Pomysły na stylizację w mobilnej wyszukiwarce grafiki

/ SEO
pozycjonowanie stron mobilnych

Google zauważyło potencjał, który tkwi w wyszukiwarce grafiki. W ubiegłym tygodniu pojawiła się nowa funkcjonalność o nazwie podobne produkty, a teraz wprowadzona została sekcja pomysły na stylizację. Za jej pomocą osoby wyszukujące odzież i akcesoria zobaczą, jak prezentują się produkty w wybranych stylizacjach.

Inspiracje modowe prosto z Google Images

Załóżmy, że chcesz kupić nową torebkę. Wpisujesz w mobilnej wyszukiwarce grafiki frazę czarna torebka. Wyświetlona zostanie lista obrazów odpowiadających zapytaniu. Po kliknięciu w obraz, jeśli został on opatrzony mikrodanymi, pojawią się dodatkowe informacje – cena i opis przygotowany przez sprzedawcę sklepu. Skrolując dalej, zobaczysz podobne produkty, a poniżej pomysły na stylizację – najnowszą sekcję w wyszukiwarce grafiki.

pomysły na stylizację

Style ideas to obrazy, na których wyszukiwane produkty zaprezentowane zostały jako jeden z elementów stylizacji. Dzięki temu możemy więc sprawdzić, jak torebka, buty lub okulary komponują się z różnymi ubraniami i do jakich części garderoby najlepiej pasują.

Co oznacza rozwój wyszukiwarki grafiki dla e-sprzedawców?

W ten sposób użytkownik zostaje zatrzymany w Google Images. W wyszukiwarce może znaleźć interesujące go akcesoria, zobaczyć, jak prezentują się na gwiazdach i modelach, a także znaleźć sklep, w którym te produkty są sprzedawane. W związku z tym jeśli sprzedawcy odpowiednio nie opiszą zdjęć na swojej stronie internetowej i nie wdrożą danych strukturalnych to nie będą mieli okazji trafić do klientów za pośrednictwem mobilnej wyszukiwarki grafiki. Stracą szansę na zwiększenie konwersji.

Pomysły na stylizacje na razie pojawiają się na zapytania modowe, ale z pewnością Google rozwinie tą funkcjonalność na pozostałe kategorie. Warto więc już dzisiaj przygotować się do tej „graficznej” rewolucji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...