Wyszukiwarka Google nadal bezkonkurencyjna

Bezpłatna wycena

Niezmiennie od wielu lat wyszukiwarka Google wiedzie prym, jeśli chodzi o ilość korzystających z niej polskich internautów. Do tej pory żadnemu konkurentowi nie udało się wyjść przed szereg, ponieważ Google zgarnia ponad 97% użytkowników. Dorównanie monopoliście jest na chwilę obecną praktycznie niemożliwe. Firma Google oprócz wyszukiwarki rozwinęła cały wachlarz dedykowanych usług, tworząc system wielu użytecznych i wykorzystywanych aplikacji. Jest również domyślną wyszukiwarką dla większości używanych w Polsce przeglądarek.

 

Prezentujemy ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce (wg ranking.pl - lipiec 2017).

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg domeny:

  • google - 97,34%
  • bing - 1,77%
  • yahoo - 0,54%

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg silnika:

  • Google - 97,65%
  • MSN - 1,78%
  • Yahoo - 0,54%

 

Popularność wyszukiwarek w Polsce lipiec 2017

Źródło: ranking.pl - lipiec 2017

 

W światowym układzie sił na rynku wyszukiwarek Google plasuje się już z nieco gorszym wynikiem niż w Polsce, jednak mimo to nie da się zaprzeczyć, że jest międzynarodowym gigantem. W zaledwie kilku krajach silną pozycję mają wyszukiwarki lokalne. To przede wszystkim Yandex w Rosji, z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów. Udział Google w Rosji to niespełna 35%. Baidu to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek w Chinach (55%). W Czechach dużą popularnością cieszy się wyszukiwarka Seznam, w Korei Południowej Naver.

Ze względu na ilość użytkowników w lipcu 2017 roku wyszukiwarka Google miała 76,98% udziału na światowym rynku wyszukiwania, a tuż za nim uplasowało się Bing z 8,18%.

 

popularność Google w Polsce lipiec 2017

Źródło: ranking.pl - lipiec 2017

 

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych (wg netmarketshare.com - lipiec 2017 r.):

  • Google - 76,98%
  • Bing - 8,18%
  • Baidu - 7,18%
  • Yahoo - 6,10%
  • Ask - 0,19%

 

Urządzenia mobilne rosną w siłę, co obserwuje cała branża e-commerce. Październik 2016 r. był pierwszym miesiącem, w którym globalnych ruch na smartfonach i tabletach przewyższył ruch generowany na urządzeniach desktopowych. Oczywiście Google jest także najpopularniejszą przeglądarką wybieraną przez użytkowników korzystających z mobile.

 

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach mobilnych (wg netmarketshare.com – lipiec 2017.):

  • Google - 95,31%
  • Yahoo – 2,32%
  • Bing – 1,00%
  • Baidu – 0,46%
  • Ask – 0,04%.

 

Biorąc pod uwagę tylko międzynarodowe wyszukiwarki, obecnie liczą się trzej światowi gracze: Google, Bing oraz Yahoo. Poniższy wykres prezentuje zestawienie udziałów rynku wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatniego roku.

 

 

Popularność wyszukiwarek w USA lipiec 2017

Źródło: https://www.statista.com/ - lipiec 2017

 

Google często za swoją silną pozycję na rynku wyszukiwarek musi płacić niemałe pieniądze. Taka sytuacja dla przykładu miała miejsce w przypadku urządzeń mobilnych Apple. Jak podaje serwis Bloomberg, Google w 2014 roku zapłaciło 1 miliard dolarów za utrzymanie swojej wyszukiwarki jako domyślnej w urządzeniach Apple. 

 

Autor:

Polecane

2017-08-30
Szykują się zmiany w ustawieniach rotacji reklam w systemie AdWords. Google we wrześniu...
2017-08-22
Strony, które nie przeszły na protokół HTTPS zostaną oznaczone w przeglądarce jako...
2017-07-31
Zmień cover photo na stronie na Facebooku na wideo w tle. Zwiększysz zaangażowanie fanów i...
2017-08-29
Rynek e-commerce cały czas się rozwija. Żeby zaistnieć w Internecie, trzeba wykorzystywać...
2017-08-28
Pytania i odpowiedzi to nowa sekcja w wizytówce Google Maps. Funkcjonalność przypomina forum -...
2017-09-05
Wyszukiwarka wyświetla ograniczoną liczbę znaków znaczników Title oraz Description. Jak...