Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
02.01.2024 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

CMS, czyli system zarządzania treścią

CMS, czyli system zarządzania treścią
CMS (ang. Content Management System) – system zarządzania treścią, który pozwala administrować zawartością strony internetowej bez konieczności ingerowania w kod HTML. CMS-y mogą być płatne lub darmowe, a w zależności od licencji różnią się również udostępnianymi dodatkami oraz wtyczkami.

Do najpopularniejszych systemów zarządzania treścią należą: WordPress, Drupal, Joomla!, Magento, Presta Shop oraz Shoper.

Panel administracyjny służy przede wszystkim do podejmowania działań związanych z obsługą treści, m.in. tworzenia i edycji (np. aktualności, artykułów na bloga, opisów produktów w e-sklepie), dodawania zdjęć, publikowania wideo czy wstawiania banerów reklamowych). Pozwala również modyfikować strukturę oraz wygląd strony internetowej przy użyciu pliku CSS.

Rodzaje CMS-ów:

  • Oprogramowanie z otwartym kodem źródłowym (tzw. open source) – kod jest udostępniany publicznie, dzięki czemu każdy może go pobrać i dostosować do własnych potrzeb. Internauci tworzą wtyczki, szablony graficzne i weryfikują ewentualne błędy w aplikacji.
  • Systemy z zamkniętym kodem źródłowym (autorskie lub komercyjne) – oprogramowanie przygotowują firmy z myślą o klientach. Opracowują indywidualne rozwiązania i ciągle je rozwijają (np. sklepy internetowe), aby jak najlepiej spełniały swoje funkcje.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów 30.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów

Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

W jakim programie warto zrobić stronę internetową? 28.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

W jakim programie warto zrobić stronę internetową?

Czy wiesz, że aż 71% małych firm posiada stronę internetową?* Dla wielu z nich to podstawowe źródło pozyskiwania klientów. Jeśli jeszcze nie masz własnej witryny albo planujesz nową, z pewnością zadajesz sobie pytanie: w jakim programie warto zrobić stronę internetową? W tym artykule przeprowadzimy Cię przez najlepsze opcje, od kreatorów po edytory kodu i platformy CMS, abyś mógł wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt