Zasięg – 20 mln spośród prawie 28 mln (czyli 73%) polskich internautów korzysta z YouTube. Serwis z treściami wideo należący do Google to druga najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie i trzecia najpopularniejsza witryna w Polsce. Dzięki temu reklama może dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców.
Precyzyjne targetowanie – kampanie reklamowe na YouTube mogą być kierowane do bardzo precyzyjnych grup docelowych wyróżnionych na podstawie kryteriów demograficznych, zainteresowań, miejsc docelowych (konkretnych filmów, kanałów), kategorii tematycznych lub słów kluczowych. Mogą być również kierowane remarketingowo do osób, które wcześniej odwiedziły stronę www reklamodawcy lub jego kanał.
Przystępność cenowa – koszt przygotowania i wyświetlania reklam na YouTube jest dużo niższy niż w przypadku reklamy telewizyjnej. Z reguły koszt obejrzenia reklamy na YouTube przez użytkownika wynosi od kilku do kilkunastu groszy. Za pominięte reklamy nie są naliczane opłaty, co jest bardzo atrakcyjne dla reklamodawców.
Mierzalność – jedną z największych zalet reklamy w YouTube jest możliwość szczegółowego mierzenia efektów kampanii reklamowej. W przypadku tradycyjnych kanałów reklamowych niemal niemożliwe jest określenie, czy naprawdę reklamodawca dotarł do docelowych odbiorców. Dzięki Google AdWords reklamodawca ma bezpłatny dostęp do raportów analitycznych. Obejmują one liczbę osób, które obejrzały film oraz liczbę nowych klientów, którzy nawiązali kontakt z firmą za pośrednictwem tego filmu.
Możliwość udostępniania – reklamy jak wszystkie inne filmy na YouTube mogą być udostępnianie przez użytkowników na ich stronach www lub w social mediach. Jeśli odbiorca uzna, że film promocyjny jest interesujący albo zabawny, może się nim podzielić z innymi osobami i dzięki temu zwiększyć jego zasięg bez dodatkowych kosztów ze strony reklamodawcy.