Po blisko dziesięciu latach Google postanowiło zmienić nazwę jednej ze swoich najpopularniejszych usług z Google Webmaster Tools na Google Search Console.
Pierwszy portal z poradami dla webmasterów, Google uruchomiło w 2001 roku. W 2006 roku portal ten został rozbudowany i powstało Centrum Google dla Webmasterów.
To bezpłatne narzędzie dostarcza szczegółowych danych dotyczących zawartości serwisów internetowych oraz ich widoczności w wyszukiwarce Google. Narzędzie jest wykorzystywane do indeksowania witryny, zarządzania nią, a także monitorowania i rozwiązywania problemów związanych ze złośliwym oprogramowaniem i spamem.
Dlaczego postanowiono zmienić nazwę? Usługa przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, natomiast początkowa nazwa narzędzia sugerowała, że skierowane jest ono tylko do określonych użytkowników – webmasterów. Narzędzie stanowi jednak rozwiązanie zarówno dla webmasterów, jak również hobbystów, właścicieli małych firm, ekspertów SEO, marketingowców, programistów, projektantów oraz deweloperów aplikacji. Google poprzez zmianę nazwy chce poszerzyć spektrum użytkowników, którzy będą mogli utożsamiać się z produktem. Dzięki temu GSC może stać się narzędziem dla wszystkich osób prowadzących strony internetowe.
Adres do panelu pozostał taki sam: https://www.google.com/webmasters/tools. Przedstawiciele Google zapowiadają, że nowa wersja będzie wdrażana na całym świecie w ciągu najbliższych tygodni. W Polsce nazwa została już zmieniona.
Jak wynika z informacji umieszczonych na blogu Google, modyfikacje nie będą dotyczyć tylko wyglądu narzędzia. W przyszłości w panelu mają pojawić się nowe funkcje oraz usprawnienia dla wszystkich osób związanych z wyszukiwarką Google. Dowodem potwierdzającym te zapowiedzi jest wprowadzenie nowej funkcjonalności w Google Search Console, która pozwala na dodawanie aplikacji do panelu narzędzi. Dzięki temu rozwiązaniu można śledzić, gdzie treści aplikacji znajdują się w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia, w jaki sposób roboty Google widzą aplikacje.
Również na naszym blogu
- Jak optymalizacja stron www wpływa na pozycje SERP?
- Słowa kluczowe AdWords w kampaniach
- Automatyczny tłumacz stron internetowych? O technologii Neural Machine Translation
- Połączenie nie jest bezpieczne, czyli błąd ssl
- Protokół HTTPS - jak właściwie go wprowadzić?
- Marketing internetowy - co to?
- CPA Google AdWords
- Obniżki w sklepach - jak organizować?
- Google AdWords a pozycjonowanie - co lepsze?
- Certyfikowani partnerzy Google
- Jak reklamować firmę cateringową?
- Call to action - button
- Narzędzia do porzuconych koszyków
- GDN - reklamy Google Ads
- Wyszukiwarka zdjęć Google i reklamy Ads
- Reklama interaktywna - przykłady
- AdWords remarketing