Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Optymalizacja i pozycjonowanie stron Wix – jakie są możliwości tego systemu CMS?

Optymalizacja i pozycjonowanie stron Wix – jakie są możliwości tego systemu CMS?

Wix to kreator stron internetowych, z którym poradzą sobie osoby nieposiadające wiedzy programistycznej. Użytkownicy cenią go za prostotę, estetyczne szablony, technologię opartą o HTML5 zapewniającą wydajność serwisu. Jak Wix radzi sobie w zakresie pozycjonowania? Czy spełnia oczekiwania pod względem możliwości optymalizacji strony z poziomu panelu administracyjnego? Jak się okazuje, oferuje pełen zakres opcji dot. SEO.

Na początek o Wix-ie słów kilka

Wix dedykuje swoją platformę zarówno profesjonalistom (firmom, przedsiębiorcom), jak i osobom nastawionym na tworzenie angażującego contentu (blogerom i influencerom). CMS dostępny jest w wersji bezpłatnej oraz w planie premium. Oczywiście im wyższy pakiet wybierzemy, tym więcej funkcjonalności otrzymamy. Możemy liczyć na kompleksową obsługę: na Wix-ie kupimy domenę, usługę hostingową, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy korzystali z darmowego serwera.

W zakresie SEO Wix oferuje rozbudowany support, bazę wiedzy, a nawet filmiki – tutoriale, z których nie tylko dowiemy się, gdzie w panelu administracyjnym znaleźć interesujące nas funkcje, ale także co oznaczają poszczególne terminy związane z pozycjonowaniem i optymalizacją stron. CMS zapewnia więc szeroki zakres wsparcia w zakresie zwiększania widoczności w wynikach wyszukiwania.

A jak wygląda pozycjonowanie Wix -a w praktyce? Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych możliwości na podstawie jednego z najniższych planów abonamentowych – Combo.

 

Meta tagi – dostęp do sekcji <head> w kodzie strony

W panelu administracyjnym Wix-a bez problemu dodamy znaczniki Title oraz Description dla każdej strony. Dodatkowo mamy możliwość uzupełnienia słów kluczowych (meta name=”keywords”), chociaż obecnie dodawanie tego tagu nie ma wpływu na pozycje strony w wynikach wyszukiwania.

Dostaniemy się także do sekcji <head> kodu strony, aby dodać kod śledzenia Google Analytics lub zweryfikować witrynę w usłudze Search Console. Nie potrzebujemy więc plików źródłowych lub wtyczek, aby skonfigurować poszczególne narzędzia lub połączyć stronę z mediami społecznościowymi (np. z Twitterem lub Google+).

Optymalizacja treści pod SEO na Wix

Wix ułatwia także publikację treści w dowolnych miejscach, boksach i sekcjach. Chcąc wstawić śródtytuły H1-H6, wystarczy jedynie wybrać z rozwijanej listy odpowiedni rodzaj znacznika. Należy stosować poprawną hierarchię nagłówków oraz rozsądnie stosować w nich słowa kluczowe, aby nie narazić serwis na karę od Google za nieumiejętną optymalizację strony.

Podobnie jest w przypadku optymalizacji obrazków. W edytorze ustawimy atrybuty alt dla poszczególnych zdjęć, dzięki czemu zadbamy o ich optymalizację, a także wyświetlenie w wyszukiwarce grafiki. Fotografie można animować – wstawić różnego rodzaju efekty, np. powiększenie obrazka po kliknięciu. Należy jedynie uważać, aby nie wygenerować dodatkowych adresów URL z pustą zawartością – niektóre animacje niestety mogą stworzyć takie podstrony.

Widoczność strony w wyszukiwarce

Bez większego problemu zmodyfikujemy adresy URL poszczególnych podstron na przyjazne. Nie musimy obawiać się parametrów, znaków specjalnych lub polskich liter, które utrudniałyby indeksowanie witryny.

[/vc_column_text]

Istnieje także możliwość włączenia konkretnej podstrony z indeksu wyszukiwarki poprzez dodanie tagu no indeks. Uważamy, aby nie wyindeksować strony, na którą pozycjonujemy określone słowa kluczowe!
Wix automatycznie tworzy sitemapę, plik robots.txt oraz strony błędu 404 dla nieistniejących podstron, ale nie ma możliwości wprowadzenia zmian w tych dokumentach. Z kolei jeśli chodzi o zarządzanie przekierowaniami, 301 wdrożymy w panelu administracyjnym:

Wtyczki społecznościowe i powiązanie z social media

Chociaż social media bezpośrednio nie wpływają na pozycjonowanie strony, warto powiązać serwis z kontami w najpopularniejszych portalach społecznościowych. Wix daje szerokie pole do popisu, udostępniając wiele wtyczek i boxów, w których możemy dodać linki do swoich profili.

Funkcje, których w Wix brakuje

Niestety z poziomu panelu administracyjnego Wix nie ma dostępu do pliku .htaccess, więc musimy wprowadzać zmiany za pomocą serwera FTP. Nie ustawimy także przekierowań kanonicznych, co może nieco utrudniać wprowadzanie zaleceń optymalizacyjnych szczególnie dla dużych witryn i sklepów internetowych.

Ocena intuicyjności panelu administracyjnego Wix

Dostosowywanie strony na Wix-ie przypomina pracę z infografiką – modyfikując poszczególne elementy, na bieżąco widzimy, jak witryna zaprezentuje się użytkownikowi. Możemy utworzyć dowolne podstrony, założyć bloga, wgrać muzykę, filmy, chat, formularze kontaktowe, zmienić nazwy zakładek w menu. Istnieje także możliwość podejrzenia wyglądu mobilnej wersji strony i przeprowadzenia jej optymalizacji. Ilość dostępnych funkcji przytłoczy początkującego użytkownika, ale z pewnością spodoba się webmasterom i przedsiębiorcom poszukującym zaawansowanych rozwiązań.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt