Pop-upy obniżą pozycję w mobile SERP - Blog Artefakt

Zmiany w mobilnych SERP: kary za pop-upy i brak etykiet mobile-friendly

24.08.2016 / SEO
Smartfony

Google zabiera się za porządkowanie mobilnych wyników wyszukiwania, by użytkownik mógł jeszcze szybciej dotrzeć do interesujących go treści. Urządzenia mobilne wykorzystywane są przeważnie do znalezienia informacji potrzebnych internautom w danym momencie. Z tego też powodu łatwiejsze dotarcie do wartościowych stron staje się w mobile priorytetem.

 

Znikają etykiety mobile-friendly

Mobile-friendly label wprowadzono w mobilnych SERP, by użytkownik wiedział, że po kliknięciu w adres URL zostanie przekierowany na mobilną wersję strony, dopasowaną do wymagań smartfonu czy tabletu. Teraz etykieta nie jest już niezbędna, ponieważ według Google ok 85% serwisów jest przyjazna urządzeniom mobilnym.

Mobile-friendly label

Źródło: http://searchengineland.com/google-drops-mobile-friendly-label-keeps-mobile-friendly-ranking-algorithm-257245

 

Narzędzia, służące do sprawdzania dopasowania strony do wymagań mobile, będą nadal dostępne, a w Search Console będzie można przejrzeć raport ukazujący błędy witryny. Mobile-friendly oczywiście nie przestanie być czynnikiem rankingowym w mobilnych SERP.

 

Natrętne pop-upy – gorsza pozycja w SERP

Każdemu z nas zdarzyło się wejść na stronę, na której nad właściwym tekstem, pojawiał się natrętny, pełnoekranowy baner z reklamą lub mało istotną treścią. Użytkownik czuje się zawiedziony, ponieważ wyniki w SERP sugerowały znalezienie odpowiedzi na zapytanie, które zostało ukryte. Google postanowiło rozprawić się z pop-upami i od stycznia 2017 r. strony z wyskakującymi banerami zajmującymi powierzchnię szerokości ekranu nie będą pojawiały się wysoko w mobilnych SERP.

Baner SERPBaner pełnoekranowyBaner pełnoekranowy nachalny

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html

 

Praktyki, za które pozycja w SERP zostanie obniżona, to m.in.:

  • Po przejściu na witrynę lub w trakcie jej przeglądania zostaje wyświetlone okienko, które przysłania treść główną i tym samym uniemożliwia zapoznanie się z właściwym tekstem,
  • Pełnoekranowy baner, który trzeba pominąć, aby przejść do głównej treści witryny,
  • Wykorzystywanie układu strony, gdzie na samej górze umieszczona zostaje sekcja przypominająca pełnoekranowy baner, a właściwa treść znajduje się pod tym polem.

 

Pliki cookiePotwierdzenie wiekuBaner w mobile

Źródło: https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html

 

Google nie będzie jednak obniżać pozycji w wynikach wyszukiwania, jeśli:

  • Pop-up zostanie wykorzystany w celu wypełnienia wymogów prawa, np. informacja o plikach cookie lub weryfikacja wieku,
  • Okno do zalogowania w przypadku, kiedy zawartość strony nie jest udostępniana publicznie,
  • Banery, które zajmują jedynie niewielką część ekranu i mogą być łatwo pominięte, jak np. propozycja zainstalowania aplikacji czy wtyczki do mobilnej przeglądarki.

Google podkreśla, że pełnoekranowe i natrętne banery to tylko jeden z wielu czynników rankingowych. Ważne są publikowane treści, a także dostosowanie strony do wymagań urządzeń mobilnych. W przyszłości na miejsce w SERP ma mieć także technologia AMP.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...