Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.06.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Strategia pozycjonowania przy niskim budżecie

Strategia pozycjonowania przy niskim budżecie

Częstym wyzwaniem spotykanym w branży e-marketingu jest odpowiednie zarządzanie budżetem klienta i dostosowanie usługi do jego możliwości finansowych. Oferta na pozycjonowanie musi być skrojona na miarę potrzeb klienta oraz powinna odpowiednio wpisywać się w profil jego działalności, ale też mieścić się w granicach wyznaczonych przez budżet.

 

Mam kilkaset złotych. Czy mam szansę na TOP10 w Google?

Tutaj pojawiają się problemy natury techniczno-ekonomicznej. Jak za kilkaset złotych dobrać do pozycjonowania pakiet przynajmniej 5 fraz, który uwzględnia trudne, konkurencyjne słowa kluczowe? Często niestety nie jest to możliwe. Frazy „psycholog Wrocław”, „stomatolog Warszawa”, „adwokat Kraków”, „biuro rachunkowe Poznań” są bardzo popularnymi słowami kluczowymi. Ilość miejsc na pierwszej stronie Google’a jest ograniczona, a chętnych, którzy chcą się tam znaleźć, jest znacznie więcej. Z doświadczenia wiem, że większość firm nigdy nie osiąga pozycji w TOP10 na najtrudniejsze słowa kluczowe w danej branży. Aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, trzeba przeznaczyć odpowiednie środki i powierzyć pozycjonowanie swojego serwisu agencji posiadającej odpowiednie narzędzia, doświadczenie oraz zaplecze.

Jak się pozycjonować, dysponując niskim budżetem?

Firmy działające w konkurencyjnych branżach, które na pozycjonowanie chcą przeznaczyć kilkaset złotych, również mają szansę znaleźć się w TOP10 w Google. Najistotniejszą kwestią jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Dysponując ograniczonymi zasobami, nie należy sięgać po najbardziej konkurencyjne frazy – warto poszukać słów alternatywnych, łatwiejszych, wpisujących się w profil działalności serwisu. Frazę „psycholog Wrocław” można zastąpić frazą „poradnia psychologiczna Wrocław”, frazę „biuro rachunkowe Warszawa” można zastąpić frazą „biuro rachunkowe Warszawa Wola”. Takich przykładów można znaleźć bardzo wiele, ponieważ Internauci wyszukują produkty i usługi w bardzo zróżnicowany sposób. Dla każdej branży można znaleźć od kilku do kilkunastu słów kluczowych, dla których współczynnik konkurencyjności jest znacznie niższy od fraz najbardziej ogólnych.

 

Konkurencyjne frazy

 

Czas to pieniądz!

Co bardzo istotne, dodatkowy plusem pozycjonowania na frazy mniej popularne jest czas oczekiwania na TOP10. Jest on znacznie krótszy niż w przypadku fraz ogólnych. Oczywiście mniej konkurencyjne słowa kluczowe są rzadziej wyszukiwane, więc zapewnią mniejszą ilość wejść na stronę. Lepsze efekty przyniesie jednak kilka mniej popularnych, ale wyszukiwanych fraz, które szybciej znajdą się w TOP10 niż jedna ogólniejsza fraza, która w analogicznym czasie pojawi się najwyżej w drugiej albo trzeciej dziesiątce Google.

Czy można w trakcie kampanii SEO włączyć do pakietu bardziej konkurencyjne frazy?

Wraz z rozwojem biznesu klienta może on zwiększać budżet i dodawać nowe słowa kluczowe do pozycjonowania. Przy niskim budżecie warto więc „wyjść” od fraz łatwiejszych, mniej konkurencyjnych i w trakcie kampanii – gdy działania agencji przyniosą zwiększenie obrotów – włączyć frazy trudniejsze, bardziej ogólne.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów 30.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów

Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

W jakim programie warto zrobić stronę internetową? 28.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

W jakim programie warto zrobić stronę internetową?

Czy wiesz, że aż 71% małych firm posiada stronę internetową?* Dla wielu z nich to podstawowe źródło pozyskiwania klientów. Jeśli jeszcze nie masz własnej witryny albo planujesz nową, z pewnością zadajesz sobie pytanie: w jakim programie warto zrobić stronę internetową? W tym artykule przeprowadzimy Cię przez najlepsze opcje, od kreatorów po edytory kodu i platformy CMS, abyś mógł wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt