2017 Ranking wyszukiwarek internetowych - Google bezkonkurencyjne - Blog Artefakt

Wyszukiwarka Google nadal bezkonkurencyjna

01.11.2017 / SEO
Wyszukiwarka Google

Niezmiennie od wielu lat wyszukiwarka Google wiedzie prym, jeśli chodzi o ilość korzystających z niej polskich internautów. Do tej pory żadnemu konkurentowi nie udało się wyjść przed szereg, ponieważ Google zgarnia ponad 98% użytkowników. Dorównanie monopoliście jest na chwilę obecną praktycznie niemożliwe. Firma Google oprócz wyszukiwarki rozwinęła cały wachlarz dedykowanych usług, tworząc system wielu użytecznych i wykorzystywanych aplikacji. Jest również domyślną wyszukiwarką dla większości używanych w Polsce przeglądarek.

Prezentujemy ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce (wg ranking.pl – październik 2017).

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg domeny:

  • google – 98,15%
  • bing – 0,73%
  • yahoo – 0,68%

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg silnika:

  • Google – 98,6%
  • MSN – 0,89%
  • Yahoo – 0,45%
Popularność wyszukiwarek w Polsce 2017

Źródło: ranking.pl – październik 2017

W światowym układzie sił na rynku wyszukiwarek Google plasuje się już z nieco gorszym wynikiem niż w Polsce, jednak mimo to nie da się zaprzeczyć, że jest międzynarodowym gigantem. W zaledwie kilku krajach silną pozycję mają wyszukiwarki lokalne. To przede wszystkim Yandex w Rosji, z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów. Udział Google w Rosji to niespełna 35%. Baidu to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek w Chinach (55%). W Czechach dużą popularnością cieszy się wyszukiwarka Seznam, w Korei Południowej Naver.

Ze względu na ilość użytkowników w październiku 2017 roku wyszukiwarka Google miała 80,6% udziału na światowym rynku wyszukiwania, a tuż za nim uplasowało się Bing z 7,51%.

popularność wyszukiwarki Google w Polsce 2017

Źródło: ranking.pl – październik 2017

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych (wg netmarketshare.com – październik 2017 r.):

  • Google – 80,6%
  • Bing – 7,51%
  • Baidu – 6,16%
  • Yahoo – 4,51%
  • Ask – 0,15%

Urządzenia mobilne rosną w siłę, co obserwuje cała branża e-commerce. Październik 2016 r. był pierwszym miesiącem, w którym globalnych ruch na smartfonach i tabletach przewyższył ruch generowany na urządzeniach desktopowych. Oczywiście Google jest także najpopularniejszą przeglądarką wybieraną przez użytkowników korzystających z mobile.

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach mobilnych (wg netmarketshare.com – październik 2017.):

  • Google – 97,1%
  • Yahoo – 1,06%
  • Baidu – 0,69%
  • Bing – 0,67%
  • Ask – 0,03%.

Biorąc pod uwagę tylko międzynarodowe wyszukiwarki, obecnie liczą się trzej światowi gracze: Google, Bing oraz Yahoo. Poniższy wykres prezentuje zestawienie udziałów rynku wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatniego roku.

popularność wyszukiwarek USA 2017

Źródło: https://www.statista.com/ – dane na rok 2017

Google często za swoją silną pozycję na rynku wyszukiwarek musi płacić niemałe pieniądze. Taka sytuacja dla przykładu miała miejsce w przypadku urządzeń mobilnych Apple. Jak podaje serwis Bloomberg, Google w 2014 roku zapłaciło 1 miliard dolarów za utrzymanie swojej wyszukiwarki jako domyślnej w urządzeniach Apple.

Również na naszym blogu
Najnowsze wpisy
Chcesz wiedzieć, jak napisać skuteczny tekst SEO na stronę internetową? Zapoznaj się z naszym...
Fanpage może być administratorem grupy. Takie rozwiązanie mogą wykorzystać marki, które chcą...
Pytania i odpowiedzi to nowa sekcja w wizytówce Google Maps. Funkcjonalność przypomina forum -...
First link count to zasada, według której nie powinniśmy umieszczać takich samych linków na danej...
Wizytówka Google Maps to doskonały sposób na promocję lokalnej działalności. Sprawdź, jak dodać...