Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.06.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Strategia pozycjonowania przy niskim budżecie

Strategia pozycjonowania przy niskim budżecie

Częstym wyzwaniem spotykanym w branży e-marketingu jest odpowiednie zarządzanie budżetem klienta i dostosowanie usługi do jego możliwości finansowych. Oferta na pozycjonowanie musi być skrojona na miarę potrzeb klienta oraz powinna odpowiednio wpisywać się w profil jego działalności, ale też mieścić się w granicach wyznaczonych przez budżet.

 

Mam kilkaset złotych. Czy mam szansę na TOP10 w Google?

Tutaj pojawiają się problemy natury techniczno-ekonomicznej. Jak za kilkaset złotych dobrać do pozycjonowania pakiet przynajmniej 5 fraz, który uwzględnia trudne, konkurencyjne słowa kluczowe? Często niestety nie jest to możliwe. Frazy „psycholog Wrocław”, „stomatolog Warszawa”, „adwokat Kraków”, „biuro rachunkowe Poznań” są bardzo popularnymi słowami kluczowymi. Ilość miejsc na pierwszej stronie Google’a jest ograniczona, a chętnych, którzy chcą się tam znaleźć, jest znacznie więcej. Z doświadczenia wiem, że większość firm nigdy nie osiąga pozycji w TOP10 na najtrudniejsze słowa kluczowe w danej branży. Aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, trzeba przeznaczyć odpowiednie środki i powierzyć pozycjonowanie swojego serwisu agencji posiadającej odpowiednie narzędzia, doświadczenie oraz zaplecze.

Jak się pozycjonować, dysponując niskim budżetem?

Firmy działające w konkurencyjnych branżach, które na pozycjonowanie chcą przeznaczyć kilkaset złotych, również mają szansę znaleźć się w TOP10 w Google. Najistotniejszą kwestią jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Dysponując ograniczonymi zasobami, nie należy sięgać po najbardziej konkurencyjne frazy – warto poszukać słów alternatywnych, łatwiejszych, wpisujących się w profil działalności serwisu. Frazę „psycholog Wrocław” można zastąpić frazą „poradnia psychologiczna Wrocław”, frazę „biuro rachunkowe Warszawa” można zastąpić frazą „biuro rachunkowe Warszawa Wola”. Takich przykładów można znaleźć bardzo wiele, ponieważ Internauci wyszukują produkty i usługi w bardzo zróżnicowany sposób. Dla każdej branży można znaleźć od kilku do kilkunastu słów kluczowych, dla których współczynnik konkurencyjności jest znacznie niższy od fraz najbardziej ogólnych.

 

Konkurencyjne frazy

 

Czas to pieniądz!

Co bardzo istotne, dodatkowy plusem pozycjonowania na frazy mniej popularne jest czas oczekiwania na TOP10. Jest on znacznie krótszy niż w przypadku fraz ogólnych. Oczywiście mniej konkurencyjne słowa kluczowe są rzadziej wyszukiwane, więc zapewnią mniejszą ilość wejść na stronę. Lepsze efekty przyniesie jednak kilka mniej popularnych, ale wyszukiwanych fraz, które szybciej znajdą się w TOP10 niż jedna ogólniejsza fraza, która w analogicznym czasie pojawi się najwyżej w drugiej albo trzeciej dziesiątce Google.

Czy można w trakcie kampanii SEO włączyć do pakietu bardziej konkurencyjne frazy?

Wraz z rozwojem biznesu klienta może on zwiększać budżet i dodawać nowe słowa kluczowe do pozycjonowania. Przy niskim budżecie warto więc „wyjść” od fraz łatwiejszych, mniej konkurencyjnych i w trakcie kampanii – gdy działania agencji przyniosą zwiększenie obrotów – włączyć frazy trudniejsze, bardziej ogólne.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt