Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
29.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

SEO WordPress, czyli słów kilka o możliwościach i wtyczkach SEO na WP

SEO WordPress, czyli słów kilka o możliwościach i wtyczkach SEO na WP

Szybka wymiana informacji oraz konieczność ciągłej aktualizacji ofert, produktów i usług na firmowych stronach internetowych sprawiła, że większość właściciel serwisów internetowych decyduje się na wybór systemu zarządzania treścią. Jednym z bardziej znanych i popularnych CMS-ów jest oprogramowanie blogowe WordPress. System ma wiele zalet: pozwala na edycję zawartości strony z poziomu panelu administracyjnego, jest łatwy w obsłudze oraz posiada intuicyjny interfejs.

Dlaczego WordPress?

Podstawowym przeznaczeniem skryptu były blogi, jednak dzięki możliwości instalacji dodatkowych pluginów WordPress szybko zyskał popularność jako CMS pasujący także do większych projektów. Bogata baza wtyczek (udostępniona na stronie producenta) pozwala na łatwe wzbogacenie serwisu o nowe funkcjonalności.

Jakie są najpopularniejsze wtyczki do https://www.artefakt.pl/blog/seo/jak-pozycjonowac-strone-na-cms-wordpress/WordPressa?

  • Polylang – umożliwia translację treści zawartych na stronie na wiele języków – pozwala na tłumaczenie interfejsu, postów albo dostępnych taksonomii (kategorii witryny). Dzięki temu rozszerzeniu nasz serwis może być dostępny dla wielu zagranicznych odbiorców,
  • Custom Post Type UI – ułatwia dodawanie i zarządzanie typami przechowywanej treści oraz taksonomiami przez interfejs użytkownika,
  • Simple Fields – dodaje możliwość rozbudowy różnych typów podstron o dodatkowe pola, w których bez trudności można dodawać tekst, pliki lub listy wyboru (ankiety i formularze). Konfiguracja pól zależy tylko i wyłącznie od potrzeb właściciela serwisu,
  • Redirection – wtyczka pozwalająca na tworzenie przekierowań 301 z poziomu panelu administracyjnego. Przydaje się, kiedy wprowadzamy zmianę w strukturze adresów URL, wycofujemy lub dodajemy nowe produkty do oferty,
  • Duplicator – nieocenione rozszerzenie, kiedy potrzebujemy stworzyć kopię zapasową lub przenieść całą stronę wraz z obecną konfiguracją na nowy serwer. Ułatwi proces migracji, nie narażając witryny na utratę dotychczasowych ustawień w motywie lub szablonie,
  • Google Analytics for WordPress by MonsterInsights – udostępnia pole w panelu administracyjnym do wklejenia kodu śledzenia, dzięki czemu nie trzeba go wdrażać w kodzie strony,
  • Display Widgets – pozwala na swobodne zarządzanie widgetami na poszczególnych podstronach serwisu. Panele boczne i stopka na każdej stronie mogą zawierać indywidualne boksy z funkcjonalnościami,
  • Autoptimize – służy do optymalizacji witryny, łącząc skrypty, style (kod CSS i JavaScript), kod HTML. Odciąża stronę internetową, poprawiając czas ładowania strony,
  • Contact Form 7 – rozszerzenie, dzięki któremu w kilka chwil stworzymy proste lub skomplikowane formularze kontaktowe,
  • WP Super Cache – przyspiesza czas ładowania strony i zmniejsza obciążenie serwera poprzez zastosowanie mechanizmu cache – zapisywanie wygenerowanych dokumentów HTML na dysku serwera, by WordPress za każdym razem nie generował ich od nowa,
  • WooCommerce – moduł do WordPressa pozwalający stworzyć funkcjonalną platformę sklepu internetowego. Sprawdza się w przypadku małych, jak i większych e-sklepów.

 

Zaawansowane moduły SEO do WordPressa

WordPress sam w sobie jest systemem bardzo dobrze przygotowanym do pozycjonowania treści w nim zawartych, zaczynając od możliwości ustawienia własnej struktury linków, przez różnicowanie tytułów artykułów i ich adresów URL. Jednak to tylko podstawowe właściwości wspierające działania SEO.

Poszukując kompleksowych rozwiązań, warto zainteresować się modułami do WordPresssa zawierającymi w sobie funkcjonalności nawet kilku pluginów. Tego typu wtyczki przydają się podczas optymalizacji strony internetowej i wdrażania zaleceń optymalizacyjnych. Za ich pomocą większość zmian wprowadzimy w panelu administracyjnym bez konieczności zaglądania do kodu źródłowego strony.

WordPress SEO by Yoast

Używając tego modułu, mamy do dyspozycji bardzo rozbudowany panel edycyjny pozwalający ustawić unikalne tytuły oraz opisy strony, których WordPress niestety nie dostarcza w standardzie.

Wtyczka napisana przez Joosta de Valka pozwala na inteligentną analizę całej zawartości strony pod względem docelowych słów kluczowych. Wpisując je w odpowiednie pole, moduł przeanalizuje całą treść (nagłówek, opis, tagi alt i title w obrazkach oraz nowo utworzone metatagi title i description) w poszukiwaniu pasujących fraz. Finalnie wskaże miejsca wymagające poprawy.

Warta uwagi jest również zakładka pomagająca ustawić treści, które wyświetlą się w social media podczas udostępniania strony. Na chwilę obecną ten moduł pobierany był ze strony repozytorium ponad 75 milionów razy.

WordPress All in One SEO Pack

Niegdyś lider wśród komponentów SEO na platformie WordPress, jednak nie posiada tak wielu możliwości jak poprzednio opisywany moduł, więc jego licznik pobrań wynosi ponad dwa razy mniej niż wtyczki Yoast – 41 milionów. Personalizowanie konkretnych artykułów sprowadza się jedynie do wstawienia nowych pozycji tytułu i opisu. Opcjonalnie można wypisać słowa kluczowe lub zablokować artykuł przed indeksowaniem.

Wtyczka w przeciwieństwie do konkurenta – WordPress SEO by Yoast – pozwala na wprowadzenie bardziej globalnych zmian dla grup artykułów (kategorii, typów wpisów, rodzajów stron), aniżeli dla pojedynczych tekstów.

Yoast czy All in One SEO Pack?

Oba opisane wyżej moduły dostarczają rozszerzone ustawienia pozycjonerskie – np. wtyczki pozwalają generować przydatne mapy stron w postaci plików XML. Ich panele administracyjne są intuicyjne i dobrze opisane. Dzięki swojej popularności w przypadku ewentualnych problemów można liczyć na grono pomocnych użytkowników, który podpowiedzą, jak rozwiązać daną kwestię.

Kiedy nie używać WordPressa?

System został zaprojektowany jako prosta platforma blogowa, która dzięki pojawiającym się rozszerzeniom oraz częstym aktualizacjom rozrosła się do rozmiaru CMS. Niestety, WordPress poprzez swoją prostą budowę bazy danych jest ograniczony wydajnościowo. Wiele modułów przechowuje dane zserializowane w treści pomocniczego wpisu. Dostęp do takich danych jest znacznie utrudniony, gdyż wymaga dodatkowego skryptu przetwarzającego, a tym samym wydłuża czas potrzebny na całą operację. Takie rozwiązanie oczywiście zapewnia mu uniwersalność, ale sprawdza się tylko przy małych i średnich projektach. Tym samym WordPress nie zapewni wydajności dla rozbudowanych platform przechowujących duże ilości różnego typu danych.

Podsumowując, należy przemyśleć wybór WordPressa do realizacji takich projektów jak: duże sklepy internetowe, rozbudowane serwisy zawierające mnóstwo danych, wewnętrzne systemy, aplikacje internetowe a także proste strony wizytówkowe.

Czy WordPress to wybór dla mnie?

Podczas realizacji strony internetowych ważnym krokiem jest wybór systemu, który będzie zasilał naszą witrynę. Jeśli projekt nie będzie ogromnym sklepem przechowującym dziesiątki tysięcy produktów albo nie zaplanowano wykonania systemu wewnętrznego, na którym będzie pracować kilkuset użytkowników – WordPress to doskonały wybór na CMS.

Więcej o wtyczkach SEO i pozycjonowaniu WordPressa dowiesz się na naszych webinarach SEO.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt