Wyszukiwarka Google nadal bezkonkurencyjna

Niezmiennie od wielu lat wyszukiwarka Google wiedzie prym, jeśli chodzi o ilość korzystających z niej polskich internautów. Do tej pory żadnemu konkurentowi nie udało się wyjść przed szereg, ponieważ Google zgarnia prawie 97% użytkowników. Dorównanie monopoliście jest na chwilę obecną praktycznie niemożliwe. Firma Google oprócz wyszukiwarki rozwinęła cały wachlarz dedykowanych usług, tworząc system wielu użytecznych i wykorzystywanych aplikacji. Jest również domyślną wyszukiwarką dla większości używanych w Polsce przeglądarek.

 

Prezentujemy ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce (wg ranking.pl - grudzień 2016).

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg domeny:

  • google - 96,72%
  • bing - 1,55%
  • yahoo - 0,65%

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg silnika:

  • Google - 97,65%
  • MSN - 1,55%
  • Yahoo - 0,65%

 

W światowym układzie sił na rynku wyszukiwarek Google plasuje się już z nieco gorszym wynikiem niż w Polsce, jednak mimo to nie da się zaprzeczyć, że jest międzynarodowym gigantem. W zaledwie kilku krajach silną pozycję mają wyszukiwarki lokalne. To przede wszystkim Yandex w Rosji, z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów. Udział Google w Rosji to niespełna 35%. Baidu to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek w Chinach (55%). W Czechach dużą popularnością cieszy się wyszukiwarka Seznam, w Korei Południowej Naver.

Ze względu na ilość użytkowników w listopadzie 2016 roku wyszukiwarka Google miała 75,95% udziału na światowym rynku wyszukiwania, a tuż za nim uplasowało się Bing z 8,28%.

 

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych (wg netmarketshare.com - listopad 2016 r.):

  • Google - 75,95%
  • Bing - 8,28%
  • Baidu - 7,54%
  • Yahoo - 6,56%
  • Ask - 0,17%

 

Urządzenia mobilne rosną w siłę, co obserwuje cała branża e-commerce. Październik był pierwszym miesiącem, w którym globalnych ruch na smartfonach i tabletach przewyższył ruch generowany na urządzeniach desktopowych. Oczywiście Google jest także najpopularniejszą przeglądarką wybieraną przez użytkowników korzystających z mobile.

 

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach mobilnych (wg netmarketshare.com – listopad 2016 r.):

  • Google - 94,27%
  • Yahoo – 3,33%
  • Bing – 1,11%
  • Baidu – 0,49%
  • Ask – 0,04%.

 

Biorąc pod uwagę tylko międzynarodowe wyszukiwarki, obecnie liczą się trzej światowi gracze: Google, Bing oraz Yahoo. Poniższy wykres prezentuje zestawienie udziału z poprzednich trzech miesięcy na rynku wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych w 2015 r.

 

 

Popularność wyszukiwarek w USA

Źródło: comscore.com – sierpień 2015

 

Google często za swoją silną pozycję na rynku wyszukiwarek musi płacić niemałe pieniądze. Taka sytuacja dla przykładu miała miejsce w przypadku urządzeń mobilnych Apple. Jak podaje serwis Bloomberg, Google w 2014 roku zapłaciło 1 miliard dolarów za utrzymanie swojej wyszukiwarki jako domyślnej w urządzeniach Apple. 

 

Autor:
Chcesz poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce?

Bezpłatna wycena

Polecane

2016-12-07
Grafy wiedzy dostarczają dodatkowe informacje użytkownikom. Teraz Google testuje, czy...
2016-12-02
Na czym polega usługa prepozycjonowania? Dlaczego już na etapie wyboru domeny warto...
2017-01-09
By stworzyć skuteczną kampanię AdWords, warto przeprowadzić parę testów A/B. Sprawdź, jak to...
2016-12-20
Na koncie Google Moja Firma możesz teraz monitorować statystyki dla wyświetleń zdjęć i porównać...
2016-11-29
Rozszerzenie cen w postaci karuzeli pojawiło się także w desktopowych wynikach wyszukiwania. Na...
2017-01-10
Z poziomu konta menedżera AdWords można już przygotować listę wykluczających słów kluczowych....