Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Pingwin 4.0 nie nakłada kary za niskiej jakości linki?

/ SEO
Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Wrześniowa aktualizacja Pingwina namieszała w wynikach wyszukiwania. Google poinformowało, że algorytm działa w czasie rzeczywistym, a każda podstrona będzie osobno analizowana pod względem spamu. Wielu specjalistów SEO uważa, że Pingwin nie będzie już karał całej domeny za niskiej jakości linki. Czy pozycjonerzy mają rację?

 

Czy warto przygotowywać plik disavow?

Gary Illyes wziął udział w dyskusji na temat Pingwina 4.0 na portalu Facebook pod postem, który na swojej tablicy opublikował Barry Schwartz. Przedstawiciel Google napisał, że update algorytmu dewaluuje strony zawierające spam zamiast ich całkowitego usunięcia z wyników wyszukiwania. Illyes podkreślił, że rekomendacje dotyczące pliku disavow nie zmieniły się. Jeśli więc na stronie był problem z linkami niskiej jakości, przygotowanie takiego pliku może pomóc powrócić na pozycje po update’cie Pingwina.

Algorytm Pingwin

Pozycjonerzy zastanawiają się, czy jest jednak sens przygotowywać plik disavow, skoro Pingwin jedynie obniża wartość strony ze spamem, nie usuwając ich z rankingu. Illyes wypowiedział się także na ten temat stwierdzając, że disavow jest mniej potrzebny w przypadku radzenia sobie ze skutkami działania algorytmu pingwin 4.0, ale może pomóc przywrócić stabilną pozycję strony w SERP. Plik przydaje się także w przypadku nałożenia kary ręcznej za nienaturalne linki przychodzące.

Podsumowując wypowiedź Illyesa, można przypuszczać, że Pingwin nie nakłada kar na witrynę za spam, tylko ignoruje nienaturalne linki prowadzące do witryny, korygując w ten sposób ranking.

Najnowsze artykuły na blogu:
Podsumowujemy rok 2020 w PPC w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie najważniejsze...
Przedstawiamy najważniejsze zmiany w analityce internetowej w 2020 roku i trendy na 2021 rok....
Reklama na brand konkurencji nie zawsze jest zgodna z prawem. Sprawdź, jak przeprowadzić legalną...
Podsumowujemy rok 2020 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...