Zakładanie wizytówki Google Moja Firma - Blog Artefakt

Szybka instrukcja jak w kilku krokach założyć bezpłatną wizytówkę swojej firmy w Google Moja Firma

10.02.2016 / SEO
Artefakt Google Maps

1. W pierwszym kroku załóż konto Google (może być identyczne jak te, które używasz/ będziesz używać do Google Analytics)
2.  W następnym kroku przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl/business/ i kliknij niebieski przycisk:

 

Pokaż swoją firmę w Google

 

Zostanie Ci wyświetlona mapa google.pl:

Mapa Google

3. W trzecim kroku w polu wyszukiwania, który znajduje się w lewym górnym rogu wyświetlonej mapy, wpisz nazwę swojej firmy, miejscowość oraz zatwierdź klawiszem ENTER.  Screen:

Wyszukiwanie firmy w Mapie Google

4. W kolejnym kroku możesz już utworzyć swoją firmę klikając: „Dodaj informacje o swojej firmie”, co spowoduje pojawienie się następującego formularza:

Tworzenie firmy

5. W kroku piątym wypełnij skrupulatnie cały formularz, wpisując dokładnie nazwę firmy, dane teleadresowe, kategorie, numer telefonu. Zwróć szczególną uwagę na literówki, aby nie było żadnych błędów. Dodatkowo zastanów się nad ostatnią opcją w formularzu: „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” jest to bardzo istotna funkcja dla firm, które obsługują klientów poza siedzibą przedsiębiorstwa.

 

Nie zapomnij również o tym, że:

  • W trakcie wypełniania pola: kategorie, Google może zasugerować nazwę kategorii, która jest najbardziej odpowiednia według niego. Pamiętaj:  Możesz sam dodać kategorie.
    Przykład: wpisując w polu  „ube” Google zasugeruje Ci kategorie ” Agencja ubezpieczeniowa”.
  • Maksymalna liczba kategorii to 5.
  • Nie jest zalecane,  abyś dodawał nazwy miejscowości do kategorii np. agencja ubezpieczeniowa Częstochowa.

 

Kiedy wypełnisz już wszystkie pola, kliknij „Dalej”:

Przycisk "Dalej"

a. Jeśli w poprzednim formularzu zaznaczyłeś: „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” . Pojawi się następujący formularz:

Formularz Google Mapa cz. 1

Tutaj możesz ustawić konkretny obszar wokół swojej lokalizacji na którym działasz (wpisując liczbę kilometrów), bądź wprowadzić kody pocztowe na podstawie których zostanie automatycznie wygenerowany obszar obsługiwany przez Twoją firmę. Następnie klikasz przycisk: „Dalej” i przechodzisz do podpunktu b).

b. Jeśli w poprzednim formularzu nie zaznaczyłeś: „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów”  poniższy formularz pojawi się natychmiast:

Formularz Google Mapa cz. 2

 

6. W kroku 6 zaznaczasz: Jestem osobą uprawnioną do zarządzania tą firmą i akceptuję warunki usługi (odblokuje to przycisk: Dalej). Potem klikasz „Dalej”:

Formularz Google Mapa cz. 3

7. Weryfikacja – wybierasz formę weryfikacji. Domyślnie ustawiona jest za pośrednictwem pocztówki w której znajduje się kod aktywacyjny. Jeśli się na taką formę godzisz, kliknij przycisk: Wyślij pocztą i czekasz na list:

Formularz Google Mapa 4

Inne opcje weryfikacji: https://support.google.com/business/answer/2911778

8. Po otrzymaniu pocztówki, postępuj zgodnie z instrukcją w niej zawartą – wpisz kod pin oraz adres www, które są tam podane. W tym momencie następuje aktywacja Twojej firmy na Mapie Google.

 

Pomocne linki:

Również na naszym blogu
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...