Opinie z internetu w Google Maps - Blog Artefakt

Szukasz hotelu? Opinie z internetu w Google Maps ułatwią podjęcie decyzji!

30.05.2016 / SEO
jak pozycjonowac hotel

Google Maps jest nieocenionym źródłem informacji dla wielu podróżujących osób. Za pomocą aplikacji możemy bez problemów dotrzeć do celu, ale także wyszukać i zarezerwować np. pokój czy umówić się na wizytę do fryzjera. Do niedawna na wizytówkach pojawiały się wyłącznie oceny i recenzje internautów posiadających profil na G+. Teraz Google testuje nową funkcjonalność – opinie z internetu. Czy dzięki temu dotrzemy do bardziej obiektywnych informacji?

 

Opinie z internetu w wizytówkach hoteli

Nowa funkcjonalność jest testowana w wizytówkach hoteli. Po wpisaniu frazę hotel Wrocław i przejściu na mapkę z wynikami wyszukań lokalnych, klikamy w dowolny obiekt, aby sprawdzić, czy warto się tam zatrzymać. Zapoznajemy się ze standardem, zakresem cenowym, lokalizacją oraz dodatkowymi udogodnieniami. Możemy także zerknąć na opinie internautów. Recenzje podzielone są na dwie sekcje: Opinie z Google i Opinie z internetu. W tym nowym boksie możemy zobaczyć oceny wystawione przez użytkowników korzystających z portali turystycznych; w przypadku Polski będzie to Booking.com.

Opinie z internetu

W wizytówce wyświetlają się 3 opinie z internetu. Jeśli chcemy poznać więcej ocen z wybranego portalu turystycznego, wystarczy kliknąć w link prowadzący do danego serwisu. W Stanach Zjednoczonych internauci mogą zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z trzech witryn: Booking,com, Priceline oraz Agoda. Pojawiły się spekulacje, że Google korzysta z danych dostarczanych przez TrustYou, a w mapkach nie będą ukazywały się opinie z takich stron jak TripAdvisor czy Expedia.

Reviews from the web

Opinie z internetu dla innych typów działalności

Być może w najbliższym czasie opinie z internetu pojawią się także przy wizytówkach przedsiębiorców zajmujących się inną działalnością. Internauci od dawna zarzucali Google stronniczość. Być może gigant chce sprawić wrażenie obiektywnego źródła informacji, więc właśnie w tym celu testowane jest wyświetlanie recenzji zamieszczanych przez użytkowników na portalach turystycznych. Zobaczymy, jak sytuacja się rozwinie. Miejmy nadzieję, że wprowadzane nowości i zmiany będą korzystne dla użytkowników.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...