Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
10.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Wzrost prowizji na Allegro – wypróbuj Google Shopping jako kanał sprzedaży

Wzrost prowizji na Allegro – wypróbuj Google Shopping jako kanał sprzedaży

Allegro to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych. Dla użytkowników jest to niemal idealne miejsce do zrobienia zakupów w sieci – w łatwy sposób można znaleźć interesujące produkty, porównać oferty, sprawdzić opinie i dokonać szybkiej płatności. Niestety, serwis allegro.pl przestaje być atrakcyjny dla sprzedających – ciągłe podwyżki prowizji zniechęcają przedsiębiorców do korzystania z tego kanału sprzedaży. Czy istnieje alternatywa dla Allegro? Tak, jest nią Google Shopping.

Podwyżki opłat na Allegro od 21 sierpnia 2017

O pierwszej fali podwyżek sprzedawcy dowiedzieli się w połowie lipca. Od 1 sierpnia zmienił się sposób naliczania opłat za wystawienie oraz promowanie produktów. Obecnie prowizja jest rozliczania w 10-dniowym cyklu, wprowadzono również 20-dniowy termin trwania oferty Kup teraz oraz 10-dniowy termin dla licytacji. W sieci zawrzało – niektórzy przedsiębiorcy oszacowali, że koszty sprzedaży na Allegro wzrosną nawet o 250 procent.

Na początku sierpnia pojawiły się kolejne informacje o wzroście prowizji w serwisie allegro.pl wchodzącym w życie 21.08. Dokonano zmian w cenniku Allegro i Sklepów Allegro. Opłaty za wystawienie produktów nie uległy zmianie, ale jeśli przedmiot nie sprzeda się, prowizja nie zostanie zwrócona (do tej pory sprzedający mogli ubiegać się o jej zwrot).

Podwyższono o 1 punkt procentowy prowizje od sprzedaży niektórych kategorii produktów w pierwszym progu cenowym. Bez zmian pozostały opłaty od przedmiotów wystawionych w takich działach jak komputery, RTV i AGD, Fotografia, Telefony i Akcesoria. Wzrost kosztów odnotują natomiast osoby handlujące grami komputerowymi. O wszystkich zmianach w cenniku Allegro można przeczytać na stronie: https://allegro.pl/pomoc/faq/cennik-ile-kosztuje-korzystanie-z-allegro-XEGmwoPy2UB

Wypróbuj Google Shopping zamiast Allegro

System AdWords oferuje przedsiębiorcom Reklamę w Zakupach Google. Jest to rodzaj promocji polecany sklepom internetowym. Uruchomienie kampanii pomaga promować w wyszukiwarce produkty dostępne online. Reklama przybiera atrakcyjną formę – wyświetlone zostaje zdjęcie, tytuł, cena oraz brand sprzedawcy. Kampanie produktowe pojawiają się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania oraz w osobnej zakładce Zakupy (zwanej także Google Shopping).

Reklamy produktowe podobnie jak inne kampanie AdWords rozliczane są w modelu Pay Per Click (PPC). Sprzedający płaci za wyświetlenie produktu w wyszukiwarce dopiero wtedy, gdy użytkownik klinie link i przejdzie do sklepu internetowego. Koszty za kliknięcie wyznaczane są na zasadzie aukcji. Im większa konkurencja w danej branży, tym wyższa stawka CPC (kosztu za kliknięcie w reklamę).

Wielkim plusem Google Shopping jest możliwość rozpoczęcia kampanii z budżetem o praktycznie dowolnej wielkości. Kampanie produktowe można więc potraktować w ramach testu, zaczynając od niewielkich kwot wydanych na promocję w wyszukiwarce. Obecnie koszty kliknięcia w reklamy zakupowe kształtują się na niższym poziomie niż koszty kliknięcia w standardowe reklamy tekstowe.

Allegro czy Google Shopping?

Jeśli koszty prowizji na Allegro stanowią dla Ciebie dużą barierę w prowadzeniu biznesu online, wypróbuj kampanie produktowe. Reklamy w Zakupach Google mogą okazać się bardzo skuteczne. Chętnie pomożemy w prowadzeniu Twojej kampanii Google Shopping i zwiększymy konkurencyjność Twojego biznesu w e-commerce.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt