Ruch na stronie, ruch użytkowników

/ Słownik SEO
Użytkownicy internetu
Ruch na stronie (ruch użytkowników na stronie, odwiedzalność serwisu) – jest to liczba unikalnych (różnych) użytkowników, którzy w określonym czasie weszli na strony danego serwisu internetowego. Ruch użytkowników na danej witrynie przekłada się niemal bezpośrednio na osiągane przez nią zyski, więcej osób dociera bowiem do oferty. Odwiedzalność serwisu jest najlepszym sposobem pomiaru efektów pozycjonowania.
Najpopularniejsze narzędzie do analizowania statystyk serwisu to Google Analytics. Wystarczy założyć konto i wprowadzić do kodu strony kod śledzenia, by zbierać dane o ruchu i zachowaniu użytkowników na stronie. Aplikacja jest darmowa i umożliwia przeprowadzenie kompleksowej analizy strony pod kątem odwiedzalności serwisu. Google Analytics pozwala także na przeprowadzenie testów A/B i dostosowanie poszczególnych funkcjonalności strony.
Niestety żaden program analizujący ruch nie jest w stanie dokonać wydzielenia tzw. dobrych użytkowników – czyli poinformować o tym, czy osoby oglądające stronę są zainteresowane tym, co się na niej znajduje. Zwiększenie ruchu użytkowników jest wymiernym efektem usługi optymalizacji i pozycjonowania.
Najnowsze artykuły na blogu:
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...
Kompleksowy poradnik po optymalizacji artykułów na blogu firmowym. Sprawdź, jak skutecznie...
Uczestniczyliśmy w konferencji Digital Olympus 2019, która odbyła się we Wrocławiu. Poznaj naszą...