Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
26.04.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Mobilny generator konwersji, czyli landing page na dłoni

Mobilny generator konwersji, czyli landing page na dłoni

Poprawnie wykonany landing page gwarantuje szybką interakcję użytkownika zgodną z pożądaną ścieżką konwersji, redukując elementy strony odwodzące od realizacji celu, co daje znacznie większą skuteczność w pozyskiwaniu ruchu.

Zacznijmy jednak od początku, czyli od wyjaśnienia, czym jest wyżej wspomniany landing page i czy istnieje różnica między landingiem desktopowym a mobilnym. Jest to strona, która została stworzona, by spełnić określony cel, skupiając całą uwagę użytkownika właśnie na nim. Mobilna wersja tego typu rozwiązania powstała z dokładnie tym samym założeniem; różni się jednak obszarem mieszczącym nasz przekaz oraz sposobem interakcji użytkownika ze stroną.

Kluczowe cechy poprawnie wykonanego landing page na urządzenia mobilne to:

1. Szybkość ładowania strony

W dzisiejszych czasach to bez wątpienia jedna z najbardziej pożądanych cech stron internetowych, a tym bardziej landing page’ów. Kwestia ta jest często pomijana przez web developerów, co zdecydowanie działa na niekorzyść serwisu, gdyż najczęściej szybko i płynnie działająca strona przekłada się na wysoki wskaźnik konwersji.

Biorąc pod uwagę, że obecnie notuje się coraz wyższe współczynniki konwersji na urządzeniach mobilnych, ogromną stratą jest źle zoptymalizowany serwis pod kątem tych urządzeń. Praktyka pokazuje, że wdrożenie mobilnej wersji strony może nie wystarczyć. Musimy pamiętać o końcowym użytkowniku, któremu przede wszystkim powinno się dobrze korzystać z serwisu. Należy także zadbać o poprawność struktury kodu witryny, ponieważ zoptymalizowany kod strony wpływa na czas jej ładowania.

Statystyki brutalnie pokazują, że 61% użytkowników nie wraca na strony, na których występowały problemy związane z ich przeglądaniem na urządzeniach mobilnych (źródło: Raport  McKinsey & Company). Jest to bez wątpienia dodatkowa motywacja do przywiązywania większej wagi do poprawności działania naszych serwisów na smartfonach.

2. Przemyślana organizacja treści

Korzystanie z urządzeń mobilnych rządzi się swoimi prawami, dlatego odpowiednie rozmieszczenie zawartości strony jest kwestią, której nie można pominąć. Z naszych telefonów lub tabletów często korzystamy w biegu, używając jednej ręki, więc najczęściej treści trudne do odczytania są odrzucane przez użytkowników. Z tego powodu nawet najładniejszy landing page ze źle rozmieszczonymi tekstami nie przyniesie oczekiwanych korzyści. Jeśli współczynnik odrzuceń landinga nakłaniającego do konkretnego działania stale rośnie, zastanów się, czy treści i formularze są przyjazne dla użytkownika.

Istnieje wiele czynników, które wpływają na skuteczność landing page. Jedną z pomijanych, a bardzo ważnych kwestii jest sposób trzymania urządzeń przez użytkowników.

Należy zwrócić uwagę, że obszar klikalności zmienia się wraz ze sposobem trzymania urządzenia, dlatego też należy dostosować stronę do potrzeb użytkowników, jednocześnie umożliwiając wygodną nawigację, aby zamieszczone treści i możliwość dokonania konwersji była w zasięgu ich ręki.

Jak użytkownicy korzystają z urządzeń mobilnych?

Według UXmatters.com:

  • Około 50% użytkowników korzysta ze swojego smartfona przy użyciu jednej ręki, a niemal 70% z nich obsługuje nawigację prawym kciukiem. Ponadto większość internautów to osoby praworęczne.

  • Około 40% osób korzysta ze smartfona, wykorzystując jedną rękę do trzymania urządzenia, a do nawigacji służy im kciuk przeciwnej ręki (72%) lub palec wskazujący (28%).

  • Pozostałe 10% używa swoich urządzeń mobilnych oburącz.

3. Przejrzyste formularze

Musimy mieć na uwadze, że wypełnianie wielu pól formularza nie należy do najprzyjemniejszych nawet na desktopie, a już na pewno na wyświetlaczu dotykowym mobilnego urządzenia będzie stanowiło pewne utrudnienie. Z tego powodu lepiej redukować ilość informacji, które musi wprowadzić użytkownik. Rozwiązania przyśpieszające cały proces przejścia przez formularz są mile widziane, a nawet wskazane. Przykładem może być autouzupełnianie miejsca zamieszkania na podstawie kodu pocztowego. Zaoszczędzi to znacznie czas użytkowników i doprowadzi do konwersji.

4. Dodatkowa zachęta

Właściciel serwisu, któremu zależy na zwiększeniu konwersji z mobilnej wersji strony, powinien rozważyć wprowadzenie dodatkowych korzyści, np. w postaci rabatów z tytułu dokonania zakupów na urządzeniu mobilnym. Dodatkowo sam fakt, że landing page jest bardziej intuicyjny od wersji desktopowej serwisu, zachęca użytkownika do pełnej, niczym niezaburzonej interakcji i realizacji celu strony.

Podsumowanie                                                                                                                             

Strona typu landing page z definicji powinna jedynie w kilku krokach doprowadzić użytkownika do realizacji celu. Skuteczny mobilny landing powinien być szybki, bo tego przede wszystkim oczekują użytkownicy. Kolejną ważną rzeczą jest jego przejrzystość oraz intuicyjność.

Wiedząc, że użytkownicy mający problemy z odczytaniem treści lub z nawigacją na stronie bezpowrotnie ją opuszczają, musimy zwrócić szczególną uwagę na rozmieszczenie treści. Zawartość naszego landinga musi być przyjazna i czytelna dla odbiorcy. Ważne jest również, aby żaden element nie zaburzał prostej struktury, a wszystkie call to action były w zasięgu ręki.

Zastosowanie się do powyższych zaleceń powinno zapewnić oczekiwaną skuteczność naszej strony i przyczynić się do znacznego wzrostu liczby konwersji w naszym serwisie.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt