Co to jest pozycjonowanie szerokie? - Blog Artefakt

Pozycjonowanie szerokie

/ Słownik SEO
Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie szerokie polega na promowaniu kilkudziesięciu lub kilku tysięcy słów kluczowych. Frazy z długiego ogona to kilkuwyrazowe słowa kluczowe, które mają potencjał do pozyskiwania ruchu użytkowników korzystających z długich zapytań. W przeciwieństwie do pozycjonowania tradycyjnego, gdzie nacisk kładziony jest na kilka fraz, serwis ma szansę pojawiać się często na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na różne frazy.

Przykładowo w tradycyjnym pozycjonowaniu promując sklep z butami, specjalista SEO będzie koncentrować się na frazie np. „buty damskie”. Natomiast w modelu szerokim frazami wybranymi do pozycjonowania mogą być: „wygodne buty zielone damskie 38”, „czarne buty damskie na studniówkę” itp. Głównym celem pozycjonowania szerokiego jest pozyskanie dużego ruchu na stronie i wzrost sprzedaży. Dzięki temu, że pula fraz jest bardzo duża, strona o wiele częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Mimo że część fraz z długiego ogona jest mniej konkurencyjna i charakteryzuje się mniejszą miesięczną liczbę wyszukań, serwis ma szansę wyjść wysoko w SERP. W efekcie przy prawidłowo wykonanym pozycjonowaniu na długi ogon dużo łatwiej można ściągnąć większy ruch na stronę niż przy pozycjonowaniu kilku trudnych fraz.

Pozycjonowanie szerokie nie jest możliwe w przypadku stron bardzo ubogich w treść. Wyszukiwarki oceniają daną stronę m.in. na podstawie tekstów i artykułów. W wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które odpowiadają zapytaniu użytkownika. Jeśli treści na stronie jest bardzo mało, wtedy wyszukiwarki nie będą w stanie sprawdzić, czy strona zawiera odpowiedź na pytanie internauty.

Ten model pozycjonowania sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, stron z dużym asortymentem produktów albo oferujących wiele usług. Zaawansowane techniki szerokiego pozycjonowania pozwalają na wypozycjonowanie nawet kilku tysięcy fraz dla jednego serwisu.

Również na naszym blogu
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...