Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
18.10.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Narzędzia do testowania standardu AMP HTML: raporty o błędach AMP w Search Console, AMP Validator oraz Test AMP

Narzędzia do testowania standardu AMP HTML: raporty o błędach AMP w Search Console, AMP Validator oraz Test AMP

Accelerated Mobile Pages jest standardem, który ma umożliwić szybsze przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych. Google rozwija tę technologię w środowisku open source, dzięki czemu w projekt angażuje się wielu programistów oraz webmasterów, a całe przedsięwzięcie nabiera rozpędu. By sprawdzić, czy stworzony przez nas kod strony został poprawnie zaimplementowany, możemy skorzystać z kilku narzędzi do walidacji witryn opartych o AMP HTML.

Publikuj treści AMP i testuj poprawność wdrożenia standardu AMP HTML

Standard AMP przeraża wielu właścicieli domen, ponieważ wydaje im się kolejną, skomplikowaną technologią, którą należy wdrożyć w serwisie. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do poprawnej implementacji kodu strony. Publikacja treści nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności.

http://www.slideshare.net/SearchMarketingExpo/tips-and-insights-for-success-with-accelerated-mobile-pages-by-rudy-galfi

Jednak zanim witryna zostanie udostępniona internautom, warto sprawdzić poprawność kodu, aby uniknąć indeksacji niedziałającego serwisu. Poprawność kodu do tej pory mogliśmy sprawdzić za pomocą:

  1. Rozszerzenia do przeglądarki Chrome AMP Validator,
  1. Raportu o błędach AMP w Google Search Console.

Niedawno Google przygotowało dwie nowe aplikacje warte przetestowania:

AMP Validator

Po przejściu na stronę https://validator.ampproject.org/ wystarczy wpisać adres URL lub przekleić kod do edytora, a następnie kliknąć przycisk Validate. Po chwili pojawi się na ekranie analiza naszego serwisu z zaznaczonymi błędami, które popełniliśmy podczas tworzenia kodu AMP HTML.

Obok zaznaczonych na czerwono błędów pojawiają się także odnośniki Learn more. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do oficjalnej strony projektu, gdzie znajdują się instrukcje i porady dotyczące poprawnej implementacji kodu. Korzystając z rozbudowanych manuali możemy samodzielnie nanieść poprawki, dostosowując serwis do technologii AMP.

Test AMP

Narzędzie o nazwie Test AMP, dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/amp, ma podwójne zastosowanie, ponieważ po wpisaniu adresu domeny sprawdzone zostaną także dane strukturalne.

Aplikacja działa również poprawnie na urządzeniach mobilnych, więc test strony możemy wykonać za pomocą smartfona. Nasza domena zostanie przeanalizowana w czasie rzeczywistym przez prawdziwego Googlebota. Jeśli wystąpią błędy w kodzie strony, dostaniemy szczegółowe informacje na ich temat oraz porady pomagające wyeliminować wszelkie niezgodności ze standardem AMP. Zostanie nawet podświetlona linijka kodu, w której błąd został wykryty.

Google przygotowało jeszcze jedną niespodziankę. Jeśli na Twojej stronie nie zostaną wykryte żadne błędy, otrzymasz link do podglądu wersji AMP Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-amp-testing-tool-261061

Po prawej stronie na samym dole narzędzia znajdziemy także przycisk do udostępniania wyniku testu. Dzięki tej funkcjonalności możemy powiadomić developerów o konieczności wprowadzenia zmian w kodzie strony.

AMP jako czynnik rankingowy?

Google nigdy nie robi niczego bezinteresownie. Technologia AMP ma z jednej strony ułatwić użytkownikom przeglądanie stron na smartfonach i tabletach, a z drugiej stać się motorem do rozwoju googlowskich aplikacji. Obecnie AMP nie należy do mobilnych czynników rankingowych. Jednak z pewnością w przyszłości Accelereted Mobile Pages będzie odgrywał kluczową rolę w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na mobile devices.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt