Zdarza się tak, że potrzebujemy znaleźć przedsiębiorstwo prowadzące lokalną działalność. W wyszukiwarce wpisujemy np. naprawa pralek Wrocław i oprócz wyników organicznych oraz linków sponsorowanych wyświetlona zostaje mapka. Na niej z łatwością odszukamy firmę świadczącą określone usługi. Mapy Google co jakiś czas ulegają drobnym modyfikacjom. Co nowego tym razem wprowadził kalifornijski gigant?
Powrót literek i znikające gwiazdki
Obecnie oczom użytkowników ukazują się mapy Google prezentujące nazwy trzech przedsiębiorstw wraz z ich adresami, numerami telefonów, godzinami otwarcia, linkiem prowadzącym do witryny oraz oceną działalności przedstawianą w postaci gwiazdek. Po kliknięciu na mapkę zostajemy przekierowani do Google Maps, gdzie możemy sprawdzić sposób dojazdu do wybranej przez nas firmy oraz pozyskać dodatkowe informacje.
W sieci pojawiły się opinie, że Google zamierza zastosować nowy sposób prezentacji przedsiębiorstw na mapkach. Zniknąć mają gwiazdki ukazujące ocenę klientów. Pojawią się natomiast literki, identyfikujące poszczególne wizytówki firm. Znaki A, B czy C nie będą nowością – jakiś czas temu Google z nich zrezygnowało. Nowy sposób prezentacji jest w fazie testów. Możemy go zobaczyć po wpisaniu w wyszukiwarce frazy barbers warsaw lub barbers new york.
Recenzje a pozycjonowanie lokalne
Modyfikacje wprowadzone w Google Maps z pewnością nie będą miały większego wpływu na pozycjonowanie lokalne. Jednak John Mueller potwierdził, że to nie ilość recenzji a ich jakość służy do ustalenia pozycji stron internetowych. W przypadku tradycyjnego wyszukiwania wyniki organiczne nie zależą od ocen uzyskanych przez firmę. Inaczej jest w przypadku wyszukań lokalnych. Treść opinii użytkowników może zostać wyświetlona w serpach, a co ważniejsze jest traktowana jako jeden z wielu czynników rankingowych. Być może już niedługo gwiazdki nie będą wyświetlane w mapach Google, ale jakość recenzji będzie miała istotny wpływ na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Również na naszym blogu
- Narzędzia Google do pozycjonowania
- Jak zacząć śledzenie nr telefonu w Google Analytics?
- Jak zoptymalizować adres URL strony internetowej?
- Video Facebook - wideo w tle
- Pozycjonowanie w Google Maps - optymalizacja wizytówki w kilku krokach
- Obrazki na bloga - jak je zoptymalizować?
- Jak zadbać o poprawne nagłówki html?
- Jak usunąć zdjęcia i niepoprawne informacje o koncie Google?
- SEO a HTTPS
- Jak zwiększyć szybkość ładowania strony?
- Jak wybrać darmowy skrypt sklepu online?
- Jak prowadzić blog internetowy dla firmy?
- Description - pomiar długości opisu strony
- Jak wyłączyć indeksowanie wybranej podstrony?
- Jak dodać dostępy agencji do Menedżera Firmy?
- Jak często przeprowadzane są Google algorithm updates?
- Co to jest lokalne SEO?
- Co oznacza skrót HTTPS?
- Błąd bezpiecznego połączenia konsekwencją nieprawidłowego wdrożenia SSL
- Cookies na stronie - jak napisać informację o wykorzystywaniu ciasteczek?
- Bezpieczeństwo strony internetowej - jak poprawić ochronę Twojej witryny?
- Jak powinny wyglądać nagłówki h1-h6 na stronie?
- Pozycjonowanie stron firmy w branży produkcyjnej - co należy zrobić?
- Jak wybrać dobrą nazwę firmy?