Wahania w SERP – update algorytmu Google?

/ SEO
strategia seo

W piątek zaobserwowaliśmy gwałtowne zmiany w pozycjach pozycjonowanych przez nas serwisów. Okazało się, że wahania dostrzegli także inni pozycjonerzy. Czy mamy do czynienia z kolejnym update’em algorytmu Google? Jeśli tak, to jakim? Pandą, Pingwinem a może głównym algorytmem odpowiadającym za SERP? Oto kilka naszych obserwacji i wniosków.

 

Update głównego algorytmu Google tworzącego ranking?

Na amerykańskich portalach pojawiają się informacje, że zawirowania w pozycjach są spowodowane:

  • zmianami w głównym algorytmie, który odpowiada za pozycje poszczególnych witryn w wynikach wyszukiwania,
  • updatem algorytmu odpowiadającego za local pack.

Google nie potwierdziło żadnej z powyższych informacji. Jednak wahania w pozycjach są widoczne dla serwisów z różnych branż. Również narzędzia śledzące wyniki wyszukiwania wyczuły gwałtowne zmiany w rankingu:

 

Update Google

Źródło: https://www.accuranker.com/grump/

 

Update algorytmu Pingwin?

My z kolei zaobserwowaliśmy, że bardzo duże zmiany w pozycjach dotyczą serwisów, które przyszły do nas z nieciekawą historią linków (na domeny zostały nałożone filtry ręczne lub algorytmiczne). Witryny zostały oczyszczone, ale nie wszystkie frazy osiągały zadowalające pozycje w SERP. W piątek się to zmieniło – domeny wskoczyły na wyższe pozycje. Przez cały czas stosowaliśmy linkowanie zgodne z zasadami white hat SEO. Ciekawostką jest to, że witryny z większą ilością linków typu Exact – Match zyskały lepsze pozycje w Google.

 

A może to update algorytmu Panda?

Naszym zdaniem z pewnością nie było update’u algorytmu Panda. Spotkaliśmy się ze wzrostami w przypadku serwisów, które nie publikują zbyt dużo treści.

 

Update algorytm Google

Źródło: http://serpmetrics.com/flux/

 

Zmiany w algorytmie dot. wyników lokalnych

Obserwujemy także zmiany w pozycjach w local pack. Wiele serwisów, które utrzymywały się na pozycjach, wypadły z rankingu, a na ich miejsce wskoczyły nowe domeny. Być może jest to konsekwencja aktualizacji algorytmu odpowiadającego za czyszczenie wyników lokalnych ze spamu. Sukces zaliczyły witryny, dla których także został wdrożony link building.

Zmiany w pozycjach

Takie wahania w pozycjach obserwujemy w serwisach naszych klientów.

 

Zmiany w pozycjach – podsumowanie

Wahania w pozycjach pozycjonowanych przez nas serwisów ewidentnie wskazują na wzrosty tych domen, dla których wdrożyliśmy skutecznie linkowanie. Według naszych obserwacji optymalizacja czy dodatkowe, unikalne treści opublikowane na stronie internetowej nie miały większego wpływu na zmiany w SERP. To oznacza, że w piątek mógł nastąpić update algorytmu Pingwin. Jednak to są tylko nasze wnioski. Z potwierdzeniem tego przypuszczenia będziemy musieli się wstrzymać do oficjalnej informacji Google’a.

Wahania w SERP

Obserwujemy wzrosty w pozycjach pozycjonowanych serwisów.

Najnowsze artykuły na blogu:
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby...
Uczestniczyliśmy w konferencji Google Marketing Live 2019 r. Oto kilka naszych słów o nowościach,...
Lead scoring (kwalifikacja leadów) pomaga zoptymalizować pracę działu handlowego. Dowiedź się, jak...
Zastanawiasz się, jak poprawić skuteczność i współczynnik konwersji na kolejnych etapach ścieżki...