Czym jest PageRank? - Blog Artefakt

PageRank

14.03.2017 / Słownik SEO
PageRank

PageRank jest jednym z algorytmów wyszukiwarki Google, który określa wartość dla danej strony internetowej, wykorzystując skalę od 0 do 10. Podstawą tych obliczeń są linki prowadzące do danej domeny, a dokładne ich ilość i jakość. Strona, która publikuje wartościowe treści i jest merytorycznie interesująca dla internautów, częściej zostaje polecona w sieci za pomocą odnośników – wtedy mamy do czynienia z prawdziwym PageRankiem. Natomiast zmanipulowany PR polegać na nienaturalnym zdobywaniu linków zwrotnych do strony.

Aktualnie współczynnik PageRank nie ma już większego znaczenia. Jego ostatnia aktualizacja odbyła się w 2013 r. W kwietniu 2016 roku Google poinformowało o wyłączeniu możliwości podglądu danych, które nie będą udostępniane publicznie.

 

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...