Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Pozycjonowanie szerokie

/ Słownik SEO
Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie szerokie polega na promowaniu kilkudziesięciu lub kilku tysięcy słów kluczowych. Frazy z długiego ogona to kilkuwyrazowe słowa kluczowe, które mają potencjał do pozyskiwania ruchu użytkowników korzystających z długich zapytań. W przeciwieństwie do pozycjonowania tradycyjnego, gdzie nacisk kładziony jest na kilka fraz, serwis ma szansę pojawiać się często na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na różne frazy.

Przykładowo w tradycyjnym pozycjonowaniu promując sklep z butami, specjalista SEO będzie koncentrować się na frazie np. „buty damskie”. Natomiast w modelu szerokim frazami wybranymi do pozycjonowania mogą być: „wygodne buty zielone damskie 38”, „czarne buty damskie na studniówkę” itp. Głównym celem pozycjonowania szerokiego jest pozyskanie dużego ruchu na stronie i wzrost sprzedaży. Dzięki temu, że pula fraz jest bardzo duża, strona o wiele częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Mimo że część fraz z długiego ogona jest mniej konkurencyjna i charakteryzuje się mniejszą miesięczną liczbę wyszukań, serwis ma szansę wyjść wysoko w SERP. W efekcie przy prawidłowo wykonanym pozycjonowaniu na długi ogon dużo łatwiej można ściągnąć większy ruch na stronę niż przy pozycjonowaniu kilku trudnych fraz.

Pozycjonowanie szerokie nie jest możliwe w przypadku stron bardzo ubogich w treść. Wyszukiwarki oceniają daną stronę m.in. na podstawie tekstów i artykułów. W wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które odpowiadają zapytaniu użytkownika. Jeśli treści na stronie jest bardzo mało, wtedy wyszukiwarki nie będą w stanie sprawdzić, czy strona zawiera odpowiedź na pytanie internauty.

Ten model pozycjonowania sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, stron z dużym asortymentem produktów albo oferujących wiele usług. Zaawansowane techniki szerokiego pozycjonowania pozwalają na wypozycjonowanie nawet kilku tysięcy fraz dla jednego serwisu.

Najnowsze artykuły na blogu:
Podsumowujemy rok 2020 w PPC w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie najważniejsze...
Przedstawiamy najważniejsze zmiany w analityce internetowej w 2020 roku i trendy na 2021 rok....
Reklama na brand konkurencji nie zawsze jest zgodna z prawem. Sprawdź, jak przeprowadzić legalną...
Podsumowujemy rok 2020 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...