Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
18.05.2016 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Reklamy AdWords w wyszukiwarce obrazów

Reklamy AdWords w wyszukiwarce obrazów

Natura nie lubi próżni. To powiedzenie można odnieść do najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej – Google.com. Pod koniec lutego zniknęła prawa kolumna z linkami sponsorowanymi w wynikach wyszukiwania. Internauci cieszyli się, że reklamy będą mniej nachalne – ich radość nie trwała jednak długo. Niedawno pojawiły się banery AdWords w Mapach Google, a na dniach koncern ogłosił wprowadzenie reklam w mobilnej wyszukiwarce obrazów. Trwają także prace nad wdrożeniem PLA w wersji desktopowej.

 

Potencjał tkwi w rynku mobilnym

Smartfony umożliwiają nam dostęp do internetu przez całą dobę. Dzięki temu wracając do domu np. tramwajem możemy poświęcić ten czas na przeszukiwanie sieci w poszukiwaniu idealnych butów. Gdy je już znajdziemy, jednym kliknięciem je kupimy. W ten sposób zakupy stały się prostsze i użytkownicy to doceniają.

PLA mobile

Źródło: http://www.rimmkaufman.com/blog/google-dominance-grows-mobile-search/

 

Według badań przeprowadzonych przez Google w ubiegłym roku liczba transakcji zakupowych finalizowanych na urządzeniach mobilnych wzrosła o 30 proc. (Google Data, Aggregated, anonymized mobile searches that are eligible for a Product Listing Ad, Global, May 10, 2015 – May 9, 2016). Takie dane zachęcają do inwestowania w m-commerce.

Product Listing Ads w wyszukiwarce obrazów

Google postanowiło sprawdzić, czy reklamy w mobilnej wyszukiwarce obrazów będą efektywne. Linki sponsorowane wyświetlą się w postaci karuzeli pomiędzy podpowiedziami dotyczącymi naszego zapytania a obrazami organicznymi.

Reklamy w wyszukiwarce obrazów

Źródło: http://adwords.blogspot.ca/2016/05/ways-to-be-useful-for-mobile-shoppers.html

Zamieszczenie AdWords w wyszukiwarce obrazów według Google jest także odpowiedzią na potrzeby użytkowników. Wielu internautów posługuje się frazami ile kosztuje biała sofa, gdzie kupię zegarek z kukułką. Do tej pory grafika nie odpowiadała na takie zapytania. Mogliśmy obejrzeć interesujące nas przedmioty, ale o ile zdjęcie nie znajdowało się na stronie e-sklepu, nie byliśmy w stanie dowiedzieć się, jaka może być cena. Reklamy mają ułatwić poszukiwanie odpowiedzi na takie pytania.

Innym powodem pojawienia się Product Listing Ads w wyszukiwarce obrazów jest konkurencja Google z Amazonem. Coraz więcej użytkowników rozpoczyna poszukiwanie interesujących produktów od strony internetowego giganta e-commerce. Koncern z Kalifornii obawia się, że dominacja Amazona może spowodować spadek jego przychodów, ponieważ innym sprzedawcom nie będzie opłacało się reklamować sprzedawanych produktów za pomocą AdWords.

Product Listing Ads

Czyje PLA pojawią się miedzy obrazami? Reklamodawcy mają możliwość kierowania swoich kampanii do witryn partnerów w sieci wyszukiwania Google, do których należy m.in. wyszukiwarka grafiki czy portal YouTube. Jeśli taka opcja została wybrana podczas przygotowywania treści reklamowych, linki sponsorowane automatycznie będą wyświetlały się pomiędzy grafiką na urządzeniach mobilnych.

 

Wsparcie dla lokalnych biznesów

W przypadku zakupu niektórych produktów i usług znaczenie może mieć lokalizacja sklepu czy siedziby firmy. Google zaobserwowało wzrost zapytań z wyrażeniem near me, dlatego chce pomóc przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku w dotarciu do klientów poszukujących produktów czy usług w pobliżu ich miejsca zamieszkania.

 

W tym celu zostały przygotowane Reklamy lokalnego asortymentu produktów. Korzystając z tej opcji kampanii sprzedawcy mogą wprowadzić wszystkie dane o produktach, które są prezentowane klientom w reklamach produktowych, a dodatkowo wyświetlone zostaną także informacje o dostępności wyrobów w sklepach stacjonarnych. Po kliknięciu w link użytkownik przeniesie się do strony sklepu i będzie miał możliwość zapoznania się z całą ofertą produktową, godzinami otwarcia placówki, trasą dojazdu.

 

Źródło: http://adwords.blogspot.ca/2016/05/ways-to-be-useful-for-mobile-shoppers.html

 

Zakupy bezpośrednio ze strony Google

W lipcu ubiegłego roku Google rozpoczęło testowanie możliwości kupowania produktów bezpośrednio z PLA. Przy niektórych reklamach pojawił się przycisk buy. Po jego kliknięciu użytkownik miał zostać przekierowany wprost do podstrony służącej do finalizacji procesu zakupowego. W ten sposób internauta mógłby zdecydowanie szybciej podjąć decyzję i dokonać zamówienia. Czy taka opcja na stałe zostanie wprowadzona do wyszukiwarki? Według oficjalnych komunikatów rozwiązanie Purchases on Google jest ciągle testowane.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

personalizacja doświadczeń użytkownika 22.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Personalizacja doświadczeń użytkownika dzięki AI

Czy marzysz o sklepie online, w którym każda rekomendacja trafia w potrzeby Twoich klientów? Albo e-mail marketing, który odpowiada na ich pytania, zanim zdążą je zadać? A może spotkałeś się już z taką obsługą klienta, która rozpoznaje styl zakupów i dostosowuje go do preferencji klientów? To nie przyszłość – to teraźniejszość. Personalizacja doświadczeń użytkownika napędzana przez sztuczną inteligencję rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy budują relacje z odbiorcami. Dzięki personalizacji marki nie tylko zwiększają sprzedaż, ale także zapewniają pozytywne doświadczenia klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, budując przy tym ich lojalność. Jak to robią? O tym właśnie przeczytasz w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt