Narzędzie do walidacji stron AMP - Blog Artefakt

Dostosowujesz stronę do AMP? Sprawdź poprawność kodu narzędziem AMP Validator

30.06.2016 / Web Design
Narzędzia i aplikacje internetowe

Accelerated Mobile Pages jest standardem, który ma umożliwić szybsze przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych. Google rozwija tę technologię w środowisku open source, dzięki czemu w projekt angażuje się wielu programistów oraz webmasterów, a całe przedsięwzięcie nabiera rozpędu. Już teraz możemy skorzystać z nowego narzędzia do walidacji witryn opartych o AMP i sprawdzić, czy kod strony został poprawnie zaimplementowany.

 

Publikuj treści w AMP

Standard AMP przeraża wielu właścicieli domen, ponieważ wydaje im się kolejną, skomplikowaną technologią, którą należy wdrożyć w serwisie. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do poprawnej implementacji kodu strony. Publikacja treści nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności.

Publisher Flow

http://www.slideshare.net/SearchMarketingExpo/tips-and-insights-for-success-with-accelerated-mobile-pages-by-rudy-galfi

 

Wypróbuj AMP Validator

Programując stronę w technologii AMP, należy liczyć się z możliwością popełnienia błędu. Zanim witryna zostanie udostępniona internautom, warto sprawdzić poprawność kodu, aby uniknąć indeksacji niedziałającego serwisu. Poprawność kodu do tej pory mogliśmy sprawdzić za pomocą:

 

  1. Rozszerzenia do przeglądarki Chrome AMP Validator,
  2. Raportu o błędach AMP w Google Search Console.

 

Z kolei do przetestowania poprawności wdrożenia mikrodanych służy aplikacja Google’s Structured Data Testing Tool.

Teraz mamy możliwość skorzystania z jeszcze jednego narzędzia – AMP Validator. Po przejściu na stronę https://validator.ampproject.org/ wystarczy wpisać adres URL lub przekleić kod do edytora, a następnie kliknąć przycisk Validate. Po chwili pojawi się na ekranie analiza naszego serwisu z zaznaczonymi błędami, które popełniliśmy podczas kodowania.

Walidator AMP

 

Obok zaznaczonych na czerwono błędów pojawiają się także odnośniki Learn more. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do oficjalnej strony projektu, gdzie znajdują się instrukcje i porady dotyczące poprawnej implementacji kodu. Korzystając z rozbudowanych manuali możemy samodzielnie nanieść poprawki, dostosowując serwis do technologii AMP.

AMP jako czynnik rankingowy?

Google nigdy nie robi niczego bezinteresownie. Technologia AMP ma z jednej strony ułatwić użytkownikom przeglądanie stron na smartfonach i tabletach, a z drugiej stać się motorem do rozwoju googlowskich aplikacji. Obecnie AMP nie należy do mobilnych czynników rankingowych. Jednak z pewnością w przyszłości Accelereted Mobile Pages będzie odgrywał kluczową rolę w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na mobile devices.

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...