Ruch na stronie, ruch użytkowników

/ Słownik SEO
Użytkownicy internetu
Ruch na stronie (ruch użytkowników na stronie, odwiedzalność serwisu) – jest to liczba unikalnych (różnych) użytkowników, którzy w określonym czasie weszli na strony danego serwisu internetowego. Ruch użytkowników na danej witrynie przekłada się niemal bezpośrednio na osiągane przez nią zyski, więcej osób dociera bowiem do oferty. Odwiedzalność serwisu jest najlepszym sposobem pomiaru efektów pozycjonowania.
Najpopularniejsze narzędzie do analizowania statystyk serwisu to Google Analytics. Wystarczy założyć konto i wprowadzić do kodu strony kod śledzenia, by zbierać dane o ruchu i zachowaniu użytkowników na stronie. Aplikacja jest darmowa i umożliwia przeprowadzenie kompleksowej analizy strony pod kątem odwiedzalności serwisu. Google Analytics pozwala także na przeprowadzenie testów A/B i dostosowanie poszczególnych funkcjonalności strony.
Niestety żaden program analizujący ruch nie jest w stanie dokonać wydzielenia tzw. dobrych użytkowników – czyli poinformować o tym, czy osoby oglądające stronę są zainteresowane tym, co się na niej znajduje. Zwiększenie ruchu użytkowników jest wymiernym efektem usługi optymalizacji i pozycjonowania.
Najnowsze artykuły na blogu:
Skuteczny mailing pomaga zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków. Podpowiadamy, na co należy...
Błędy marketingowców często wynikają z efektów psychologicznych, którym ulegają tak samo jak...
Jednym z najczęstszych pytań zadawanych przez początkujących użytkowników narzędzia Google AdWords...
Ukryte polubienia na Instagramie stanowią szansę, a może zagrożenie dla specjalistów social media?...
Archetypy marki pozwalają zbudować określony wizerunek w oczach klientów. Poznaj 12 archetypów...