Sprawdzą się w każdej branży,
wystarczy dobra strategia.
Rozwiązania Google Ads dla każdej branży
Każda branża wymaga innej strategii reklamowej. W większości bardzo ważną, a często najważniejszą rolę pełnią reklamy tekstowe w wyszukiwarce. Są jednak i takie działalności, gdzie szczególnie istotne będą reklamy banerowe (np. koncerty, wystawy itp.), wideo w YouTube (branża muzyczna). W przypadku sklepów internetowych szczególnie ważne są reklamy produktowe i remarketing dynamiczny.
Poniżej prezentujemy zestaw narzędzi, które zazwyczaj zalecamy dla wybranych branż. Zazwyczaj, bo nasi specjaliści zawsze przyglądają się dokładnie każdej firmie i dopasowują strategię do jej specyfiki, rynku docelowego, budżetu, celu prowadzonej działalności.
Dla firm produkcyjnych polecamy zazwyczaj reklamy w wyszukiwarce tekstowej Google, reklamy banerowe kierowane za pomocą remarketingu, a także banery w wybranych serwisach dopasowanych do danych produktów.
Deweloperzy korzystają z szerokiej gamy rozwiązań Google. Podobnie jak w większości branż doskonale sprawdzają się w ich przypadku reklamy tekstowe w wyszukiwarce i remarketing. Banery można też wyświetlać wskazanym grupom odbiorców, np. wskazując odpowiednie kategorie zainteresowań. Inną często stosowaną techniką jest kierowanie reklam na wybrane serwisy www poświęcone rynkowi nieruchomości. Warto także rozważyć reklamy kontekstowe wyświetlane w artykułach, które zawierają wybrane słowa kluczowe (np. oferta mieszkań, nowe domy itp.). Firmy o większym budżecie dodają do tego reklamę wideo w YouTube oraz reklamy w Gmail (GSP).
Reklama tekstowa w wyszukiwarce
Reklamy tekstowe wyświetlane są nad wynikami organicznymi w wyszukiwarce Google po wpisaniu przez użytkownika określonego słowa kluczowego wybranego przez reklamodawcę. Na tzw. linki sponsorowane składa się krótki tekst reklamowy z odpowiednio skonfigurowanymi rozszerzeniami do reklam przekazującymi najważniejsze informacje o ofercie (cena, dostępność, godziny otwarcia lokalu itp.). Stanowią jedną z najbardziej skutecznych form promocji. Rozliczane są w modelu PPC (Pay Per Click), co oznacza, że reklamodawca płaci za reklamę dopiero wtedy, gdy użytkownik w nią kliknie.
Więcej o reklamach tekstowych w wyszukiwarce: https://www.artefakt.pl/kampanie-adwords/linki-sponsorowane
Reklama produktowa w wyszukiwarce
Reklamy produktowe w wyszukiwarce Google, zwane także kampaniami Google Shopping czy Zakupami Google, skierowane są branży e-commerce. Za ich pomocą właściciele sklepów internetowych mogą promować konkretne produkty dostępne aktualnie w asortymencie. Reklama przypomina kartę produktu – użytkownik widzi nazwę i cenę towaru oraz adres strony, na której dokona zakupu. Wyświetlają się bezpośrednio na stronie głównej wyszukiwarki (najczęściej przed linkami sponsorowanymi i wynikami organicznymi) oraz w osobnej zakładce o nazwie Zakupy. Uruchomienie kampanii wymaga przygotowania pliku zawierającego dane o promowanych produktach.
Więcej o reklamach produktowych: https://www.artefakt.pl /kampanie-adwords/kampanie-produktowe
Remarketing
Remarketing to rodzaj kampanii dostępnej w systemie Google Ads polegający na kierowaniu reklam do użytkowników, którzy odwiedzili już stronę reklamodawcy i mają zapisany plik cookie z jego serwisu na swojej przeglądarce. Reklamy przyjmują najczęściej formę baneru pojawiającego się na innych witrynach udostępniających przestrzeń reklamową w sieci Google Display Network. Remarketing uznawany jest za jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych, ponieważ przypomina potencjalnemu klientowi o ofercie, którą przeglądał i porzucił. Reklamodawca dodatkowo może za jego pomocą zachęcić do dokonania konwersji poprzez informowanie o rabatach, promocjach, zniżkach.
Więcej o remarketingu: https://www.artefakt.pl /blog/sem/remarketing-spraw-klient-powrocil
Remarketing dynamiczny
Remarketing dynamiczny to rodzaj kampanii Google skierowany wyłącznie do sklepów internetowych. Polega na wyświetlaniu banerów z produktami, które dany użytkownik przeglądał wcześniej na stronie. W odróżnieniu od zwykłego remarketingu reklamy tworzone są automatycznie w czasie rzeczywistym przez system Google na podstawie danych o zachowaniu internauty. Dopasowanie wyświetlanych treści do potrzeb zakupowych potencjalnego klienta oferuje wysoką skuteczność działań promocyjnych.
Więcej o remarketingu dynamicznym: https://www.artefakt.pl /blog/sem/remarketing-dynamiczny-adwords
Odbiorcy (kategorie zainteresowań + niestandardowi)
System Google Ads daje możliwość kierowania reklam na określone grupy odbiorców, co pozwala docierać z ofertą do użytkowników o konkretnych preferencjach oraz upodobaniach zgodnych z asortymentem lub zakresem świadczonych usług. Produkty reklamodawców mogą być prezentowane klientom o ściśle sprecyzowanych zainteresowaniach, nawykach, sposobach interakcji z firmą. Do dyspozycji jest kilka metod kierowania, np. odbiorcy o podobnych zainteresowaniach, niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach, niestandardowi odbiorcy o podobnych zainteresowaniach.
Więcej o kierowaniu reklam na wybrane grupy odbiorców: https://www.artefakt.pl /blog/sem/niestandardowi-odbiorcy-o-podobnych-zamiarach
Wybrane serwisy (w tym YouTube)
Reklamy banerowe dają możliwość przekazania komunikatu marketingowego w formie graficznej. Wyświetlane są w sieci reklamowej Google obejmującej serwisy internetowe, portale i blogi zrzeszone w systemie AdSense, na YouTube lub w aplikacjach mobilnych. Przygotowując kreację graficzną reklamy, warto sprawdzić aktualne wymiary powierzchni reklamowych lub skorzystać z reklam elastycznych automatycznie dopasowujących się do dostępnego miejsca na stronie www.
Więcej o reklamach banerowych: https://www.artefakt.pl /kampanie-adwords/reklama-bannerowa
Kontekstowe (słowa kluczowe + witryny z wybranych kategorii tematycznych)
Reklama kontekstowa to jeden ze skuteczniejszych rodzajów kampanii Google Ads – przekaz reklamowy stworzony przez reklamodawcę za pomocą określonych słów kluczowych zostaje automatyczne dopasowany do tematyki serwisu internetowego, na którym baner reklamowy będzie wyświetlony. Przykładowo reklamy biura turystycznego pojawią się na blogach podróżniczych i stronach poświęconych turystyce. W ten sposób można dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych usługami lub produktami, znajdującymi się w ofercie.
Więcej o reklamach kontekstowych: https://www.artefakt.pl /blog/sem/reklama-kontekstowa-w-google-display-network
Reklama w YouTube (reklama wideo)
Serwis YouTube oferuje reklamodawcom różne sposoby promocji – banery reklamowe oraz tzw. reklamy In-Stream rozliczane za obejrzenie w modelu CPV (cost per view). Obecnie większą skuteczność osiągają reklamy wideo, wśród których dostępne są: pomijalne reklamy wideo (TrueView In-Stream), reklamy wideo bez możliwości pominięcia, reklamy w trakcie filmu, reklamy w przerywnikach oraz reklamy TrueView Discovery (filmy w wynikach wyszukiwania bądź na stronach wydawców filmów w sieci reklamowej Google). Ze względu na ogromną popularność portalu i duże zaangażowanie użytkowników promocja na YouTube dla wielu reklamodawców staje się jednym z najskuteczniejszych źródeł pozyskiwania klientów.
Więcej o reklamach wideo na YouTube: https://www.artefakt.pl /kampanie-adwords/reklama-youtube
Reklama w Gmail (GSP)
Reklama w Gmail (Gmail Sponsored Promotions, w skrócie GSP) polega na wykorzystaniu skrzynki pocztowej Google do płatnej promocji działalności. Wiadomość reklamowa przypominająca standardowego e-maila pojawia się użytkownikowi w sekcji Oferty oraz Społeczności. Składa się z dwóch części: zwiniętej, pełniącej funkcję zajawki, i rozwiniętej, w której może znajdować się dowolna treść reklamowa – tekst, grafika, wideo, formularz kontaktowy. Sponsorowane e-maile są odpowiednio oznaczone, dzięki czemu użytkownik wie, że na jego skrzynce znajdują się legalne reklamy, a nie spam rozsyłany przez reklamodawców pozyskujących adresy e-mail bez zgody użytkownika.
Więcej o reklamach w Gmail: https://www.artefakt.pl/reklama-w-poczcie-gmail