Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.04.2017 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

SEO – definicja i opis

SEO – definicja i opis

Rozmawiając z klientami, często zamiennie używamy pojęć pozycjonowanie i SEO. Czy słusznie? Co kryje się za tymi pojęciami i czy można traktować je jak synonimy?

Co to jest SEO?

Angielskie SEO – Search Engine Optimization oznacza optymalizację serwisu pod wyszukiwarkę internetową. Celem podejmowanych działań jest pozyskanie wartościowego ruchu w serwisie oraz zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Serwis Moz.com SEO definiuje następująco:

Search engine optimization polega na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

Na portalu Search Engine Land znajdziemy z kolei takie wyjaśnienie pojęcia SEO:

SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. To proces pozyskiwania ruchu na stronę z bezpłatnych, organicznych, naturalnych wyników wyszukiwania.  

Czym jest pozycjonowanie?

W polskiej branży SEO przyjęło się, aby pozycjonowaniem określać szereg czynności, które mają przyczynić się do zwiększenia widoczności serwisu w sieci oraz osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie obejmuje m.in. optymalizację serwisu, pozyskiwanie wartościowych linków, tworzenie unikalnych treści, które są nasycone odpowiednio wyselekcjonowanymi i dobranymi słowami kluczowymi.

Pozycjonowanie = SEO?

SEO i pozycjonowanie to pojęcia tożsame, więc można traktować je jak synonimy (choć nie wszyscy specjaliści w branży tak uważają).

Ponadto:

  • Rozróżnienie między pozycjonowaniem a SEO rozumianym wyłącznie jako działania on-site stosują tylko niektórzy przedstawiciele polskiej branży marketingu internetowego. Nasi zachodni sąsiedzi, kiedy korzystają z terminu SEO, mają na myśli wszystkie działania związane z poprawą widoczności stron w sieci.
  • Techniczna optymalizacja i pozycjonowanie są ze sobą tak mocno związane, że trudno jest je rozdzielać i traktować jako osobne działania.
  • Zarówno SEO rozumiane jedynie jako techniczna optymalizacja strony, jak i pozycjonowanie zmierzają do tego samego celu, którym jest poprawa pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Jeśli specjalista SEO, raportując działania podejmowane na stronie, używa terminu pozycjonowanie lub SEO albo optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, zawsze będzie miał na myśli poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt