Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
03.06.2016 | czas czytania: 5 min | Web Design | autor: Artefakt

Test My Site with Google: nowe narzędzie do testowania mobilności stron

Test My Site with Google: nowe narzędzie do testowania mobilności stron

Google wspiera small business. Przedsiębiorcy mogą reklamować prowadzoną działalność w lokalnych wynikach wyszukiwania, uczestniczyć w kursach i szkoleniach online z zakresu zwiększenia widoczności w wyszukiwarce, a teraz maja także możliwość skorzystania z kompleksowego narzędzia testującego strony pod kątem mobile – friendly.

 

Przetestuj mobile – friendliness i page speed swojej witryny

Do tej pory, aby sprawdzić przyjazność serwisu pod kątem urządzeń mobilnych oraz szybkość wczytywania strony, korzystaliśmy z dwóch narzędzi: Testu optymalizacji mobilnej (który niedawno został zaktualizowany) oraz PageSpeed Insights. Otrzymywaliśmy dwie listy wskazówek z proponowanymi zaleceniami, których wdrożenie miało poprawić wydajność witryny, wpływającą na lepszą pozycję w rankingu.

Google na swoim blogu poinformowało o udostępnieniu nowej aplikacji. Wpisując adres URL w jedno okienko od razu dowiemy się, czy nasz serwis jest mobile-friendly, a czas ładowania strony zarówno na smartfonach, jak i na urządzeniach desktopowych relatywnie krótki. To zdecydowanie ułatwia analizę serwisu przedsiębiorcom, którzy samodzielnie prowadzą swój biznes. Narzędzie pozwala na wygenerowanie raportu, wskazującego miejsca wymagające usprawnień.

Think with Google

Ogólny wynik jest prezentowany w postaci liczbowej. Możemy uzyskać maksymalnie 100 punktów. Szczegółowy raport możemy otrzymać na adres mailowy, ale przeklikując się do poszczególnych sekcji na stronie testu od razu mamy możliwość zapoznania się z większą porcją informacji dotyczących wydajności naszej strony.

 

Mobile friendliness

Uzyskany przez nas wynik odzwierciedla, czy użytkownicy będą zadowoleni z korzystania z naszej strony na urządzeniach mobilnych. Podczas testu analizowana jest m.in. obecność dużych przycisków, łatwość przemieszczania się po witrynie, wielkość czcionek, rozmieszczenie najważniejszych informacji.

Mobile friendliness

Mobile speed

W tej sekcji dowiemy się, jak długo nasza strona ładuje się na smartfonie lub tablecie. Page speed jest ważny z dwóch powodów. Po pierwsze, użytkownicy nie lubią czekać. Korzystając z urządzeń mobilnych chcą szybko pozyskać interesujące ich informacje. Jeśli serwis wczytuje się opieszale, internauta przejdzie do innej witryny internetowej. Po drugie, Google zapowiedziało, że szybkość ładowania strony będzie jednym z czynników rankingowych w zaktualizowanym algorytmie mobilnym.

Mobile speed

Desktop speed

Poznamy czas ładowania strony na urządzeniach desktopowych. Nie możemy o niej także zapominać, bo pomimo dynamicznego wzrostu m-commerce wielu użytkowników nadal korzysta z komputerów i laptopów.

Desktop speed

Narzędzie w wersji polskojęzycznej znajdziemy pod adresem: https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl/.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

W jakim programie warto zrobić stronę internetową? 28.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

W jakim programie warto zrobić stronę internetową?

Czy wiesz, że aż 71% małych firm posiada stronę internetową?* Dla wielu z nich to podstawowe źródło pozyskiwania klientów. Jeśli jeszcze nie masz własnej witryny albo planujesz nową, z pewnością zadajesz sobie pytanie: w jakim programie warto zrobić stronę internetową? W tym artykule przeprowadzimy Cię przez najlepsze opcje, od kreatorów po edytory kodu i platformy CMS, abyś mógł wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt