CMS, czyli system zarządzania treścią

/ Słownik SEO
strona internetowa www

CMS (ang. Content Management System) – system zarządzania treścią, który pozwala administrować zawartością strony internetowej bez konieczności ingerowania w kod HTML. CMS-y mogą być płatne lub darmowe, a w zależności od licencji różnią się również udostępnianymi dodatkami oraz wtyczkami.

Do najpopularniejszych systemów zarządzania treścią należą: WordPress, Drupal, Joomla!, Magento, Presta Shop oraz Shoper.

Panel administracyjny służy przede wszystkim do podejmowania działań związanych z obsługą treści, m.in. tworzenia i edycji (np. aktualności, artykułów na bloga, opisów produktów w e-sklepie), dodawania zdjęć, publikowania wideo czy wstawiania banerów reklamowych). Pozwala również modyfikować strukturę oraz wygląd strony internetowej przy użyciu pliku CSS.

Rodzaje CMS-ów:

  • Oprogramowanie z otwartym kodem źródłowym (tzw. open source) – kod jest udostępniany publicznie, dzięki czemu każdy może go pobrać i dostosować do własnych potrzeb. Internauci tworzą wtyczki, szablony graficzne i weryfikują ewentualne błędy w aplikacji.
  • Systemy z zamkniętym kodem źródłowym (autorskie lub komercyjne) – oprogramowanie przygotowują firmy z myślą o klientach. Opracowują indywidualne rozwiązania i ciągle je rozwijają (np. sklepy internetowe), aby jak najlepiej spełniały swoje funkcje.

Najnowsze artykuły na blogu:
Śledzimy zmiany w zachowaniach użytkowników w polskiej wyszukiwarce Google. Sprawdź, jak zmieniły...
Zdjęcia w sklepie internetowym odpowiadają za konwersje. Sprawdź, jak je wykonać, aby przekonać...
Podpowiadamy, na czym warto się skupić w komunikacji podczas obecnej sytuacji kryzysowej. Zadbaj o...
Skuteczny program lojalnościowy wymaga rzetelnego opracowania. Podpowiadamy, na jakie kwestie...
Prowadzisz sklep internetowy na Shoperze? Sprawdź, jak zoptymalizować go pod SEO i zapoznaj się z...