Rel=canonical nie ma znaczenia przy grafikach

/ SEO
Publikacja zdjęć w internecie

Na ostatnim Google Hangout Joohn Mueller przekazał interesującą informację na temat stosowania meta tagu rel=canonical. Podczas odpowiedzi na pytanie dotyczące czasu odnotowania zmian w adresach URL podzielił się wiadomością na temat tagu rel=canonical w grafikach.

Jakie skutki może mieć ignorowanie rel=canonical w przypadku grafik?

Otóż Google nie bierze pod uwagę wyżej wspomnianego elementu w przypadku podstron z grafikami. Oznacza to między innymi, że w wyszukiwarce grafik po kliknięciu w źródło obrazu zostaniemy przekierowani na podstronę z tym obrazkiem, nawet jeżeli ta podstrona ma wdrożony tag rel=canonical wskazujący np. stronę główną bez tej grafiki.

Wiedza na ten temat jest dosyć istotna, ponieważ wiemy, że nie zawsze może nam się udać ukryć przed indeksacją (w tym przypadku przed duplikacją treści) wszystkiego za pomocą tego tagu. Może to mieć wpływ na sklepy internetowe, które na kolejnych stronach stronicowania w kategorii mają bardzo podobną treść, lecz różne grafiki z różnymi atrybutami alt.

Hangout można obejrzeć na kanale Google Webmasters na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=fbtvweksnFo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły na blogu:
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...
Czy chcesz zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak zrobić to skutecznie?...