Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.06.2015 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Frazy z długiego ogona a konwersja

Frazy z długiego ogona a konwersja

Z podanych przez Google danych wynika, że ponad 15% haseł wpisanych każdego dnia w wyszukiwarkę Google jest unikatowych, co oznacza, że nigdy wcześniej nie zostały one użyte przez nikogo innego. Co wynika z tej informacji dla właścicieli stron oraz sklepów internetowych? To nie tylko sygnał, że Internauci są coraz bardziej kreatywni w wymyślaniu zapytań, ale też wiadomość, że chcą oni jak najszybciej dotrzeć do informacji, która jest im w danej chwili potrzebna lub do produktu, którego poszukują. Wpisanie sprecyzowanego zapytania (często z parametrem, kolorem lub inna cechą) pozwala na szybkie odszukanie produktu lub usługi, bez konieczności czasochłonnego przeglądania wielu kategorii oraz produktów, którymi nie są zainteresowani.

długi ogon - pozycjonowanie szerokie

Strategia promocji strony internetowej lub sklepu online może być różnorodna. Powyższe informacje wskazują jednak, że pozycjonowanie szerokie (czyli na długi ogon) może być szansą dla wielu biznesów na szybkie i skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów, którzy nie tylko trafią na stronę, ale także kupią produkt lub klikną w podstronę, aby skontaktować się w sprawie zamówienia usługi, którą są zainteresowani.

Dlaczego warto więc postawić na pozycjonowanie szerokie?

• Precyzja

Osoby, które wpisują sprecyzowane słowo kluczowe w wyszukiwarkę Google, są już w dużej mierze zainteresowane zakupem danego produktu lub usługi. Ktoś, kto szuka czarnej pikowanej kurtki, jest zainteresowany zakupem właśnie takiego produktu. Prawdopodobieństwo dokonania zakupu jest więc znacznie większe niż w przypadku frazy „kurtki”, kiedy może okazać się, że asortyment sklepu zupełnie nie spełnia oczekiwań użytkownika.

 

• Większe prawdopodobieństwo konwersji

Frazy z długiego ogona mają najczęściej znacznie mniejszą ilość wyszukiwań niż słowa kluczowe ogólne, jednak pozycjonowanie sklepu internetowego na dużą ilość tego typu fraz pozwala osiągnąć większą ilość odwiedzin, a przede wszystkim przekłada się na ilość zamówień, jak w przypadku doboru 3 – 4 bardzo ogólnych fraz.

• Szybkość i koszty

Wypozycjonowanie bardzo ogólnej frazy do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania, może być długotrwałym i bardzo kosztownym procesem. Natomiast frazy z długiego ogona  zazwyczaj potrzebują znacznie mniejszego zasobu pracy i czasu, co przekłada się na mniejszy koszt promowania tych fraz.

Wyszukiwarka słów kluczowych

• Bezpieczeństwo

Skupienie się na kilku frazach jest bardzo ryzykowne i może negatywnie odbić się na ocenie całego serwisu przez roboty Google. Znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest mocne zróżnicowanie działań, odpowiedni dobór słów kluczowych i wzmacnianie całego serwisu, co idealnie wiąże się z pozycjonowaniem szerokim.

Właściwa analiza słów kluczowych i pozycjonowanie na długi ogon to szansa nie tylko dla dużych sklepów i portali, posiadających dużą ilość podstron lub bogaty asortyment, ale także dla mniejszych firm, które poprzez promocję niszowych produktów i usług mogą skutecznie wyprzedzić konkurencję. Tym bardziej, że jeżeli chodzi o naturalne wyniki wyszukiwania większe portale są w stanie osiągnąć lepsze rezultaty (niestety doskonale sprawdza się tu zasada, że duży może więcej).

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt