Pingwin 4.0 nie nakłada kary za niskiej jakości linki?

/ SEO
Algorytm Pingwin w wyszukiwarce Google

Wrześniowa aktualizacja Pingwina namieszała w wynikach wyszukiwania. Google poinformowało, że algorytm działa w czasie rzeczywistym, a każda podstrona będzie osobno analizowana pod względem spamu. Wielu specjalistów SEO uważa, że Pingwin nie będzie już karał całej domeny za niskiej jakości linki. Czy pozycjonerzy mają rację?

 

Czy warto przygotowywać plik disavow?

Gary Illyes wziął udział w dyskusji na temat Pingwina 4.0 na portalu Facebook pod postem, który na swojej tablicy opublikował Barry Schwartz. Przedstawiciel Google napisał, że update algorytmu dewaluuje strony zawierające spam zamiast ich całkowitego usunięcia z wyników wyszukiwania. Illyes podkreślił, że rekomendacje dotyczące pliku disavow nie zmieniły się. Jeśli więc na stronie był problem z linkami niskiej jakości, przygotowanie takiego pliku może pomóc powrócić na pozycje po update’cie Pingwina.

Algorytm Pingwin

Pozycjonerzy zastanawiają się, czy jest jednak sens przygotowywać plik disavow, skoro Pingwin jedynie obniża wartość strony ze spamem, nie usuwając ich z rankingu. Illyes wypowiedział się także na ten temat stwierdzając, że disavow jest mniej potrzebny w przypadku radzenia sobie ze skutkami działania algorytmu pingwin 4.0, ale może pomóc przywrócić stabilną pozycję strony w SERP. Plik przydaje się także w przypadku nałożenia kary ręcznej za nienaturalne linki przychodzące.

Podsumowując wypowiedź Illyesa, można przypuszczać, że Pingwin nie nakłada kar na witrynę za spam, tylko ignoruje nienaturalne linki prowadzące do witryny, korygując w ten sposób ranking.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...