Słowa kluczowe w treści znikają z Google Search Console - Blog Artefakt

Słowa kluczowe w treści znikają z Google Search Console

01.12.2016 / SEO
analityka e-commerce

Panel Google Search Console jest wciąż udoskonalany. Pojawiają się nowe raporty i filtry, a niektóre funkcjonalności są wycofywane, co często spotyka się z wielkim rozczarowaniem użytkowników. Tym razem musimy przygotować się na odejście słów kluczowych w treści. Wyciągnijcie dane o frazach kluczowych, póki raport dostępny jest jeszcze w GSC!

 

Słowa kluczowe w treści przechodzą na emeryturę

Kiedy narzędzie Google Search Console było znane jako Webmaster Tools, raport słowa kluczowe w treści był jednym z nielicznych sposobów na sprawdzenie, jak roboty wyszukiwarki widzą naszą stronę, czy tekst indeksuje się poprawnie lub czy nie wystąpił atak hakerski na naszą domenę. W międzyczasie pojawiły się nowe narzędzia, więc zdaniem Google raport stał się bezużyteczny.

Słowa kluczowe w treści

Amerykańscy użytkownicy nie mogą już korzystać z raportu słów kluczowych w treści, ponieważ zniknął on z ich panelu. U nas jeszcze funkcjonalność jest dostępna, ale prawdopodobnie w najbliższych dniach zostanie także zdezaktywowana. Jeśli zależy wam na danych, macie jeszcze czas, aby je wyeksportować.

Google swoją decyzję o wprowadzeniu zmiany w Search Console argumentuje następująco:

  • W Słowach kluczowych w treści często pojawiały się frazy nieadekwatne do tematyki serwisu, których ilość w treści była znaczna,
  • Słowa kluczowe prowadzące do naszej strony można przejrzeć w raporcie Analityka wyszukiwania pod wykresem,
  • O włamie na stronie zostaniemy poinformowani powiadomieniem z GSC, więc nie musimy analizować, czy w treści pojawiły się frazy typu „chińskie znaczki”,
  • Stan indeksowania strony sprawdzimy za pomocą użyteczności Pobierz jako Google.

Raport słowa kluczowe w treści z pewnością nie był doskonały, ale podpowiadał, w jaki sposób Googlebot przegląda naszą stronę i na jakiej zasadzie określa występowanie fraz. Raport sugerował również nowe tematy na artykuły i kierunek rozbudowy treści.

 

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...