Google od dłuższego czasu stara się namówić jak największą liczbę właścicieli serwisów internetowych do wdrażania technologii AMP (Accelerate Mobile Pages). Niektóre serwisy mają błędy, w związku z tym Google zaczęło powiadamiać o tym nie tylko w wiadomościach w Search Console, lecz także bezpośrednio w SERP.
AMP to technologia, która przyspiesza mobilną wersję strony. Samo stosowanie AMP ma być w przyszłości czynnikiem rankingowym. Do tej pory Google wszystkie informacje dotyczące poprawności wdrożenia AMP wysyłało przez powiadomienia w Search Console. Najwyraźniej jednak pracownicy Google stwierdzili, że właściciele serwisów zbyt rzadko sprawdzają wiadomości w panelu GSC i postanowili spróbować innego sposobu informowania o nieprawidłowo wdrożonym AMP.
Obecnie w amerykańskiej wersji wyszukiwarki każdy użytkownik zalogowany na konto Google z aktywną usługą Search Cosnole zobaczy powiadomienie o błędach w AMP w wynikach wyszukiwania pod adresem URL swojej witryny.
Google is now letting you know if you have AMP errors directly in the SERPs pic.twitter.com/ce7E6OpXJh
— Jon Henshaw (@RavenJon) 15 sierpnia 2016
Google ma nadzieję, że ten zabieg pomoże zwrócić uwagę większej liczby webmasterów na problemy z prawidłowym wdrożeniem AMP.