CMS, czyli system zarządzania treścią

/ Słownik SEO
strona internetowa www

CMS (ang. Content Management System) – system zarządzania treścią, który pozwala administrować zawartością strony internetowej bez konieczności ingerowania w kod HTML. CMS-y mogą być płatne lub darmowe, a w zależności od licencji różnią się również udostępnianymi dodatkami oraz wtyczkami.

Do najpopularniejszych systemów zarządzania treścią należą: WordPress, Drupal, Joomla!, Magento, Presta Shop oraz Shoper.

Panel administracyjny służy przede wszystkim do podejmowania działań związanych z obsługą treści, m.in. tworzenia i edycji (np. aktualności, artykułów na bloga, opisów produktów w e-sklepie), dodawania zdjęć, publikowania wideo czy wstawiania banerów reklamowych). Pozwala również modyfikować strukturę oraz wygląd strony internetowej przy użyciu pliku CSS.

Rodzaje CMS-ów:

  • Oprogramowanie z otwartym kodem źródłowym (tzw. open source) – kod jest udostępniany publicznie, dzięki czemu każdy może go pobrać i dostosować do własnych potrzeb. Internauci tworzą wtyczki, szablony graficzne i weryfikują ewentualne błędy w aplikacji.
  • Systemy z zamkniętym kodem źródłowym (autorskie lub komercyjne) – oprogramowanie przygotowują firmy z myślą o klientach. Opracowują indywidualne rozwiązania i ciągle je rozwijają (np. sklepy internetowe), aby jak najlepiej spełniały swoje funkcje.
Najnowsze artykuły na blogu:
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...
Kompleksowy poradnik po optymalizacji artykułów na blogu firmowym. Sprawdź, jak skutecznie...
Uczestniczyliśmy w konferencji Digital Olympus 2019, która odbyła się we Wrocławiu. Poznaj naszą...