Wzrost m-commerce nie jest już dla nikogo zaskoczeniem. Urządzenia mobilne zgarniają coraz większą liczbę wyszukań i zapytań użytkowników. Jak informuje StatCounter po raz pierwszy w historii w październiku bieżącego roku użycie smartfonów i tabletów do przeglądania internetu przewyższyło użycie komputerów i laptopów!
Czy jesteś gotowy na m-commerce?
StatCounter Global Stats obserwuje, jak zmieniają się zachowania użytkowników poszukujących informacji w sieci. Najnowszy raport przygotowany przez firmę wskazuje, że październik był pierwszym miesiącem w historii, kiedy użycie urządzeń mobilnych do przeglądania internetu przewyższyło wykorzystanie urządzeń desktopowych. Na razie przewaga mobile nie jest ogromna – 51,3% ruchu wygenerowały tablety i smartfony w sieci w ubiegłym miesiącu. Jednak jeśli przyjrzymy się trendom, zauważymy, że aktywnych użytkowników urządzeń mobilnych stale przybywa.
Przewaga mobile nad urządzeniami desktopowymi powinna być w tym momencie ważnym sygnałem dla wszystkich właścicieli serwisów, którzy jeszcze nie posiadają mobilnej lub responsywnej wersji strony. Jak niedawno wspominaliśmy, Google planuje stworzenie osobnego indeksu dla wyszukiwarki mobilnej i desktopowej. Jakie będą tego konsekwencje? Brak strony dostosowanej do smartfonów i tabletów spowoduje, że domena zniknie na stałe z mobilnych wyników wyszukiwania.
StatCounter zestawienia ruchu z mobile i desktop prowadzi dla poszczególnych krajów. Na przykład w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii wciąż przeważa użycie komputerów do przeglądania internetu, kolejno 55,6%, 58% oraz 55,1%. A jak sytuacja wygląda w Polsce? Według danych StatCounter w październiku polscy internauci częściej korzystali z urządzeń mobilnych – ok. 60% ruchu w sieci generowana była przez smartfony i tablety.
W naszym kraju urządzenia mobilne już dwukrotnie prześcignęły komputery i laptopy – najpierw w maju 2015 r., a następnie w marcu bieżącego roku. Na razie użycie smartfonów do przeglądania internetu w Polsce wciąż wzrasta. Trend powinien się utrzymać, więc polscy przedsiębiorcy działający w sieci muszą zadbać o stronę przystosowaną do wymagań urządzeń mobilnych.
Statystyki prezentowane przez StatCounter Global Stats tworzone są na podstawie danych pochodzących z 2,5 miliona serwisów. Miesięcznie analizowanych jest ponad 2,5 miliarda odsłon.