Wyszukiwarka Google nadal bezkonkurencyjna

Bezpłatna wycena

Niezmiennie od wielu lat wyszukiwarka Google wiedzie prym, jeśli chodzi o ilość korzystających z niej polskich internautów. Do tej pory żadnemu konkurentowi nie udało się wyjść przed szereg, ponieważ Google zgarnia prawie 97% użytkowników. Dorównanie monopoliście jest na chwilę obecną praktycznie niemożliwe. Firma Google oprócz wyszukiwarki rozwinęła cały wachlarz dedykowanych usług, tworząc system wielu użytecznych i wykorzystywanych aplikacji. Jest również domyślną wyszukiwarką dla większości używanych w Polsce przeglądarek.

 

Prezentujemy ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce (wg ranking.pl - luty 2017).

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg domeny:

  • google - 96,31%
  • bing - 1,89%
  • onet.pl - 0,53%
  • yahoo - 0,50%

Najpopularniejsze wyszukiwarki wg silnika:

  • Google - 97,53%
  • MSN - 1,91%
  • Yahoo - 0,52%

 

Popularność wyszukiwarek w Polsce

Źródło: ranking.pl - luty 2017

 

W światowym układzie sił na rynku wyszukiwarek Google plasuje się już z nieco gorszym wynikiem niż w Polsce, jednak mimo to nie da się zaprzeczyć, że jest międzynarodowym gigantem. W zaledwie kilku krajach silną pozycję mają wyszukiwarki lokalne. To przede wszystkim Yandex w Rosji, z którego korzysta ponad połowa rosyjskich internautów. Udział Google w Rosji to niespełna 35%. Baidu to jedna z najbardziej popularnych wyszukiwarek w Chinach (55%). W Czechach dużą popularnością cieszy się wyszukiwarka Seznam, w Korei Południowej Naver.

Ze względu na ilość użytkowników w lutym 2017 roku wyszukiwarka Google miała 80,47% udziału na światowym rynku wyszukiwania, a tuż za nim uplasowało się Bing z 7,15%.

 

popularność Google w Polsce

Źródło: ranking.pl - luty 2017

 

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach desktopowych (wg netmarketshare.com - luty 2017 r.):

  • Google - 80,47%
  • Bing - 7,15%
  • Baidu - 5,59%
  • Yahoo - 5,55%
  • Ask - 0,2%

 

Urządzenia mobilne rosną w siłę, co obserwuje cała branża e-commerce. Październik był pierwszym miesiącem, w którym globalnych ruch na smartfonach i tabletach przewyższył ruch generowany na urządzeniach desktopowych. Oczywiście Google jest także najpopularniejszą przeglądarką wybieraną przez użytkowników korzystających z mobile.

 

Ranking wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej na urządzeniach mobilnych (wg netmarketshare.com – luty 2017.):

  • Google - 94,87%
  • Yahoo – 2,94%
  • Bing – 0,89%
  • Baidu – 0,37%
  • Ask – 0,05%.

 

Biorąc pod uwagę tylko międzynarodowe wyszukiwarki, obecnie liczą się trzej światowi gracze: Google, Bing oraz Yahoo. Poniższy wykres prezentuje zestawienie udziałów rynku wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych w 2016 r.

 

 

Popularność wyszukiwarek w USA

Źródło: https://www.statista.com/ - luty 2017

 

Google często za swoją silną pozycję na rynku wyszukiwarek musi płacić niemałe pieniądze. Taka sytuacja dla przykładu miała miejsce w przypadku urządzeń mobilnych Apple. Jak podaje serwis Bloomberg, Google w 2014 roku zapłaciło 1 miliard dolarów za utrzymanie swojej wyszukiwarki jako domyślnej w urządzeniach Apple. 

 

Autor:
Chcesz poprawić pozycję swojej strony w wyszukiwarce?

Polecane

2017-05-16
Wynik Jakości dostępny w raportach słów kluczowych w panelu AdWords pokazuje jakość...
2017-06-02
AdWords oferuje możliwość skorzystania z inteligentnego określania stawek. Teraz reklamodawcy...
2017-05-18
W panelu AdWords możemy skorzystać z podpowiedzi dotyczących stawek reklam. Google wskaże nam,...
2017-05-26
Google przygląda się artykułom sponsorowanym i partnerskim, w których umieszczane są linki....
2017-05-11
Google wdraża nową sekcję w mobilnych wynikach wyszukiwania: events snippet. Szukając np....
2017-05-17
Czynniki rankingowe to elementy, które wpływają na pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania.