Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
18.10.2016 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Narzędzia do testowania standardu AMP HTML: raporty o błędach AMP w Search Console, AMP Validator oraz Test AMP

Narzędzia do testowania standardu AMP HTML: raporty o błędach AMP w Search Console, AMP Validator oraz Test AMP

Accelerated Mobile Pages jest standardem, który ma umożliwić szybsze przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych. Google rozwija tę technologię w środowisku open source, dzięki czemu w projekt angażuje się wielu programistów oraz webmasterów, a całe przedsięwzięcie nabiera rozpędu. By sprawdzić, czy stworzony przez nas kod strony został poprawnie zaimplementowany, możemy skorzystać z kilku narzędzi do walidacji witryn opartych o AMP HTML.

Publikuj treści AMP i testuj poprawność wdrożenia standardu AMP HTML

Standard AMP przeraża wielu właścicieli domen, ponieważ wydaje im się kolejną, skomplikowaną technologią, którą należy wdrożyć w serwisie. Tak naprawdę wszystko sprowadza się do poprawnej implementacji kodu strony. Publikacja treści nie wymaga posiadania specjalistycznych umiejętności.

http://www.slideshare.net/SearchMarketingExpo/tips-and-insights-for-success-with-accelerated-mobile-pages-by-rudy-galfi

Jednak zanim witryna zostanie udostępniona internautom, warto sprawdzić poprawność kodu, aby uniknąć indeksacji niedziałającego serwisu. Poprawność kodu do tej pory mogliśmy sprawdzić za pomocą:

  1. Rozszerzenia do przeglądarki Chrome AMP Validator,
  1. Raportu o błędach AMP w Google Search Console.

Niedawno Google przygotowało dwie nowe aplikacje warte przetestowania:

AMP Validator

Po przejściu na stronę https://validator.ampproject.org/ wystarczy wpisać adres URL lub przekleić kod do edytora, a następnie kliknąć przycisk Validate. Po chwili pojawi się na ekranie analiza naszego serwisu z zaznaczonymi błędami, które popełniliśmy podczas tworzenia kodu AMP HTML.

Obok zaznaczonych na czerwono błędów pojawiają się także odnośniki Learn more. Po kliknięciu zostajemy przeniesieni do oficjalnej strony projektu, gdzie znajdują się instrukcje i porady dotyczące poprawnej implementacji kodu. Korzystając z rozbudowanych manuali możemy samodzielnie nanieść poprawki, dostosowując serwis do technologii AMP.

Test AMP

Narzędzie o nazwie Test AMP, dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/amp, ma podwójne zastosowanie, ponieważ po wpisaniu adresu domeny sprawdzone zostaną także dane strukturalne.

Aplikacja działa również poprawnie na urządzeniach mobilnych, więc test strony możemy wykonać za pomocą smartfona. Nasza domena zostanie przeanalizowana w czasie rzeczywistym przez prawdziwego Googlebota. Jeśli wystąpią błędy w kodzie strony, dostaniemy szczegółowe informacje na ich temat oraz porady pomagające wyeliminować wszelkie niezgodności ze standardem AMP. Zostanie nawet podświetlona linijka kodu, w której błąd został wykryty.

Google przygotowało jeszcze jedną niespodziankę. Jeśli na Twojej stronie nie zostaną wykryte żadne błędy, otrzymasz link do podglądu wersji AMP Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Źródło: http://searchengineland.com/google-launches-new-amp-testing-tool-261061

Po prawej stronie na samym dole narzędzia znajdziemy także przycisk do udostępniania wyniku testu. Dzięki tej funkcjonalności możemy powiadomić developerów o konieczności wprowadzenia zmian w kodzie strony.

AMP jako czynnik rankingowy?

Google nigdy nie robi niczego bezinteresownie. Technologia AMP ma z jednej strony ułatwić użytkownikom przeglądanie stron na smartfonach i tabletach, a z drugiej stać się motorem do rozwoju googlowskich aplikacji. Obecnie AMP nie należy do mobilnych czynników rankingowych. Jednak z pewnością w przyszłości Accelereted Mobile Pages będzie odgrywał kluczową rolę w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na mobile devices.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt