Test AMP i AMP Validator – narzędzia do testowania standardu AMP HTML – Blog Artefakt

Narzędzia do testowania standardu AMP HTML: raporty o błędach AMP w Search Console, AMP Validator oraz Test AMP

/ SEO
Narzędzia i aplikacje internetowe

Accelerated Mobile Pages jest standardem, który ma umożliwić szybsze przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych. Google rozwija tę technologię w środowisku open source, dzięki czemu w projekt angażuje się wielu programistów oraz webmasterów, a całe przedsięwzięcie nabiera rozpędu. By sprawdzić, czy stworzony przez nas kod strony został poprawnie zaimplementowany, możemy skorzystać z kilku narzędzi do walidacji witryn opartych o AMP HTML.

Publikuj treści AMP i testuj poprawność wdrożenia standardu AMP HTML

Standard AMP przeraża wielu właścicieli domen, ponieważ wydaje im się kolejną, skomplikowaną technologią, którą należy wdrożyć w serwisie. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do poprawnej implementacji kodu strony. Publikacja treści nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności.

Publisher Flow AMP

http://www.slideshare.net/SearchMarketingExpo/tips-and-insights-for-success-with-accelerated-mobile-pages-by-rudy-galfi

Jednak zanim witryna zostanie udostępniona internautom, warto sprawdzić poprawność kodu, aby uniknąć indeksacji niedziałającego serwisu. Poprawność kodu do tej pory mogliśmy sprawdzić za pomocą:

  1. Rozszerzenia do przeglądarki Chrome AMP Validator,
  1. Raportu o błędach AMP w Google Search Console.

Niedawno Google przygotowało dwie nowe aplikacje warte przetestowania:

AMP Validator

Po przejściu na stronę https://validator.ampproject.org/ wystarczy wpisać adres URL lub przekleić kod do edytora, a następnie kliknąć przycisk Validate. Po chwili pojawi się na ekranie analiza naszego serwisu z zaznaczonymi błędami, które popełniliśmy podczas tworzenia kodu AMP HTML.

Walidator AMP

Obok zaznaczonych na czerwono błędów pojawiają się także odnośniki Learn more. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do oficjalnej strony projektu, gdzie znajdują się instrukcje i porady dotyczące poprawnej implementacji kodu. Korzystając z rozbudowanych manuali możemy samodzielnie nanieść poprawki, dostosowując serwis do technologii AMP.

Test AMP

Narzędzie o nazwie Test AMP, dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/amp, ma podwójne zastosowanie, ponieważ po wpisaniu adresu domeny sprawdzone zostaną także dane strukturalne.

AMP test

Aplikacja działa również poprawnie na urządzeniach mobilnych, więc test strony możemy wykonać za pomocą smartfona. Nasza domena zostanie przeanalizowana w czasie rzeczywistym przez prawdziwego Googlebota. Jeśli wystąpią błędy w kodzie strony, dostaniemy szczegółowe informacje na ich temat oraz porady pomagające wyeliminować wszelkie niezgodności ze standardem AMP. Zostanie nawet podświetlona linijka kodu, w której błąd został wykryty.

Tester AMP

Google przygotowało jeszcze jedną niespodziankę. Jeśli na Twojej stronie nie zostaną wykryte żadne błędy, otrzymasz link do podglądu wersji AMP Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Podgląd AMP

Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-amp-testing-tool-261061

Po prawej stronie na samym dole narzędzia znajdziemy także przycisk do udostępniania wyniku testu. Dzięki tej funkcjonalności możemy powiadomić developerów o konieczności wprowadzenia zmian w kodzie strony.

AMP jako czynnik rankingowy?

Google nigdy nie robi niczego bezinteresownie. Technologia AMP ma z jednej strony ułatwić użytkownikom przeglądanie stron na smartfonach i tabletach, a z drugiej stać się motorem do rozwoju googlowskich aplikacji. Obecnie AMP nie należy do mobilnych czynników rankingowych. Jednak z pewnością w przyszłości Accelereted Mobile Pages będzie odgrywał kluczową rolę w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na mobile devices.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...