Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

Lokalne adresy IP zamiast domeny krajowej służą do geolokalizacji wyników wyszukiwania

W 2015 r. wyszukiwarka Google wprowadziła geolokalizację, czyli tworzenie rankingu wyników w zależności od lokalizacji, w której znajduje się użytkownik. Do tej pory mechanizm opierał się na domenie krajowej wyszukiwarki, układając listę serwisów. Pod koniec października geolokalizacja zaczęła działać w oparciu o lokalne adresy IP. Jakie konsekwencje przynosi ta zmiana?

Geolokalizacja a domena krajowa wyszukiwarki

Wyniki wyszukiwania porządkowane były według oznaczenia kraju wskazywanego przez nazwę domeny ccTLD. Mówiąc prościej: korzystając z wyszukiwarki google.pl, otrzymywaliśmy ranking dopasowany dla Polski, a przełączając się na google.de widzieliśmy listę stron www przygotowaną dla niemieckich użytkowników. Bez znaczenia była nasza lokalizacja – niemiecki ranking serwisów można było sprawdzić w Polsce, a polski w Niemczech, Wielkiej Brytanii lub w każdym innym miejscu na świecie.

Lokalne adresy IP w mechanizmie geolokalizacji

Obecnie Google bierze pod uwagę miejsce pobytu użytkownika i na tej podstawie przygotowuje wyniki wyszukiwania. Po adresie IP określona zostanie nasza lokalizacja. Bez względu na to, czy używamy google.pl, google.co.uk lub google.it otrzymamy listę serwisów dopasowaną do kraju, w którym się znajdujemy.

Czyli posługując się polską wersją wyszukiwarki (google.pl) w Warszawie, Londynie i Paryżu otrzymamy różne listy z wynikami wyszukiwania. To z kolei oznacza, że np. w Polsce nie będziemy mogli sprawdzić, jak wyglądają pozycje serwisów w innych krajach – zmieniając wyszukiwarkę na np. google.de, wyniki zostaną dopasowane do polskiej lokalizacji.

Nowy sposób działania geolokalizacji objął wyszukiwarkę desktopową, mobilną, aplikacje i mapy Google.

Konsekwencje zmiany geolokalizacji

Użytkownicy mają możliwość zmiany lokalizacji, dla której chcą otrzymywać wyniki wyszukiwania. Wystarczy wejść na stronę główną wyszukiwarki i na samym dole po prawej stronie kliknąć w przycisk Ustawienia. Do wyboru jest kilkadziesiąt regionów. Przy kolejnych wyszukiwaniach otrzymamy ranking serwisów dopasowany do wprowadzonych zmian.

Modyfikacja działania mechanizmu geolokalizacji stanowi problem dla narzędzi służących do monitoringu pozycji posługujących się serwerami proxy. Przeważnie takie aplikacje pozwalają na zmianę adresu IP, dla którego mają być pobierane wyniki, jednak sprawdzanie fraz dla serwisów z różnych krajów wiąże się z koniecznością ciągłej zmiany lokalizacji w ustawieniach. W takiej sytuacji jeśli tylko mamy taką możliwość, najlepiej korzystać z różnych programów do monitorowania pozycji, a każdy z nich mieć skonfigurowany na inną lokalizację.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt