Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
04.02.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Zmiany w wyglądzie mapy Google

Zmiany w wyglądzie mapy Google

Zdarza się tak, że potrzebujemy znaleźć przedsiębiorstwo prowadzące lokalną działalność. W wyszukiwarce wpisujemy np. naprawa pralek Wrocław i oprócz wyników organicznych oraz linków sponsorowanych wyświetlona zostaje mapka. Na niej z łatwością odszukamy firmę świadczącą określone usługi. Mapy Google co jakiś czas ulegają drobnym modyfikacjom. Co nowego tym razem wprowadził kalifornijski gigant?

 

Powrót literek i znikające gwiazdki

Obecnie oczom użytkowników ukazują się mapy Google prezentujące nazwy trzech przedsiębiorstw wraz z ich adresami, numerami telefonów, godzinami otwarcia, linkiem prowadzącym do witryny oraz oceną działalności przedstawianą w postaci gwiazdek. Po kliknięciu na mapkę zostajemy przekierowani do Google Maps, gdzie możemy sprawdzić sposób dojazdu do wybranej przez nas firmy oraz pozyskać dodatkowe informacje.

Przykładowa mapka Google

W sieci pojawiły się opinie, że Google zamierza zastosować nowy sposób prezentacji przedsiębiorstw na mapkach. Zniknąć mają gwiazdki ukazujące ocenę klientów. Pojawią się natomiast literki, identyfikujące poszczególne wizytówki firm. Znaki A, B czy C nie będą nowością – jakiś czas temu Google z nich zrezygnowało. Nowy sposób prezentacji jest w fazie testów. Możemy go zobaczyć po wpisaniu w wyszukiwarce frazy barbers warsaw lub barbers new york.

 

Przykład mapy Google

 

Recenzje a pozycjonowanie lokalne

Modyfikacje wprowadzone w Google Maps z pewnością nie będą miały większego wpływu na pozycjonowanie lokalne. Jednak John Mueller potwierdził, że to nie ilość recenzji a ich jakość służy do ustalenia pozycji stron internetowych. W przypadku tradycyjnego wyszukiwania wyniki organiczne nie zależą od ocen uzyskanych przez firmę. Inaczej jest w przypadku wyszukań lokalnych. Treść opinii użytkowników może zostać wyświetlona w serpach, a co ważniejsze jest traktowana jako jeden z wielu czynników rankingowych. Być może już niedługo gwiazdki nie będą wyświetlane w mapach Google, ale jakość recenzji będzie miała istotny wpływ na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów 30.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów

Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

W jakim programie warto zrobić stronę internetową? 28.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

W jakim programie warto zrobić stronę internetową?

Czy wiesz, że aż 71% małych firm posiada stronę internetową?* Dla wielu z nich to podstawowe źródło pozyskiwania klientów. Jeśli jeszcze nie masz własnej witryny albo planujesz nową, z pewnością zadajesz sobie pytanie: w jakim programie warto zrobić stronę internetową? W tym artykule przeprowadzimy Cię przez najlepsze opcje, od kreatorów po edytory kodu i platformy CMS, abyś mógł wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt