Zmiany w wyglądzie mapy Google

/ SEO
Artefakt Google Maps

Zdarza się tak, że potrzebujemy znaleźć przedsiębiorstwo prowadzące lokalną działalność. W wyszukiwarce wpisujemy np. naprawa pralek Wrocław i oprócz wyników organicznych oraz linków sponsorowanych wyświetlona zostaje mapka. Na niej z łatwością odszukamy firmę świadczącą określone usługi. Mapy Google co jakiś czas ulegają drobnym modyfikacjom. Co nowego tym razem wprowadził kalifornijski gigant?

 

Powrót literek i znikające gwiazdki

Obecnie oczom użytkowników ukazują się mapy Google prezentujące nazwy trzech przedsiębiorstw wraz z ich adresami, numerami telefonów, godzinami otwarcia, linkiem prowadzącym do witryny oraz oceną działalności przedstawianą w postaci gwiazdek. Po kliknięciu na mapkę zostajemy przekierowani do Google Maps, gdzie możemy sprawdzić sposób dojazdu do wybranej przez nas firmy oraz pozyskać dodatkowe informacje.

Przykładowa mapka Google

W sieci pojawiły się opinie, że Google zamierza zastosować nowy sposób prezentacji przedsiębiorstw na mapkach. Zniknąć mają gwiazdki ukazujące ocenę klientów. Pojawią się natomiast literki, identyfikujące poszczególne wizytówki firm. Znaki A, B czy C nie będą nowością – jakiś czas temu Google z nich zrezygnowało. Nowy sposób prezentacji jest w fazie testów. Możemy go zobaczyć po wpisaniu w wyszukiwarce frazy barbers warsaw lub barbers new york.

 

Przykład mapy Google

 

Recenzje a pozycjonowanie lokalne

Modyfikacje wprowadzone w Google Maps z pewnością nie będą miały większego wpływu na pozycjonowanie lokalne. Jednak John Mueller potwierdził, że to nie ilość recenzji a ich jakość służy do ustalenia pozycji stron internetowych. W przypadku tradycyjnego wyszukiwania wyniki organiczne nie zależą od ocen uzyskanych przez firmę. Inaczej jest w przypadku wyszukań lokalnych. Treść opinii użytkowników może zostać wyświetlona w serpach, a co ważniejsze jest traktowana jako jeden z wielu czynników rankingowych. Być może już niedługo gwiazdki nie będą wyświetlane w mapach Google, ale jakość recenzji będzie miała istotny wpływ na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...