Ruch z mobile prześcignął desktop po raz pierwszy w historii!

/ SEO
Urządzenie mobilne

Wzrost m-commerce nie jest już dla nikogo zaskoczeniem. Urządzenia mobilne zgarniają coraz większą liczbę wyszukań i zapytań użytkowników. Jak informuje StatCounter po raz pierwszy w historii w październiku bieżącego roku użycie smartfonów i tabletów do przeglądania internetu przewyższyło użycie komputerów i laptopów!

 

Czy jesteś gotowy na m-commerce?

StatCounter Global Stats obserwuje, jak zmieniają się zachowania użytkowników poszukujących informacji w sieci. Najnowszy raport przygotowany przez firmę wskazuje, że październik był pierwszym miesiącem w historii, kiedy użycie urządzeń mobilnych do przeglądania internetu przewyższyło wykorzystanie urządzeń desktopowych. Na razie przewaga mobile nie jest ogromna – 51,3% ruchu wygenerowały tablety i smartfony w sieci w ubiegłym miesiącu. Jednak jeśli przyjrzymy się trendom, zauważymy, że aktywnych użytkowników urządzeń mobilnych stale przybywa.

 

Ruch mobile a desktop

 

Przewaga mobile nad urządzeniami desktopowymi powinna być w tym momencie ważnym sygnałem dla wszystkich właścicieli serwisów, którzy jeszcze nie posiadają mobilnej lub responsywnej wersji strony. Jak niedawno wspominaliśmy, Google planuje stworzenie osobnego indeksu dla wyszukiwarki mobilnej i desktopowej. Jakie będą tego konsekwencje? Brak strony dostosowanej do smartfonów i tabletów spowoduje, że domena zniknie na stałe z mobilnych wyników wyszukiwania.

StatCounter zestawienia ruchu z mobile i desktop prowadzi dla poszczególnych krajów. Na przykład w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii wciąż przeważa użycie komputerów do przeglądania internetu, kolejno 55,6%, 58% oraz 55,1%. A jak sytuacja wygląda w Polsce? Według danych StatCounter w październiku polscy internauci częściej korzystali z urządzeń mobilnych – ok. 60% ruchu w sieci generowana była przez smartfony i tablety.

 

Korzystanie z internetu w Polsce

 

W naszym kraju urządzenia mobilne już dwukrotnie prześcignęły komputery i laptopy – najpierw w maju 2015 r., a następnie w marcu bieżącego roku. Na razie użycie smartfonów do przeglądania internetu w Polsce wciąż wzrasta. Trend powinien się utrzymać, więc polscy przedsiębiorcy działający w sieci muszą zadbać o stronę przystosowaną do wymagań urządzeń mobilnych.

 

Mobile w Polsce

Statystyki prezentowane przez StatCounter Global Stats tworzone są na podstawie danych pochodzących z 2,5 miliona serwisów. Miesięcznie analizowanych jest ponad 2,5 miliarda odsłon.

Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...