Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
06.03.2017 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

Ruch na stronie, ruch użytkowników

Ruch na stronie, ruch użytkowników

Ruch na stronie (ruch użytkowników na stronie, odwiedzalność serwisu) – jest to liczba unikalnych (różnych) użytkowników, którzy w określonym czasie weszli na strony danego serwisu internetowego. Ruch użytkowników na danej witrynie przekłada się niemal bezpośrednio na osiągane przez nią zyski, więcej osób dociera bowiem do oferty. Odwiedzalność serwisu jest najlepszym sposobem pomiaru efektów pozycjonowania.
Najpopularniejsze narzędzie do analizowania statystyk serwisu to Google Analytics. Wystarczy założyć konto i wprowadzić do kodu strony kod śledzenia, by zbierać dane o ruchu i zachowaniu użytkowników na stronie. Aplikacja jest darmowa i umożliwia przeprowadzenie kompleksowej analizy strony pod kątem odwiedzalności serwisu. Google Analytics pozwala także na przeprowadzenie testów A/B i dostosowanie poszczególnych funkcjonalności strony.
Niestety żaden program analizujący ruch nie jest w stanie dokonać wydzielenia tzw. dobrych użytkowników – czyli poinformować o tym, czy osoby oglądające stronę są zainteresowane tym, co się na niej znajduje. Zwiększenie ruchu użytkowników jest wymiernym efektem usługi optymalizacji i pozycjonowania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt