Kampanie reklam Video

YouTube to najpopularniejszy serwis internetowy na świecie umożliwiający darmowe umieszczanie i odtwarzanie klipów wideo. Codziennie pojawia się na nim 85 tys. nowych filmów, zamieszczanych zarówno przez prywatne osoby (np. wideoblogi) jak i przez firmy i instytucje (np. zwiastuny filmowe, teledyski, prezentacje). Dzięki bardzo dużemu zasięgowi YouTube jest również coraz popularniejszym medium reklamowym i przykładem narzędzia marketingu internetowego. Można w nim emitować bannery reklamowe, ale znacznie większe możliwości daje reklama AdWords dla wideo.

Reklama na YouTube w formie filmów promocyjnych ma zazwyczaj postać:

  • TrueView In-Stream, czyli reklamy wyświetlanej przed lub w trakcie docelowego materiału wideo (zazwyczaj z opcją pominięcia przez użytkownika),
  • TrueView Discovery – wyświetlanie reklam obok filmów YouTube, w wynikach wyszukiwania, bądź  na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google. W tym przypadku wyświetlenie reklamy wideo wymaga kliknięcia przez użytkownika tzw. obrazu miniatury. 

 

 

Kampania video dla NeoNet

Reklama online - przykład

 

Doświadczenie

Wyróżnienie Google PartnerOd 2009 roku jesteśmy Partnerem Google (wcześniej jako Google Adwords Certified Partner, Google Adwords Qualified Company). W czerwcu 2016 zyskaliśmy jeszcze bardziej prestiżowy status Premier Google Partner. Taki status potwierdza wysoką jakość usług w zakresie reklamy w wyszukiwarce, kampanii display i kampanii video. Realizowaliśmy kampanie reklamy w YT dla wielu znanych marek w tym dla TVN, 4funTV, Archicom, NeoNet, R-Gol, Fale Loki Koki, a także dla wielu mniejszych firm. Spadek cen produkcji materiałów wideo pozwala bowiem na skorzystanie z tej nowatorskiej formy reklamy także przedsiębiorstwom nie dysponującym dużymi budżetami. 

Zasięg

15 spośród 20 mln (czyli 75%) polskich internautów korzysta z YouTube. W kategorii wiekowej 18-24 odsetek ten rośnie aż do 84%. To więcej niż większość kanałów telewizyjnych. YouTube to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie i trzecia najpopularniejsza witryna w Polsce.

Dzięki tak dużemu zasięgowi reklama w YouTube pozwala na efektywne budowanie świadomości marki w grupie docelowej, szczególnie (ale nie tylko) jeśli tę grupę stanowią osoby młodsze. W grupach wiekowych poniżej 40 lat czas poświęcany na korzystanie z Internetu jest większy od czasu poświęcanego na oglądanie klasycznej telewizji i dysproporcja ta systematycznie rośnie.

Kampania dla R-Gol.com
Kampania wideo na youtube

Bogactwo metod kierowania

Podobnie jak kampanie w sieci reklamowej Google kampanie video w YouTube można kierować na wiele sposobów. Kierowanie kontekstowe pozwala wyświetlać naszą reklamę w filmach powiązanych z nią tematycznie. Kierując się zainteresowaniami użytkowników możemy wyświetlić reklamy użytkownikom zainteresowanym określonym tematem także wtedy, gdy oglądają oni treści o innej tematyce. Możemy także wybrać klasyczne, zasięgowe  metody kierowania czyli demograficzne (wybieramy określony wiek i płeć odbiorców reklam), geograficzne (wybieramy określony obszar kraju, w którym będą wyświetlane reklamy). Inną opcją jest kierowanie na grupy remarketingowe, czyli osoby, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę lub nasz kanał w YouTube. Unikalną dla YT możliwością kierowania, zbliżoną do kierowania kontekstowego, jest kierowanie na wybrany kanał. 

Analiza i raporty

Wielką zaletą kampanii w YouTube, w porównaniu do kampanii telewizyjnej jest możliwość dokładnej kontroli jej efektywności. Państwa indywidualny opiekun będzie na bieżąco przedstawiał wyniki kampanii, m.in. takie wskaźniki jak:

  • wyświetlenia, współczynniki wyświetleń, udostępnianie,
  • kwartyle – wartości ćwiartkowe wskazujące procentowe ukończenie wyświetleń filmu reklamowego
  • informacje o aktywności np. zebrane wyświetlenia, zebrane komentarze, zebrane oceny
Video dla Projektoskop
YouTube - Terma Białka

Video marketing - koszty

Dzięki precyzji kierowania możliwe jest dotarcie do grupy docelowej przy znacznie niższych kosztach niż w telewizji. Standardowo w YouTube płaci się za wyświetlenia reklamy, przy czym w przypadku reklam typu In-Stream pod uwagę brane są tylko całkowite odtworzenia i odtworzenia trwające min. 30s. Reklamy przerwane w trakcie odtwarzania przed upływem 30s. stanowią dodatkową korzyść – wpływają na świadomość marki, nie generując żadnych kosztów.

Więcej o kosztach reklamy w YT na stronie cennik.  Jeśli chcą się Państwo dowiedzieć ile kosztuje reklama i pozycjonowanie YouTube zachęcamy także do przesłania zapytania poprzez formularz kontaktowy.