Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Serwisy z nieaktualnym certyfikatem SSL wciąż mogą mieć korzyść z https

/ SEO
protokół HTTPS

W sierpniu 2014 Google ogłosiło, że serwisy, które stosują szyfrowany protokół https:// będą lepiej postrzegane i dostaną niewielki bonus w wynikach wyszukiwania. Protokół HTTPS stał się zatem jednym z wielu czynników rankingowych.

Z ostatnich wypowiedzi Garego Illyesa wynika, że roboty wyszukiwarki nie sprawdzają tego, czy certyfikat SSL jest ważny. Przy ustalaniu obecności protokołu HTTPS Google zwraca uwagę jedynie na pięć pierwszych znaków w adresie URL. Jeżeli na początku adresu zostaną zauważone litery https, Google uzna ten protokół za szyfrowany, bezpieczny i przyzna mu dodatkowe punkty w rankingu, nawet jeśli mija się to z prawdą.

HTTPS

Gary Illyes tłumaczy to tym, że pokazując robotom wyszukiwarek niewłaściwy URL, także można się narazić na problemy zwłaszcza z indeksacją. Z tego powodu Google woli skupiać swoją uwagę na weryfikowaniu odpowiednio przeprowadzonej migracji na HTTPS niż sprawdzaniu ważności certyfikatów.

Najnowsze artykuły na blogu:
Ekomarketing to strategia, na którą decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Stosowana zgodnie z...
Google Moja Firma jest bezpłatną usługą. Jeśli otrzymałeś telefon z propozycją przedłużenia...
Prowadzenie sklepu internetowego staje się o wiele łatwiejsze z partnerem dropshippingowym....
Live streaming wykorzystują przede wszystkim influencerzy do angażowania swojej społeczności. Z...
Czy sezon w Google Ads ma znaczenie? Oczywiście! Do sezonowych kampanii warto się przygotować, aby...