Spis treści:
Accelerated Mobile Pages jest standardem, który ma umożliwić szybsze przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych. Google rozwija tę technologię w środowisku open source, dzięki czemu w projekt angażuje się wielu programistów oraz webmasterów, a całe przedsięwzięcie nabiera rozpędu. By sprawdzić, czy stworzony przez nas kod strony został poprawnie zaimplementowany, możemy skorzystać z kilku narzędzi do walidacji witryn opartych o AMP HTML.
Publikuj treści AMP i testuj poprawność wdrożenia standardu AMP HTML
Standard AMP przeraża wielu właścicieli domen, ponieważ wydaje im się kolejną, skomplikowaną technologią, którą należy wdrożyć w serwisie. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do poprawnej implementacji kodu strony. Publikacja treści nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności.
![Publisher Flow AMP](https://www.artefakt.pl/wp-content/uploads/2017/09/amp-publisher-flow-800x448.png)
Jednak zanim witryna zostanie udostępniona internautom, warto sprawdzić poprawność kodu, aby uniknąć indeksacji niedziałającego serwisu. Poprawność kodu do tej pory mogliśmy sprawdzić za pomocą:
- Rozszerzenia do przeglądarki Chrome AMP Validator,
- Raportu o błędach AMP w Google Search Console.
Niedawno Google przygotowało dwie nowe aplikacje warte przetestowania:
AMP Validator
Po przejściu na stronę https://validator.ampproject.org/ wystarczy wpisać adres URL lub przekleić kod do edytora, a następnie kliknąć przycisk Validate. Po chwili pojawi się na ekranie analiza naszego serwisu z zaznaczonymi błędami, które popełniliśmy podczas tworzenia kodu AMP HTML.
![Walidator AMP](https://www.artefakt.pl/wp-content/uploads/2017/09/amp.png)
Obok zaznaczonych na czerwono błędów pojawiają się także odnośniki Learn more. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do oficjalnej strony projektu, gdzie znajdują się instrukcje i porady dotyczące poprawnej implementacji kodu. Korzystając z rozbudowanych manuali możemy samodzielnie nanieść poprawki, dostosowując serwis do technologii AMP.
Test AMP
Narzędzie o nazwie Test AMP, dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/amp, ma podwójne zastosowanie, ponieważ po wpisaniu adresu domeny sprawdzone zostaną także dane strukturalne.
![AMP test](https://www.artefakt.pl/wp-content/uploads/2017/09/tester_amp2.png)
Aplikacja działa również poprawnie na urządzeniach mobilnych, więc test strony możemy wykonać za pomocą smartfona. Nasza domena zostanie przeanalizowana w czasie rzeczywistym przez prawdziwego Googlebota. Jeśli wystąpią błędy w kodzie strony, dostaniemy szczegółowe informacje na ich temat oraz porady pomagające wyeliminować wszelkie niezgodności ze standardem AMP. Zostanie nawet podświetlona linijka kodu, w której błąd został wykryty.
![Tester AMP](https://www.artefakt.pl/wp-content/uploads/2017/09/tester_amp.png)
Google przygotowało jeszcze jedną niespodziankę. Jeśli na Twojej stronie nie zostaną wykryte żadne błędy, otrzymasz link do podglądu wersji AMP Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.
![Podgląd AMP](https://www.artefakt.pl/wp-content/uploads/2017/09/google-amp-preview-tool.png)
Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-amp-testing-tool-261061
Po prawej stronie na samym dole narzędzia znajdziemy także przycisk do udostępniania wyniku testu. Dzięki tej funkcjonalności możemy powiadomić developerów o konieczności wprowadzenia zmian w kodzie strony.
AMP jako czynnik rankingowy?
Google nigdy nie robi niczego bezinteresownie. Technologia AMP ma z jednej strony ułatwić użytkownikom przeglądanie stron na smartfonach i tabletach, a z drugiej stać się motorem do rozwoju googlowskich aplikacji. Obecnie AMP nie należy do mobilnych czynników rankingowych. Jednak z pewnością w przyszłości Accelereted Mobile Pages będzie odgrywał kluczową rolę w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na mobile devices.
Również na naszym blogu
- Live streaming - social media
- Facebook Newsfeed - nowości
- Facebook a RODO
- Reklama na Facebooku - faktura
- Google: nowe narzędzie do testowania mobilności stron
- CMS Drupal - dlaczego warto go wybrać?
- Sposoby zabezpieczenia treści na stronie internetowej przed kopiowaniem
- Darmowy kreator wizytówek Google Moja Firma
- Jak wybrać dobrą firmę SEO tworzącą unikalne treści na stronie internetowej?
- Jakie ryzyko dla SEO niesie za sobą zmiana nazwy domeny?
- W jaki sposób założyć śledzenie telefonu poprzez usługę Google Analytics?
- Zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym a pozyskiwanie nowego leadu
- Kanibalizacja słów kluczowych na podstronach
- Czym są Rich Cards i jak je wykorzystać?
- Jakie korzyści przynosi stosowanie tagów w serwisie internetowym?
- Czym jest Not Provided?
- Pozycja w wyszukiwarce Google a czas spędzony na stronie przez użytkownika
- Czy ilość znaków w tekście ma znaczenie?