Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
24.05.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

Opinie z internetu i recenzje dotyczące hoteli w Google Maps

Przed wyborem noclegu często sprawdzamy opinie o hotelu, pensjonacie lub hostelu. Na wizytówkach Google Moja Firma możemy zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z googlowskich kont użytkowników, z portalu Facebook oraz z serwisów turystycznych np. z Booking.com. Google jednak na tym nie poprzestaje i udoskonala wygląd opinii na urządzeniach mobilnych.

Opinie z internetu w wizytówkach hoteli

Po wpisaniu frazy hotel Wrocław i przejściu na mapkę z wynikami wyszukań lokalnych, uzyskujemy dostęp do informacji o obiekcie – standardzie, zakresie cenowym, lokalizacji oraz dodatkowych udogodnień. Możemy także zerknąć na opinie internautów. Recenzje podzielone są na dwie sekcje: Opinie z Google i Opinie z internetu, wśród których zobaczymy oceny wystawione przez użytkowników korzystających z portali turystycznych, np. Booking.com.

W wizytówce wyświetlają się 3 opinie z internetu. Jeśli chcemy poznać więcej ocen z wybranego portalu turystycznego, wystarczy kliknąć link prowadzący do danego serwisu. W Stanach Zjednoczonych internauci mogą zapoznać się z recenzjami pochodzącymi z trzech witryn: Booking,com, Priceline oraz Agoda. Pojawiły się spekulacje, że Google korzysta z danych dostarczanych przez TrustYou, a w mapkach nie będą ukazywały się opinie z takich stron internetowych jak TripAdvisor czy Expedia.

 

Recenzje grupowane po typach podróżnych

Obiekty noclegowe nastawione są na określony rodzaj gości. Hotele biznesowe przystosowane są przede wszystkim do zapewnienia komfortu w podróży służbowej, a kameralne hoteliki spełniają wymagania rodzin z dziećmi. Google chcąc ułatwić poszczególnym typom podróżnym wybór idealnego noclegu, wprowadziło grupowanie opinii użytkowników według typów gości hotelowych.

Opinie nie są widoczne z pierwszego poziomu wizytówki Google Maps. Po wybraniu hotelu pojawia się standardowy widok z oceną zbiorczą i podstawowymi informacjami kontaktowymi.

 

Scrollując wizytówkę, natrafimy na sekcję z recenzjami. Tam zobaczymy średnią ocenę przyznaną hotelowi w trzech kategoriach:

  • Pokoje,
  • Lokalizacja,
  • Obsługa.

 

Klikając w przycisk Wyświetl wszystkie opinie, pojawiają się średnie oceny przyznane hotelowi przez poszczególne typu podróżnych:

  • Pary,
  • Rodziny,
  • Podróżujących w pojedynkę,
  • Podróżujących służbowo.

 

Następnie możemy sprawdzić, jakie oceny w zakresie kategorii pokoje, lokalizacja oraz obsługa wystawili poszczególni podróżujący. To pozwoli zweryfikować, czy obiekt hotelowy odpowiada oczekiwaniom rodzin z dziećmi.

Funkcjonalność została opatrzona kolorową grafiką przyciągającą wzrok. Przejrzysty układ informacji umożliwia szybkie zapoznanie się ze średnimi ocenami przyznanymi hotelowi. Jeśli chcemy przeczytać kilka, pełnych recenzji, możemy je posortować według najnowszych lub najbardziej pomocnych. Dostępność tak wielu danych z pewnością uprości podejmowanie decyzji i rezerwację noclegów spełniających nasze oczekiwania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

persona klienta 09.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak stworzyć personę klienta i wykorzystać ją w kampaniach?

Kim jest Twój idealny klient? Czy potrafisz sobie wyobrazić jego potrzeby, pragnienia i problemy? Jeśli nie, to najwyższy czas stworzyć personę klienta. Persona to podstawa skutecznych kampanii marketingowych, które trafiają w samo sedno oczekiwań Twojej grupy docelowej. Dowiedz się, jak ją stworzyć i wykorzystać, by Twoje kampanie były jeszcze bardziej efektywne! Przeczytaj dalej, a odkryjesz, jak zmienić swoje podejście do marketingu! Czytaj więcej
dane liczbowe - trendy 2025 w content marketingu 07.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Trendy w content marketingu na 2025 rok, które warto znać

Content marketing nie stoi w miejscu. W 2025 roku szykują się zmiany, które mogą zdecydować o sukcesie lub porażce Twoich działań. Chcesz wiedzieć, jakie strategie pomogą Ci przyciągnąć uwagę odbiorców i zbudować realną przewagę nad konkurencją? Przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw trendów, które będą kształtować rynek, od autentyczności treści, przez interaktywny content, aż po nowe podejście do SEO i wykorzystanie sztucznej inteligencji. Zobacz, co warto wdrożyć już teraz, aby Twoja marka była o krok przed innymi! Czytaj więcej
13 praktyk seo 05.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

13 praktyk SEO na 2025 rok – jak przygotować się na zmiany?

Czy Twoja strona jest gotowa na rewolucję SEO w 2025 roku? Algorytmy Google zmieniają zasady szybciej niż kiedykolwiek, a to, co działało wczoraj, jutro może już nie mieć znaczenia. Jeśli chcesz utrzymać wysokie pozycje i skutecznie przyciągać klientów, musisz działać teraz. Przygotowaliśmy dla Ciebie 13 praktyk SEO, które pomogą Ci nie tylko przetrwać zmiany, ale i wyprzedzić konkurencję. Sprawdź, jak zoptymalizować stronę na nowe czasy i zbudować trwałą przewagę! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt