Ranking przeglądarek internetowych w Polsce i na świecie 2019 r.

(aktualizacja 09.09.2019) / SEO
Google

Rynek przeglądarek internetowych od kilku lat pozostaje niezwykle zróżnicowany. Jak rozkładają się siły aplikacji typu web browser w zależności od kraju i urządzeń, z których korzystają internauci? Prezentujemy aktualne zestawienie najpopularniejszych programów do przeglądania stron www na rodzimym rynku oraz za granicą, na desktopie i w wersji na telefony komórkowe.

Udział przeglądarek internetowych w polskim rynku

W rankingu wyszukiwarek od wielu lat na najwyższym miejscu w Polsce plasuje się Google. Czy w przypadku przeglądarek internetowych amerykański gigant również utrzymuje się na wysokiej pozycji ze swoim Google Chrome? Program z charakterystycznym, kolorowym logo deklasuje konkurencję, jeśli chodzi o udział w polskim rynku programów do przeglądania stron na wszystkich urządzeniach.

Najpopularniejsze przeglądarki internetowe w Polsce (wg gs.statcounter.com – sierpień 2019, z uwzględnieniem wszystkich platform):

  • Chrome – 78,08%
  • Firefox – 6,69%
  • Samsung Internet – 5,48%
  • Opera – 4,02%
  • Safari – 2,37%
  • Edge – 1,59%.

W 2017 roku układ sił prezentował się następująco (źródło: statista.com – 2017 rok):

przeglądarki internetowe w Polsce

Przeglądarki internetowe ranking 2017 r.

Popularność przeglądarek internetowych w skali międzynarodowej

Google nie musi się martwić o swoją pozycję również na świecie, pozostając najczęściej wybieraną przeglądarką. W porównaniu z poziomem użytkowania w Polsce zyskuje natomiast Safari od firmy Apple (udział w światowym rynku wynosi ok. 15,48%).  Na liście pojawia się również UC Browser (3,46%), która z kolei nie znalazła się w ścisłej czołówce w naszym kraju.

Tak prezentują się najlepsze przeglądarki internetowe na świecie ze względu na ich popularność (wg gs.statcounter.com – sierpień 2019):

  • Chrome – 63,99%
  • Safari – 15,48%
  • Firefox – 4,44%
  • Samsung Internet – 3,49%
  • UC Browser – 3,46%
  • Opera – 2,56%
ranking przeglądarek internetowych na świecie 2019

Jeśli uwzględnimy dodatkowo rodzaj urządzenia, przy komputerach stacjonarnych układ sił na świecie ulegnie zmianie, ale dopiero od drugiego miejsca. Liderem nadal pozostaje Google przeglądarka Chrome. Pozycję niżej przesuwa się natomiast Safari – używana powszechnie przez mobilnych użytkowników iPhone’ów i iPad’ów. Udział w rynku o prawie połowę wzrasta natomiast w przypadku Firefoxa. Mniejszym zainteresowaniem cieszy się z kolei Internet Explorer i Edge. Na szarym końcu w tym zestawieniu prezentuje się Opera.

Ranking przeglądarek internetowych na świecie na komputerach stacjonarnych (wg gs.statcounter.com – sierpień 2019):

  • Chrome – 71,15%
  • Firefox – 9,52%
  • Safari – 5,8%
  • Edge – 4,71%
  • Internet Explorer – 4,4%
  • Opera – 2,46%

Aplikacje web browser na urządzeniach mobilnych

Grono użytkowników korzystających z internetu na urządzeniach mobilnych nieustannie się powiększa. Na przykład w Polsce już ponad 23 miliony osób, czyli 62% wszystkich mieszkańców kraju, przegląda strony www na telefonach komórkowych lub tabletach (dane: raport „Digital in 2017: Eastern Europe”). Bez względu na to, czy pracują na smartfonach z systemem Android, czy iOS używają w tym celu mobilnych przeglądarek internetowych. Jak w tym przypadku prezentuje się tabela udziałów poszczególnych programów?

ranking przeglądarek na urządzeniach mobilnych

Ranking przeglądarek w Polsce 2019 na urządzeniach mobilnych

Zarówno w Polsce, jak i na polu międzynarodowym po raz kolejny bezkonkurencyjny okazuje się produkt od Google – na polskim rynku ma aż 85,55% udziału, a na świecie 60,86%. Na dalszych pozycjach siły rozkładają się już nieco inaczej. Na świecie drugie miejsce zajmuje Safari (20,25%) używane na smartfonach iPhone, a trzecie – Samsung Internet (6,77%). W naszym kraju na podium tuż za Chrome znajdują się te same przeglądarki, choć w odwrotnej kolejności – Samsung Internet (8,83%) oraz Safari (2,31%), a na czwartym miejscu plasuje się Opera (1,36%), który w skali światowej ma 2,97% udziału.

Ranking przeglądarek stron www – podsumowanie

Niezależnie od kraju czy urządzenia, Google, ze swoim programem Chrome, pozostawia konkurentów daleko w tyle. Można więc sądzić, że Chrome to najlepsza przeglądarka w opinii użytkowników. Walka o przewagę toczy się natomiast na kolejnych pozycjach, gdzie rywalizują ze sobą kolejni, znaczący gracze – m.in. Safari, Firefox, Android, Samsung Internet, Opera czy UC Browser, nieco mniej popularny w Polsce.

Szybka przeglądarka internetowa od Google jednak nie od zawsze cieszy się tak dużym zainteresowaniem wśród użytkowników na świecie. Wprowadzona na rynek w 2008 roku, przez kilka lat musiała starać się o wysokie pozycje. Dopiero w 2011 roku pojawiły się pierwsze oznaki popularności Chrome’a, natomiast dominację na skalę międzynarodową udało się osiągnąć w 2013 roku, wyprzedzając takich gigantów jak Internet Explorer oraz Firefox.

przeglądarki internetowe na świecie 2008 - 2015

Jak Chrome, najlepsza przeglądarka internetowa w opinii użytkowników, zdobywała dominację, źródło: mobirank.pl

Najnowsze artykuły na blogu:
Influencer marketing opiera się na reputacji i wiarygodności twórcy docierającego do aktywnego gona...
SEO Content Marketing to skuteczne narzędzie zwiększania widoczności marki w internecie. Uważaj...
Do tej pory mogliśmy ustawiać atrybut follow lub nofollow w linkach wychodzących ze strony. Google...
Google Serach Console pozwala na dostosowanie strony do wymagań wyszukiwarki Google. Korzystaj z...
Google reaktywuje swój kanał na YouTube, przygotowując wideo poradniki dotyczące optymalizacji...