Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Serwisy z nieaktualnym certyfikatem SSL wciąż mogą mieć korzyść z https

/ SEO
protokół HTTPS

W sierpniu 2014 Google ogłosiło, że serwisy, które stosują szyfrowany protokół https:// będą lepiej postrzegane i dostaną niewielki bonus w wynikach wyszukiwania. Protokół HTTPS stał się zatem jednym z wielu czynników rankingowych.

Z ostatnich wypowiedzi Garego Illyesa wynika, że roboty wyszukiwarki nie sprawdzają tego, czy certyfikat SSL jest ważny. Przy ustalaniu obecności protokołu HTTPS Google zwraca uwagę jedynie na pięć pierwszych znaków w adresie URL. Jeżeli na początku adresu zostaną zauważone litery https, Google uzna ten protokół za szyfrowany, bezpieczny i przyzna mu dodatkowe punkty w rankingu, nawet jeśli mija się to z prawdą.

HTTPS

Gary Illyes tłumaczy to tym, że pokazując robotom wyszukiwarek niewłaściwy URL, także można się narazić na problemy zwłaszcza z indeksacją. Z tego powodu Google woli skupiać swoją uwagę na weryfikowaniu odpowiednio przeprowadzonej migracji na HTTPS niż sprawdzaniu ważności certyfikatów.

Najnowsze artykuły na blogu:
Chciałbyś przeprowadzić rebranding w swojej firmie? Zapoznaj się z 6 wskazówkami, jak zrobić to...
Opinie produktów i gwiazdki pojawiające się na stronie internetowej zachęcają niezdecydowanych...
Dobry wizerunek firmy przynosi wiele korzyści, w tym sprzedażowych. Sprawdź, jakich 6 błędów...
Chcesz zaangażować pracowników w aktywność na firmowych mediach społecznościowych? Podpowiadamy,...
Zacząłeś prowadzić firmowy blog i zastanawiasz się, w jakim stylu powinny być publikowane teksty?...