CMS, czyli system zarządzania treścią

/ Słownik SEO
strona internetowa www

CMS (ang. Content Management System) – system zarządzania treścią, który pozwala administrować zawartością strony internetowej bez konieczności ingerowania w kod HTML. CMS-y mogą być płatne lub darmowe, a w zależności od licencji różnią się również udostępnianymi dodatkami oraz wtyczkami.

Do najpopularniejszych systemów zarządzania treścią należą: WordPress, Drupal, Joomla!, Magento, Presta Shop oraz Shoper.

Panel administracyjny służy przede wszystkim do podejmowania działań związanych z obsługą treści, m.in. tworzenia i edycji (np. aktualności, artykułów na bloga, opisów produktów w e-sklepie), dodawania zdjęć, publikowania wideo czy wstawiania banerów reklamowych). Pozwala również modyfikować strukturę oraz wygląd strony internetowej przy użyciu pliku CSS.

Rodzaje CMS-ów:

  • Oprogramowanie z otwartym kodem źródłowym (tzw. open source) – kod jest udostępniany publicznie, dzięki czemu każdy może go pobrać i dostosować do własnych potrzeb. Internauci tworzą wtyczki, szablony graficzne i weryfikują ewentualne błędy w aplikacji.
  • Systemy z zamkniętym kodem źródłowym (autorskie lub komercyjne) – oprogramowanie przygotowują firmy z myślą o klientach. Opracowują indywidualne rozwiązania i ciągle je rozwijają (np. sklepy internetowe), aby jak najlepiej spełniały swoje funkcje.
Najnowsze artykuły na blogu:
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...