Aktualizacja raportów AMP w GSC - Blog Artefakt

Aktualizacja raportów AMP w Google Search Console

05.05.2016 / Web Design
Analityka internetowa

W styczniu w Google Search Console pojawiły się pierwsze komunikaty wskazujące na błędy związane z wdrożeniem technologii Accelerated Mobile Pages. Osoby testujące to rozwiązane mogły przeanalizować, czy ich witryny są dostosowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. 4 maja John Mueller poinformował o aktualizacji raportów AMP. Dodatkowe informacje prezentowane w GSC mają ułatwić wykrywanie wszelkich niezgodności w kodzie strony z googlowskim standardem.

AMP

Lepsza kategoryzacja błędów i problemów

Zaktualizowane raporty AMP będą przedstawiały wszystkie błędy pogrupowane według określonych kryteriów. W ten sposób webdeveloperzy oraz osoby zarządzające witryną otrzymają uporządkowaną listę problemów do rozwiązania. Zebranie bugów w sprecyzowane kategorie pozwoli na podjęcie szybkich kroków prowadzących do ich wyeliminowania. Niektóre błędy mogą dotyczyć kodu strony, a inne będą odnosiły się do niewłaściwie wdrożonych danych strukturalnych. W przypadku dużych serwisów tymi obszarami mogą zajmować się różne osoby. Nowy raport AMP umożliwi przekazanie problemów do odpowiednich specjalistów.

 

Raport w Google Search Console wygląda tak:

Raport AMP

John Mueller w poście opublikowanym na Google+ dodał także, że podstrony, na których zostaną wykryte błędy, nie będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania jako mobile friendly. Jednak przeglądanie raportu AMP i zapoznanie się z dostępnymi komunikatami z pewnością ułatwi poprawne wdrożenie standardu.

 

Poczekaj na indeksację strony

Jeśli poprawiłeś już wszystkie błędy, a mimo tego nie zniknęły one z raportu AMP, może to oznaczać, że Twoja witryna nie została jeszcze ponownie zaindeksowana. Roboty Google nieregularnie odwiedzają strony internetowe. Chcąc mieć pewność, że wszystkie problemy zostały już rozwiązane, możesz samodzielnie zgłosić stronę do indeksacji. W ten sposób raport zostanie zaktualizowany, a Ty będziesz wiedział, czy coś jeszcze zostało do poprawy.

Również na naszym blogu
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...