Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
03.02.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Promocja salonu kosmetycznego i fryzjerskiego w internecie

Promocja salonu kosmetycznego i fryzjerskiego w internecie

Prowadząc salon kosmetyczny lub zakład fryzjerski, warto aktywnie promować się w internecie. Pozycjonowanie, social media marketing, reklama w Google AdWords lub marketing szeptany pozwolą skutecznie pozyskać nowych klientów i budować silną, rozpoznawalną markę. Podpowiadamy, na jakie działania należy zwrócić uwagę, zwiększając widoczności firm z branży beauty.

Pozycjonowanie branży beauty

Pozycjonowanie salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego koncentruje się na strategii SEO lokalnego, czyli zwiększaniu widoczności wśród stron internetowych działających na tym samym, regionalnym rynku, stanowiących naszą bezpośrednią konkurencję. Działania z zakresu SEO lokalnego opierają się przede wszystkim na doborze fraz z lokalizacjami (np. fryzjer Wrocław) oraz założeniu i optymalizacji darmowej wizytówki Google Moja Firma.

Istotą pozycjonowania regionalnego branży beauty jest dotarcie do klientów, którzy będą skłonni skorzystać z usług fryzjerskich lub kosmetycznych. Najczęściej będą to osoby przebywające lub mieszkające w pobliżu salonu. W przypadku tego typu usług lokalizacja ma duże znaczenie, jednak dobra pozycja w Google Maps nierzadko pozwala przekonać do zapoznania się z zakresem usług zakładu i zarezerwowania wizyty.

Dobór słów kluczowych do pozycjonowania salonu kosmetycznego i fryzjerskiego

Strategia pozycjonowania powinna obejmować zwiększanie widoczności serwisu na frazy z lokalizacjami. Wybór ogólnych słów kluczowych wiąże się z poniesieniem większych kosztów oraz koniecznością konkurowania z salonami działającymi na rynku ogólnopolskim, portalami poświęconymi tematyce beauty, blogerami oraz influencerami. Stosowanie lokalnych fraz pozwala na skierowanie oferty do konkretnego klienta – np. osoby z Wrocławia, zainteresowanej usługami fryzjerskimi lub kosmetycznymi.

  • Fryzjer Wrocław: 18 100 wyszukań miesięcznie a Fryzjer: 110 000 wyszukań miesięcznie,
  • Salon kosmetyczny Wrocław: 2 400 wyszukań miesięcznie a Salon kosmetyczny: 18 100 wyszukań miesięcznie,
  • Kosmetyczka Wrocław: 2 400 wyszukań miesięcznie a Kosmetyczka 18 000 wyszukań miesięcznie.

W dużych miastach warto stosować także lokalne słowa kluczowe z długiego ogona, np. fryzjer na Krzykach we Wrocławiu, fryzjer Krzyki Wrocław.

Prowadząc działalność w branży beauty, polecamy także pozycjonować stronę na frazy związane z wykonywanymi zabiegami kosmetycznymi i fryzjerskimi. Użytkownicy (najczęściej kobiety) często poszukują konkretnych usług kosmetycznych, o których przeczytali w prasie, usłyszeli w telewizji lub od znajomych. I tutaj warto dodać lokalizację do tego typu słów kluczowych oraz wyrażenia typu cena, koszt :

  • Mikrodermabrazja diamentowa Wrocław,
  • Ombre blond,
  • Oczyszczanie twarzy Wrocław,
  • Peeling kawitacyjny cena Wrocław,
  • Farbowanie włosów cena.

Strategia link buildingu dla salonu kosmetycznego i fryzjerskiego

Właściciele stron z branży beauty mają szerokie spektrum możliwości w zakresie źródeł wartościowych linków. Odnośniki można pozyskiwać z:

  • Katalogów branżowych,
  • Tematycznych forów internetowych,
  • Stron influencerów i blogerów,
  • Serwisów tematycznych poświęconych kosmetyce, fryzjerstwie, beauty,
  • Stron internetowych partnerów – hurtowni kosmetycznych, producentów kosmetyków i specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego do zabiegów, e-sklepów kosmetycznych.

Pamiętajmy jednak, aby link building realizować rozsądnie, zwracając uwagę na jakość domen linkujących. Nie można także nastawiać się na masowe pozyskiwanie backlinków – Google bardzo negatywnie ocenia witryny o nagłym przyroście odnośników.

Optymalizacja obrazów i plików graficznych

Pozycjonując salony kosmetyczne i zakłady fryzjerskie, zalecamy naszym klientom, aby optymalizowali obrazy pod wyszukiwarkę grafiki. Dzięki temu serwis ma szansę znaleźć się nie tylko wśród „tekstowych” wyników wyszukiwania, ale także pojawi się w Google Image. Wbrew pozorom to źródło ruchu często generuje konwersje.

Optymalizacja obrazów pod SEO polega na:

  • Nadaniu adekwatnych nazw plikom graficznym – peeling-enzymatyczny-salon-oliva.jpg,
  • Ustawieniu atrybutów „alt” informujących wyszukiwarki, co znajduje się na grafice i odpowiadających tematyce obrazka – peeling enzymatyczny w Salonie Olivia. Atrybut alt to także doskonałe miejsce do przemycenia słów kluczowych, które trudno umieścić w tekście w formie naturalnej (salon makijażu Wrocław) – należy jednak pamiętać, że alty przede wszystkim muszą dokładnie opisywać to, co znajduje się na fotografii,
  • Kompresji, czyli zmniejszeniu rozmiaru i wagi grafiki, aby wysokiej jakości obrazy nie wpływały negatywnie na wydajność strony.

 

Natomiast z punktu widzenia użytkownika należy zadbać o funkcjonalną galerię obrazów, wygodne przewijanie i skrolowanie lub możliwość ich powiększenia. Sam serwis powinien być estetyczny i wyglądać nowocześnie. Beauty to branża, w której estetyka jest bardzo ważna i szczególnie klientki będą się tym kierowały podczas wyboru salonu kosmetycznego lub fryzjerskiego.

Treści na stronie salonu kosmetycznego lub zakładu fryzjerskiego

Wyszukiwarka Google docenia strony z bogatym contentem (grafiką, artykułami, filmami wideo). W branży beauty ważne jest dokładne opisanie poszczególnych zabiegów, ponieważ osoby, które zastanawiają się nad skorzystaniem z usług kosmetycznych lub fryzjerskich, chcą dokładnie wiedzieć, jak będzie przebiegała wizyta i jakich efektów można się spodziewać. W serwisie warto więc rozwijać treści, tworząc:

  • Artykuły na bloga,
  • Sekcję FAQ,
  • Rozbudowane opisy wykonywanych zabiegów kosmetycznych,
  • Porady dot. pielęgnacji włosów, skóry i paznokci.

Dobrym sposobem na zaangażowanie użytkowników i kreowanie wizerunku eksperta jest prowadzenie kanału na YouTube. Może on służyć do bezpośredniej promocji salonu beauty (wideo prezentujące poszczególne zabiegi, personel, wyposażenie gabinetów) oraz realizacji strategii content marketingu – przekazywania wartościowych wskazówek kosmetycznych i fryzjerskich. A stosując się do wskazówek SEO video i optymalizując kanał na YT, dodatkowo wspiera się pozycjonowanie strony firmowej.

Promocja branży beauty za pomocą reklam AdWords

Dobrym sposobem poprawy widoczności beauty są również kampanie AdWords. Możemy do nich zaliczyć zarówno reklamę w wyszukiwarce, jak i w sieci reklamowej. Często salony nie mają dużych budżetów na promocję, więc w przypadku reklamy można skupić się jedynie na priorytetowych czy wysokomarżowych usługach a także tych, na które obecnie panuje sezon albo moda.

Jeśli zdecydujemy się na promocję salonu w wyszukiwarce, warto połączyć konto AdWords z wizytówką w Google Maps, tak aby móc wyświetlać rozszerzenie lokalizacji w reklamach. Dzięki niemu potencjalny klient już z poziomu reklamy będzie wiedział, czy promowany obiekt znajduje się w interesującej go okolicy. W zależności od potrzeb można rozważyć użycie rozszerzeń cen albo promocji, co pozwoli wyróżnić reklamy spośród konkurencji

 

Reklamy w wyszukiwarce dobrze sprawdzą się również w przypadku promocji czasowych akcji. Jeśli np. oferujemy zniżkę na fryzury przez cały styczeń, warto to zaznaczyć w treści reklamy. To zachęci użytkowników do zapoznania się z ofertą. Reklamach należy podkreślać atuty swojej firmy np. korzystanie z wysokiej jakości kosmetyków albo atrakcyjne ceny.

Kampania w wyszukiwarce może zostać również wsparta kampaniami w sieci reklamowej. Dobre efekty przynosi remarketing przypominający o ofercie lub informujący o aktualnych promocjach. Najczęściej przyjmuje formę banerów reklamowych wyświetlających się osobom, które wcześniej były na stronie reklamodawcy.

W przypadku reklam AdWords ich kierowanie możemy zawęzić terytorialnie do określonego miasta czy nawet dzielnicy, co może znacząco zwiększyć efektywność prowadzonych działań.

Sezonowość w branży beauty, czyli real-time marketing

Popyt na usługi kosmetyczne wzrasta w okresie świąt, imprez okolicznościowych, wydarzeń, podczas których panie oraz panowie chcą szczególnie dobrze wyglądać. Możemy do takich okazji zaliczyć m.in. Dzień Kobiet, Studniówki, Sylwester, Karnawał, Ostatki, Boże Narodzenie itp. Dodatkowo konkretne usługi kosmetyczne są też realizowane w zależności od pór roku, np. kwasy tylko w okresach jesienno-zimowych.

W przypadku pozycjonowania warto odpowiednio wcześniej pomyśleć o działaniach SEO, aby zdążyć zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce na sam szczyt sezonu. Dobrą strategią w tym przypadku będzie wybieranie fraz związanych z konkretnymi okazjami:

  • Fryzury na karnawał – 170 wyszukań miesięcznie,
  • Fryzury na komunie – 6 600 wyszukań miesięcznie,
  • Makijaż na studniówkę – 1 300 wyszukań miesięcznie.

Tego typu słowa kluczowe doskonale nadają się do wpisów blogowych, dzięki którym można pozyskać ruch nie tylko w okresie wybranych świąt, ale i przez cały rok. Ponadto w sezonie warto zainwestować w intensywną promocję w social media oraz AdWords – to doskonałe narzędzia dotarcia do osób poszukujących usług „na ostatnią chwilę”.

Zadbaj o użyteczność strony salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego

Reklamowanie salonu fryzjerskiego oraz usług kosmetycznych ma przynieść efekty w postaci konwersji. W branży beauty będą nią rezerwacje zabiegów dokonywane np. za pośrednictwem telefonu, maila lub wiadomości wysłanej w social media. Aby zachęcić klientów do bookowania terminów, trzeba zadbać o użyteczność serwisu internetowego, czyli jego przyjazność dla użytkowników. W tym celu można wprowadzić takie rozwiązania jak:

  • Online’owy terminarz zabiegów,
  • Przycisk rezerwacji terminu na podstronach opisujących ofertę zabiegów,
  • Pełny i aktualny cennych świadczonych usług,
  • Prosty oraz przejrzysty formularz kontaktowy,
  • Sekcję z opiniami użytkowników.
  • Mapkę ze wskazówkami dojazdu,
  • Klikalny numer telefonu, który umożliwia wykonanie połączenia bezpośrednio ze strony internetowej podczas jej przeglądania na smartfonie,
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.

Obecność w wybranych mediach społecznościowych

Skuteczną promocję usług w internecie zapewniają także social media. Każdy serwis społecznościowy ma jednak nieco inną specyfikę i potencjał reklamowy. W branży beauty warto podejmować działania na takich portalach jak:

  • Facebook – aktywne prowadzenie firmowego fanpage’a, wrzucanie postów z promocjami, ciekawostek o zabiegach, sposobach na pielęgnację ciała. Można również promować działalność za pośrednictwem grup tematycznych, na których użytkownicy poszukują sprawdzonych gabinetów kosmetycznych i salonów fryzjerskich,
  • Instagram – publikowanie atrakcyjnych pod względem wizualnym zdjęć prezentujących wykonywane zabiegi,
  • Pinterest – podobnie jak na Instagramie komunikacja opiera się na grafice z tą różnicą, że linki dodawane do zdjęć są dobrze oceniane przez Google, co w sposób pośredni wpływa na pozycjonowanie gabinetu kosmetycznego lub fryzjerskiego.

Posiadając konta w social media, należy regularnie dodawać nowe posty, aktualizować informacje, powiadamiać o wolnych terminach zabiegów. Warto także aktywnie odpowiadać na zapytania użytkowników, którzy często wolą komunikować się za pośrednictwem portali społecznościowych niż wysyłać maila lub rozmawiać przez telefon. O takich klientów również należy zabiegać.

Buzz marketing i zdobywanie opinii w internecie

W branży beauty, jak w przypadku wielu innych usług, kluczowe znaczenie ma marketing szeptany, rekomendacje i zbieranie dobrych opinii. Jest to istotne, aby pozyskać nowych klientów, którzy dopiero zastanawiają się, czy zapisać się na zabieg w naszym salonie. Polecenia można pozyskiwać za pomocą:

  • Wizytówki Google Moja Firma,
  • Portali branżowych/katalogów firm typu – dobryfryzjer.pl,
  • Rekomendacji na FB,
  • Podstrony z referencjami lub opiniami na stronie internetowej,
  • Forów dyskusyjnych.

W budowaniu dobrego wizerunku w sieci przydaje się przemyślania strategia buzz marketingu oraz pozycjonowanie wizerunkowe.

Promowanie beauty wspierają blogerzy i influencerzy!

Doskonałym pomysłem jest także współpraca z blogerami i influencerami, którzy zajmują się tematyką beauty. Np. w zamian za darmowy zabieg lub zestaw specjalistycznych kosmetyków do profesjonalnej stylizacji włosów osoba prowadząca bloga może przygotować artykuł sponsorowany, wpis lub po prostu polecić zabiegi w salonie kosmetycznym. Oprócz budowania silnej marki można w ten sposób zdobyć wartościowe link prowadzące do serwisu internetowego.

 

Postaw na kompleksową strategię promocji w branży beauty!

Promocja w internecie salonu kosmetycznego lub zakładu fryzjerskiego z pewnością przyniesie wiele korzyści, jeśli będzie realizowana za pośrednictwem wielu narzędzi i metod – pozycjonowania, reklam AdWords, social media marketingu, współpracy z blogerami. Branża beauty jest bardzo konkurencyjna i często to lokalizacja gabinetu ma największe znaczenie, ale dzięki skutecznym technikom można sukcesywnie powiększać grono stałych klientów, którzy zapewnią stabilny przychód i pozwolą na rozwój działalności.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt