Serwisy z nieaktualnym certyfikatem SSL wciąż mogą mieć korzyść z https

/ SEO
protokół HTTPS

W sierpniu 2014 Google ogłosiło, że serwisy, które stosują szyfrowany protokół https:// będą lepiej postrzegane i dostaną niewielki bonus w wynikach wyszukiwania. Protokół HTTPS stał się zatem jednym z wielu czynników rankingowych.

Z ostatnich wypowiedzi Garego Illyesa wynika, że roboty wyszukiwarki nie sprawdzają tego, czy certyfikat SSL jest ważny. Przy ustalaniu obecności protokołu HTTPS Google zwraca uwagę jedynie na pięć pierwszych znaków w adresie URL. Jeżeli na początku adresu zostaną zauważone litery https, Google uzna ten protokół za szyfrowany, bezpieczny i przyzna mu dodatkowe punkty w rankingu, nawet jeśli mija się to z prawdą.

HTTPS

Gary Illyes tłumaczy to tym, że pokazując robotom wyszukiwarek niewłaściwy URL, także można się narazić na problemy zwłaszcza z indeksacją. Z tego powodu Google woli skupiać swoją uwagę na weryfikowaniu odpowiednio przeprowadzonej migracji na HTTPS niż sprawdzaniu ważności certyfikatów.

Chcesz zaistnieć na Instagramie? Sprawdź nasze sposoby na zdobycie nowych followersów i...
Poznaj 12 narzędzi do analizy danych, które pomogą Ci poznać użytkowników i poprawić współczynnik...
Czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma wpływ na pozycjonowanie strony? W jaki...
Podpowiadamy, jak pozycjonować sklep internetowy na systemie Comarch e-Sklep. Skorzystaj z naszych...
Jak sprawdzić, czy wyszukiwarka Google wdrożyła nowy update? Skorzystaj z 7 proponowanych przez nas...