Co to jest pozycjonowanie szerokie? - Blog Artefakt

Pozycjonowanie szerokie

/ Słownik SEO
Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie szerokie polega na promowaniu kilkudziesięciu lub kilku tysięcy słów kluczowych. Frazy z długiego ogona to kilkuwyrazowe słowa kluczowe, które mają potencjał do pozyskiwania ruchu użytkowników korzystających z długich zapytań. W przeciwieństwie do pozycjonowania tradycyjnego, gdzie nacisk kładziony jest na kilka fraz, serwis ma szansę pojawiać się często na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na różne frazy.

Przykładowo w tradycyjnym pozycjonowaniu promując sklep z butami, specjalista SEO będzie koncentrować się na frazie np. „buty damskie”. Natomiast w modelu szerokim frazami wybranymi do pozycjonowania mogą być: „wygodne buty zielone damskie 38”, „czarne buty damskie na studniówkę” itp. Głównym celem pozycjonowania szerokiego jest pozyskanie dużego ruchu na stronie i wzrost sprzedaży. Dzięki temu, że pula fraz jest bardzo duża, strona o wiele częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Mimo że część fraz z długiego ogona jest mniej konkurencyjna i charakteryzuje się mniejszą miesięczną liczbę wyszukań, serwis ma szansę wyjść wysoko w SERP. W efekcie przy prawidłowo wykonanym pozycjonowaniu na długi ogon dużo łatwiej można ściągnąć większy ruch na stronę niż przy pozycjonowaniu kilku trudnych fraz.

Pozycjonowanie szerokie nie jest możliwe w przypadku stron bardzo ubogich w treść. Wyszukiwarki oceniają daną stronę m.in. na podstawie tekstów i artykułów. W wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które odpowiadają zapytaniu użytkownika. Jeśli treści na stronie jest bardzo mało, wtedy wyszukiwarki nie będą w stanie sprawdzić, czy strona zawiera odpowiedź na pytanie internauty.

Ten model pozycjonowania sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, stron z dużym asortymentem produktów albo oferujących wiele usług. Zaawansowane techniki szerokiego pozycjonowania pozwalają na wypozycjonowanie nawet kilku tysięcy fraz dla jednego serwisu.

Również na naszym blogu
Big data znajduje zastosowanie w marketingu online, pomagając w wyciąganiu wniosków na temat...
Jak kreować wizerunek w internecie i zadbać o dobre imię firmy? Przedstawiamy 12 sposobów na...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Zastanawiasz się nad zmianą nazwy domeny, systemu CMS, a może tylko wyglądu strony www? Sprawdź,...
Zastanawiasz się, jak promować małą firmę w internecie? Przygotowaliśmy 9 wskazówek!...
pozycjonowanie