Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.05.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Karty rozszerzone, czyli nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania

Karty rozszerzone, czyli nowy sposób prezentacji wyników wyszukiwania

Ciągle zachodzą zmiany w prezentacji wyników wyszukiwania. Google dąży do tego, aby wartościowe treści dotarły do użytkowników. W jaki sposób można zachęcić internautę do kliknięcia w określony adres URL? Np. wdrażając dane strukturalne w serwisie. Zdjęcie obok title oraz description skutecznie przykuwa uwagę. Właściciele domen, którzy publikują przepisy oraz recenzje filmów, będą mogli wykorzystać nowy sposób prezentacji swojej strony w rankingu Google – karty rozszerzone. Czy rich cards podbiją serca użytkowników?

 

Ewolucja od rich snippets do rich cards

Karty rozszerzone podobnie jak rich snippets tworzone są w oparciu o poprawnie zaimplementowane dane strukturalne. Rich cards wyświetlą się w postaci karuzeli między oknem wyszukiwarki a tradycyjną listą wyników. Użytkownik będzie miał możliwość przewijania adresów URL w prawo oraz w lewo, dzięki czemu szybko przejrzy serwisy odpowiadające jego zapytaniu – taka funkcjonalność z pewnością przypadnie do gustu osobom korzystającym z urządzeń mobilnych. Na karuzeli pojawią się karty rozszerzone prowadzące zarówno do różnych serwisów, jak i podstron tej samej domeny.

Rich card evolution

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/05/introducing-rich-cards.html

Jeśli spojrzymy na powyższy screen, możemy odnieść wrażenie, że rich cards przypominają bardziej reklamy AdWords niż rich snippets. Na kartach rozszerzonych dostępne będą takie informacje jak: nazwa serwisu, tytuł artykułu, średnia ocena przyznana stronie przez internautów, liczba oddanych głosów, czas przygotowania potrawy itp. Nadal będą to wyniki organiczne, które skuteczne przyciągną uwagę internauty.

Rich cards jako pierwsi będą mogli przetestować właściciele serwisów publikujących przepisy kulinarne oraz recenzje filmów. Obecnie karty rozszerzeń są wyświetlane wyłącznie w mobilnych wynikach dla angielskich fraz w google.com. Planowane jest rozszerzenie kategorii serwisów, dla których będzie można wdrożyć ten rodzaj mikrodanych.

 

Poprawne wdrożenie rich cards

Implementując karty rozszerzone należy pamiętać o poprawnej strukturze znaczników. Jeśli mikrodane zostaną niewłaściwie wprowadzone do kodu strony, Google może nałożyć na nasz serwis filtr. Warto skorzystać z dokumentacji i przykładów przygotowanych przez amerykańskiego giganta, aby dowiedzieć się, jak bez problemów wdrożyć karty rozszerzone.

Narzędzie do testowania danych strukturalnych

Udostępnione zostało także narzędzie do testowania danych strukturalnych. Przeklejając do edytora stworzony przez nas kod dowiemy się, czy wszystkie znaczniki zostały zapisane poprawnie. Możemy także podejrzeć, jak nasza rich card będzie wyglądała w wynikach wyszukiwania.

 

Karty rozszerzeń w Google Search Console

W Google Search Console pojawił się raport dotyczący kart rozszerzonych. Warto się z nim zapoznać, aby wychwycić ewentualne problemy związane z nieprawidłowym wdrożeniem struktury znaczników. Za pomocą wykresu dowiemy się, w których rich cards pojawiły się błędy. Ich wyeliminowanie uchroni nas przed karą (informacje o zdjęciu filtra ręcznego z serwisu można znaleźć w nowym wideo poradniku SEO Snippets od Google), a co ważniejsze zagwarantuje poprawne wyświetlanie w rankingu Google.

Google Search Console Rich Cards

 

Dodatkowo w raporcie Analityka wyszukiwania już niedługo ma pojawić się nowy filtr – Rich results. Dzięki temu możliwe będzie śledzenie, jak karty rozszerzone radzą sobie w wyszukiwarce i jakie wrażenie wywierają na internautach. Nowe raporty obecnie dostępne są w wersji beta.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt