Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.03.2017 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie polega na promowaniu kilkudziesięciu lub kilku tysięcy słów kluczowych. Frazy z długiego ogona to kilkuwyrazowe słowa kluczowe, które mają potencjał do pozyskiwania ruchu użytkowników korzystających z długich zapytań. W przeciwieństwie do pozycjonowania tradycyjnego, gdzie nacisk kładziony jest na kilka fraz, serwis ma szansę pojawiać się często na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na różne frazy.

Przykładowo w tradycyjnym pozycjonowaniu promując sklep z butami, specjalista SEO będzie koncentrować się na frazie np. „buty damskie”. Natomiast w modelu szerokim frazami wybranymi do pozycjonowania stron mogą być: „wygodne buty zielone damskie 38”, „czarne buty damskie na studniówkę” itp. Głównym celem pozycjonowania szerokiego jest pozyskanie dużego ruchu na stronie i wzrost sprzedaży. Dzięki temu, że pula fraz jest bardzo duża, strona o wiele częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Mimo że część fraz z długiego ogona jest mniej konkurencyjna i charakteryzuje się mniejszą miesięczną liczbę wyszukań, serwis ma szansę wyjść wysoko w SERP. W efekcie przy prawidłowo wykonanym pozycjonowaniu na długi ogon dużo łatwiej można ściągnąć większy ruch na stronę niż przy pozycjonowaniu kilku trudnych fraz.

Pozycjonowanie szerokie nie jest możliwe w przypadku stron bardzo ubogich w treść. Wyszukiwarki oceniają daną stronę m.in. na podstawie tekstów i artykułów. W wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które odpowiadają zapytaniu użytkownika. Jeśli treści na stronie jest bardzo mało, wtedy wyszukiwarki nie będą w stanie sprawdzić, czy strona zawiera odpowiedź na pytanie internauty.

Ten model pozycjonowania sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, stron z dużym asortymentem produktów albo oferujących wiele usług. Zaawansowane techniki szerokiego pozycjonowania pozwalają na wypozycjonowanie nawet kilku tysięcy fraz dla jednego serwisu.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt