Pomysły na stylizację – nowa sekcja w Google Images - Blog Artefakt

Pomysły na stylizację w mobilnej wyszukiwarce grafiki

/ SEO
pozycjonowanie stron mobilnych

Google zauważyło potencjał, który tkwi w wyszukiwarce grafiki. W ubiegłym tygodniu pojawiła się nowa funkcjonalność o nazwie podobne produkty, a teraz wprowadzona została sekcja pomysły na stylizację. Za jej pomocą osoby wyszukujące odzież i akcesoria zobaczą, jak prezentują się produkty w wybranych stylizacjach.

Inspiracje modowe prosto z Google Images

Załóżmy, że chcesz kupić nową torebkę. Wpisujesz w mobilnej wyszukiwarce grafiki frazę czarna torebka. Wyświetlona zostanie lista obrazów odpowiadających zapytaniu. Po kliknięciu w obraz, jeśli został on opatrzony mikrodanymi, pojawią się dodatkowe informacje – cena i opis przygotowany przez sprzedawcę sklepu. Skrolując dalej, zobaczysz podobne produkty, a poniżej pomysły na stylizację – najnowszą sekcję w wyszukiwarce grafiki.

pomysły na stylizację

Style ideas to obrazy, na których wyszukiwane produkty zaprezentowane zostały jako jeden z elementów stylizacji. Dzięki temu możemy więc sprawdzić, jak torebka, buty lub okulary komponują się z różnymi ubraniami i do jakich części garderoby najlepiej pasują.

Co oznacza rozwój wyszukiwarki grafiki dla e-sprzedawców?

W ten sposób użytkownik zostaje zatrzymany w Google Images. W wyszukiwarce może znaleźć interesujące go akcesoria, zobaczyć, jak prezentują się na gwiazdach i modelach, a także znaleźć sklep, w którym te produkty są sprzedawane. W związku z tym jeśli sprzedawcy odpowiednio nie opiszą zdjęć na swojej stronie internetowej i nie wdrożą danych strukturalnych to nie będą mieli okazji trafić do klientów za pośrednictwem mobilnej wyszukiwarki grafiki. Stracą szansę na zwiększenie konwersji.

Pomysły na stylizacje na razie pojawiają się na zapytania modowe, ale z pewnością Google rozwinie tą funkcjonalność na pozostałe kategorie. Warto więc już dzisiaj przygotować się do tej „graficznej” rewolucji.

Raport Skuteczności w GSC powstaje w oparciu o kanoniczne adresy URL. Sprawdź, co wywoła ta zmiana...
W połowie stycznia 2019 roku amerykański gigant udostępnił Asystenta Google w polskiej wersji...
Teksty publikowane w mediach społecznościowych są coraz lepiej indeksowane przez wyszukiwarkę...
Podsumowujemy branżę SEO w 2018 roku i prognozujemy najważniejsze wyzwania na 2019 r. Czy czeka nas...