Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
13.03.2017 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie polega na promowaniu kilkudziesięciu lub kilku tysięcy słów kluczowych. Frazy z długiego ogona to kilkuwyrazowe słowa kluczowe, które mają potencjał do pozyskiwania ruchu użytkowników korzystających z długich zapytań. W przeciwieństwie do pozycjonowania tradycyjnego, gdzie nacisk kładziony jest na kilka fraz, serwis ma szansę pojawiać się często na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na różne frazy.

Przykładowo w tradycyjnym pozycjonowaniu promując sklep z butami, specjalista SEO będzie koncentrować się na frazie np. „buty damskie”. Natomiast w modelu szerokim frazami wybranymi do pozycjonowania stron mogą być: „wygodne buty zielone damskie 38”, „czarne buty damskie na studniówkę” itp. Głównym celem pozycjonowania szerokiego jest pozyskanie dużego ruchu na stronie i wzrost sprzedaży. Dzięki temu, że pula fraz jest bardzo duża, strona o wiele częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania.

Mimo że część fraz z długiego ogona jest mniej konkurencyjna i charakteryzuje się mniejszą miesięczną liczbę wyszukań, serwis ma szansę wyjść wysoko w SERP. W efekcie przy prawidłowo wykonanym pozycjonowaniu na długi ogon dużo łatwiej można ściągnąć większy ruch na stronę niż przy pozycjonowaniu kilku trudnych fraz.

Pozycjonowanie szerokie nie jest możliwe w przypadku stron bardzo ubogich w treść. Wyszukiwarki oceniają daną stronę m.in. na podstawie tekstów i artykułów. W wynikach wyszukiwania pojawiają się strony, które odpowiadają zapytaniu użytkownika. Jeśli treści na stronie jest bardzo mało, wtedy wyszukiwarki nie będą w stanie sprawdzić, czy strona zawiera odpowiedź na pytanie internauty.

Ten model pozycjonowania sprawdza się w przypadku sklepów internetowych, stron z dużym asortymentem produktów albo oferujących wiele usług. Zaawansowane techniki szerokiego pozycjonowania pozwalają na wypozycjonowanie nawet kilku tysięcy fraz dla jednego serwisu.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt