charakter wyglądowi fanpage’a, dlatego wymaga zastosowania odpowiednich wymiarów. Wielkość wgrywanego pliku nie powinna być mniejsza niż 399 x 150 pikseli, a waga – 150 KB. Inny format może spowodować nieestetyczne rozciągnięcie lub skompresowanie grafiki.

Co ważne, na ekranach telefonów zdjęcie w tle wyświetla się w nieco innych rozmiarach – 640 x 360 pikseli. Z tego względu boki zostają przycięte z prawej i lewej strony (po ok. 100 px). Warto więc przygotować grafikę w taki sposób, aby nie utraciła istotnych elementów (np. przesuwając logo bardziej na środek). Warto przy tym znać zalecane wymiary grafik Facebook.

Film w tle – 820 x 462 pikseli

Facebook udostępnia opcję, która pozwala dodatkowo uatrakcyjnić stronę firmową. W miejscu zdjęcia w tle można opublikować cover video, czyli film w tle. Filmik może trwać od 20 do 90 sekund i zostaje automatycznie zapętlony. Wskazana jest więc nie tylko dbałość o dobre wymiary, ale także o jak najciekawszą treść, aby wykorzystać tę krótką chwilę do przyciągnięcia uwagi odwiedzających.

Rozmiar zdjęcia w tle wydarzenia – 1920 x 1080 pikseli

Eventy w mediach społecznościowych są jednym z częściej stosowanych narzędzi promocji. Oprawa graficzna wydarzenia wyświetla się samym uczestnikom, a także fanom firmowej strony i znajomym osób, które np. potwierdziły swój udział lub wykazały zainteresowanie wydarzeniem. Z tego względu zdjęcie w tle powinno być jak najbardziej wyraźne i atrakcyjne wizualnie. Wpływa na to również dobrze dobrany rekomendowany rozmiar zdjęcia.

Wymiary grafik na FB. Zdjęcie poziome – 1200 x 900 pikseli

Ten format grafiki zna chyba każdy użytkownik Facebooka. Najczęściej pojawia się jako zaimportowany obraz lub udostępniony post (w tym przypadku rekomendowany rozmiar wynosi przynajmniej 1200 x 627).

Aktualne wymiary grafik. Zdjęcie kwadratowe – 1200 x 1200 pikseli

Kwadraty stały się popularne za sprawą innego serwisu społecznościowego – Instagrama. Z czasem ten rodzaj zdjęcia przeniósł się również na pole Facebooka. W tym przypadku jednak jego wymiary powinny być nieco większe niż w drugiej aplikacji (gdzie optymalna wartość wynosi 1080 x 1080 pikseli).

Zdjęcie pionowe – 640 x 960 pikseli

Można je publikować w całości w formie prostokąta od stosunkowo niedawna (wcześniej Facebook przycinał grafiki do kwadratu). Wysokie posty to ukłon w kierunku użytkowników mobilnych. Warto stosować rekomendowane wymiary lub przynajmniej zachować proporcję 3:2, ponieważ takie grafiki świetnie prezentują się na smartfonach. Wyświetlają się na całym ekranie i stają się bardziej efektowne.

Zalecane wymiary grafik i wideo dla Facebook Stories

Facebook Stories to popularna funkcja, która pozwala na publikowanie krótkotrwałych treści w formie grafik i wideo. Aby osiągnąć optymalną jakość i wygląd, warto zastosować się do zalecanych wymiarów. Dla grafik zaleca się stosowanie zalecanego rozmiaru zdjęcia tj. 1080×1920 pikseli, co odpowiada proporcjom 9:16. W przypadku wideo, sugerowane są te same proporcje, lecz z maksymalną długością trwania 20 sekund. Pamiętajmy, że publikacje powinny być atrakcyjne wizualnie, dobrze dopasowane do ekranu oraz dostosowane do szybkiego przeglądania przez użytkowników.

Jak umieszczać teksty i logo w Facebook Stories, aby uniknąć ich przysłonięcia?

Aby skutecznie umieszczać teksty i logo w Facebook Stories, warto zastosować kilka prostych zasad, które pozwolą uniknąć przysłonięcia grafik. Po pierwsze, umieszczaj teksty oraz logo w centralnej części ekranu, gdzie będą dobrze widoczne dla odbiorców. Unikaj umieszczania elementów na górnej i dolnej krawędzi ekranu, ponieważ mogą zostać przysłonięte przez interfejs użytkownika. Po drugie, wybieraj czytelne czcionki oraz kontrastujące kolory, które ułatwią odbiorcom odczytanie treści.

Jakie są zalecane proporcje dla Facebook Stories?

Facebook Stories to popularna funkcja, która pozwala na udostępnianie krótkotrwałych treści w formie zdjęć i filmów. Aby uzyskać jak najlepsze efekty wizualne, warto zastosować się do zalecanych proporcji dla tego formatu. Optymalne wymiary to 9:16, co odpowiada rozdzielczości 1080×1920 pikseli. Dzięki temu, materiały będą wyświetlane na pełnym ekranie, co zwiększa ich atrakcyjność i angażuje odbiorców. Warto dodać zdjęcie do stories.

Gdzie tworzyć grafiki? Popularne narzędzia

Znasz już obowiązujące wymiary zdjęć na Facebooku. Tworzenie grafik to istotny element w dziedzinie marketingu, reklamy oraz mediów społecznościowych. Istnieje wiele popularnych narzędzi, które ułatwiają ten proces nawet dla osób nieposiadających doświadczenia w dziedzinie grafiki.

Przykładem takiego narzędzia jest Canva, która oferuje szeroką gamę szablonów, obrazów, czcionek i innych elementów do tworzenia atrakcyjnych projektów graficznych. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi oraz licznych funkcjom, Canva staje się doskonałym wyborem zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych użytkowników.

Prawa autorskie do zdjęć publikowanych na platformach społecznościowych

Prawa autorskie do zdjęć publikowanych na platformach społecznościowych są istotnym zagadnieniem, które każdy użytkownik powinien zrozumieć. W momencie tworzenia i publikowania zdjęcia, autor uzyskuje wyłączne prawa do jego wykorzystania. Dlatego przed udostępnieniem czyjegoś zdjęcia na swoim profilu, należy uzyskać zgodę twórcy. Warto również pamiętać, że publikując swoje zdjęcia, udzielamy platformie społecznościowej ograniczonej licencji na ich wykorzystanie. Aby uniknąć nieporozumień i problemów prawnych, warto zaznajomić się z regulaminem danej platformy oraz przestrzegać zasad korzystania z cudzych dzieł. Tylko wtedy możesz dodać zdjęcie.

Czy konieczne jest uzyskanie zgody na publikację zdjęć z wizerunkami innych osób?

Chcesz zmienić zdjęcie profilowe? Czy publikując zdjęcia z wizerunkami innych osób na Facebooku, powinniśmy uzyskać ich zgodę? Odpowiedź brzmi: tak. Zgodnie z obowiązującym prawem, każda osoba ma prawo do ochrony swojego wizerunku. Dlatego przed udostępnieniem takich zdjęć, warto poinformować i poprosić o zgodę osoby, które się na nich znajdują. Szanując prywatność innych, nie tylko unikamy ewentualnych problemów prawnych, ale także budujemy pozytywne relacje z otoczeniem. Pamiętajmy, że prosty gest jak zapytanie o zgodę może przynieść wiele korzyści, a przede wszystkim szacunek dla cudzej prywatności.

Rozmiar zdjęcia w tle i profilowego. Używanie witryn ze zdjęciami stockowymi i pozwolenia

Wiesz już, jaki rozmiar powinno mieć zdjęcie w tle. Korzystanie z witryn ze zdjęciami stockowymi to popularne i wygodne rozwiązanie dla osób poszukujących wysokiej jakości materiałów graficznych do swoich projektów. Ważne jest jednak, aby pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich oraz uzyskaniu odpowiednich zgód na wykorzystanie chronionych materiałów.

Przed pobraniem i zastosowaniem idealnego zdjęcia profilowego czy ilustracji, należy sprawdzić warunki licencji oraz ewentualne ograniczenia w użyciu. Dzięki temu unikniemy nieporozumień oraz problemów prawnych związanych z naruszeniem praw autorskich. Pamiętajmy, że szanowanie cudzej pracy to podstawa uczciwego korzystania z zasobów dostępnych w sieci.

Rozwijana grafika na Facebooku

Masz już wiedzę na temat tego, jak zmienić zdjęcie profilowe czy w tle. Pominięcie wytycznych może czasem przynieść pewne korzyści. Dzieje się tak w przypadku pionowego zdjęcia, które wyświetla się w rozmiarze 640 x 960 pikseli. Jeśli obrazek będzie dłuższy, system przytnie go do pożądanej wielkości, przysłaniając pozostałą część. Taki mechanizm może posłużyć do przygotowania zaskakującego materiału reklamowego. Ostatnio coraz większą popularnością na Facebooku cieszą się tzw. posty z niespodzianką.

Jak stworzyć rozwijaną grafikę? Wystarczy przygotować obrazek, którego wysokość będzie dłuższa od rekomendowanej wartości 960 pikseli. Intrygujący element u dołu zdjęcia zostanie automatycznie ukryty i pojawi się przed oczami użytkownika dopiero w momencie kliknięcia w pole obrazu.

Jak dodać zdjęcie? Publikacja obrazu z tekstem

Automatyczne przycinanie przez Facebooka zdjęć do konkretnych wielkości może być też źródłem problemu. Niedopasowanie odpowiednich wymiarów bywa szczególnie kłopotliwe przy grafikach z tekstem. Przed publikacją obrazów z napisem warto więc dostosować ich rozmiar do formatu podpowiadanego przez serwis, aby uniknąć sytuacji, w której np. logo lub hasło reklamowe zostanie zniekształcone czy urwane w połowie.

Co więcej, na grafice nie powinno znajdować się więcej niż ok. 10 – 20% tekstu w stosunku do całości (wlicza się w to także logotyp). Całkiem niedawno Facebook nie dopuszczał do publikacji reklam, na których dominowała treść. Obecnie serwis zmniejsza zasięgi takich postów, przez co docierają do mniejszego grona odbiorców. W wytycznych dla stron biznesowych portal wskazuje jednak pewne wyjątki, np. okładki książek i płyt, plakaty promujące wydarzenia czy opakowania produktów.

Format plików graficznych zdjęcia w tle czy profilowego – JPG czy PNG?

Aby zdjęcie prezentowało się w jak najlepszej jakości, warto również zwrócić uwagę na format pliku graficznego. Popularny JPEG świetnie sprawdza się w przypadku kolorowych zdjęć, ponieważ zabezpiecza je przed negatywnymi efektami ewentualnej kompresji. Dużo gorzej radzi sobie natomiast z ostrymi krawędziami, z którymi mamy do czynienia w minimalistycznych projektach graficznych, np. w logo lub ikonach. Prowadzi do uwydatnienia pikseli, co zdecydowanie pogarsza wygląd obrazka. Jak tego uniknąć? Wystarczy wybrać rozszerzenie PNG, które pozwala zachować wyrazistość detali. Pliki z „.png” w nazwie przydają się również w przypadku bardzo dużych fotografii. Umożliwiają bezstratne zmniejszenie ich wagi, dzięki czemu nie trzeba się martwić ewentualnymi zniekształceniami.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt