Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
17.01.2018 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Narzędzie PageSpeed Insights rozbudowane o nowy wskaźnik – szybkość działania strony

Narzędzie PageSpeed Insights rozbudowane o nowy wskaźnik – szybkość działania strony

Dzięki darmowemu narzędziu PageSpeed Insights sprawdzimy czas ładowania strony na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Wskazówki optymalizacyjne pomagają poprawić wydajność serwisu, a tym samym zatrzymać internautów na stronie. PageSpeed Insights, narzędzie oferowane przez Google, ewoluowało od początku 2018 roku, wprowadzając różne aktualizacje i zmiany, aby umożliwić użytkownikom dokładniejsze i bardziej wszechstronne analizy wydajności stron internetowych. Wśród kluczowych cech, które można obecnie sprawdzić za pomocą tego narzędzia, znajdują się:

Co zawiera nowy raport PageSpeed Insights?

  • Dane z rzeczywistych środowisk (tzw. Field Data), które korzystają z raportów Chrome User Experience Report (CrUX) do oferowania danych opartych na rzeczywistych interakcjach użytkowników z przeglądarką Chrome.
  • Dane laboratoryjne (Lab Data) pochodzące z analiz przeprowadzanych przez Lighthouse, umożliwiające testowanie stron pod kątem różnych metryk wydajności w kontrolowanych warunkach.
  • Sugestie dotyczące optymalizacji, które oferują praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak można poprawić szybkość ładowania i wydajność strony internetowej.
  • Diagnostyka, zapewniająca szczegółowe informacje o konfiguracji technicznej strony, które mogą wpływać na jej wydajność.
  • Przejrzane audyty, przedstawiające elementy strony, które zostały ocenione pozytywnie podczas analizy, co może służyć jako wskaźnik dobrych praktyk.

Analiza wydajności strony Lighthouse

Warto zauważyć, że narzędzie używa teraz Lighthouse jako podstawy do analizy wydajności strony, co stanowi znaczącą zmianę w stosunku do wcześniejszych wersji. PageSpeed Insights ocenia strony w skali od 0 do 100, przy czym wyższe wyniki wskazują na lepszą wydajność. Wyniki są prezentowane w formie kolorowych wskaźników: zielony (90-100) dla szybkich stron, pomarańczowy (50-89) dla stron o średniej szybkości i czerwony (0-49) dla wolnych stron​​.

Narzędzie to jest niezwykle przydatne dla deweloperów webowych i właścicieli stron internetowych, ponieważ umożliwia identyfikację potencjalnych problemów z wydajnością oraz oferuje konkretne sugestie, jak te problemy rozwiązać. Dzięki temu można zwiększyć satysfakcję użytkowników i poprawić ogólną wydajność serwisów internetowych. Więcej szczegółów na temat aktualizacji i sposobu używania PageSpeed Insights można znaleźć bezpośrednio na ich stronie​

Wskaźniki  zawierają rzeczywiste dane o zadowoleniu użytkowników i pochodzą z  Chrome User Experience Report – googlowskiego projektu mającego na celu analizowanie zachowania internautów. Oprócz szybkości działania strony zobaczymy również wykres prezentujący rozkład wczytywania strony. Po najechaniu na poszczególne słupki diagramu dowiemy się, jaki procent elementów serwisu ładuje się szybko, przeciętnie lub wolno. Dodatkowo udostępniono statystyki strony informujące o liczbie MB potrzebnych do pobrania zawartości całej witryny.

Szybkość ładowania strony i kolorowe wykresy niestety nie są dostępne dla wszystkich serwisów – z racji tego, że FCP i DCL tworzone są w oparciu o dane dotyczące realnych zachowań użytkowników, jedynie strony z dużym ruchem otrzymają takie informacje.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt