Nowe narzędzie do testowania AMP - Blog Artefakt

Wypróbuj nowe narzędzie do testowania AMP

18.10.2016 / Web Design
Narzędzia i aplikacje internetowe

Gary Illyes w ubiegłym tygodniu w jednym z wywiadów podkreślił, że technologia Accelerated Mobile Pages będzie jedną z trzech rzeczy, na których Google zamierza się skoncentrować w przyszłym roku. Można spodziewać się, że AMP stanie się czynnikiem rankingowym w mobilnych wynikach wyszukiwania. Teraz już możemy przygotowywać strony w tej technologii i weryfikować poprawność kodu strony za pomocą nowego narzędzia do testowania AMP.

Wpisujesz nazwę domeny i weryfikujesz poprawność kodu

Poprawność HTML AMP możemy sprawdzić za pomocą kilku narzędzi, które w tym roku zostały udostępnione. O wszelkich błędach zostaniemy powiadomieni w Google Search Console. Nowy tester AMP ma podwójne zastosowanie, ponieważ po wpisaniu adresu domeny sprawdzone zostaną także dane strukturalne.

AMP test

Narzędzie działa również poprawnie na urządzeniach mobilnych, więc test strony możemy wykonać za pomocą smartfona. Nasza domena zostanie przeanalizowana w czasie rzeczywistym przez prawdziwego Googlebota. Jeśli wystąpią błędy w kodzie strony, dostaniemy szczegółowe informacje na ich temat oraz porady pomagające wyeliminować wszelkie niezgodności ze standardem AMP. Zostanie nawet podświetlona linijka kodu, w której błąd został wykryty.

Tester AMP`

Google przygotowało jeszcze jedną niespodziankę. Jeśli na Twojej stronie nie zostaną wykryte żadne błędy, otrzymasz link do podglądu wersji AMP Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Podgląd AMP

Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-amp-testing-tool-261061

Po prawej stronie na samym dole narzędzia znajdziemy także przycisk do udostępniania wyniku testu. Dzięki tej funkcjonalności możemy powiadomić developerów o konieczności wprowadzenia zmian w kodzie strony.

Darmowe narzędzie do walidacji stron pod kątem AMP dostępne jest pod adresem: https://search.google.com/search-console/amp.

 

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...