Local business reviews – update w wytycznych Google - Blog Artefakt

Local business reviews – update w wytycznych Google

/ SEO
Ocena witryny internetowej

Wdrożenie mikrodanych pozwala na wyróżnienie witryny w wynikach wyszukiwania. Jednak nie wszystkie rich snippet zostaną wyświetlone w SERP. Należy zwrócić uwagę nie tylko na poprawną implementację w kodzie strony, ale także na wytyczne Google, które wskazują, jakie serwisy mogą skorzystać z wybranych rodzajów znaczników. Ostatnio wymogi dotyczące local business reviews zostały zaktualizowane.

 

Nowe wytyczne dla local business reviews

Na stronie Google Developers znajdziemy dokumentację, która pomaga wdrożyć mikrodane. Tam także znajdują się wytyczne, które wskazują, jakie rich snippet mogą zostać zastosowane w przypadku poszczególnych rodzajów domen. Chcąc pochwalić się recenzjami w wynikach wyszukiwania pod wizytówką firmową należy spełnić kilka warunków, które ostatnio zostały zaktualizowane. Musimy zwrócić uwagę m.in. na:

 

  • Snippety nie mogą zawierać recenzji pisanych na zlecenie; opinie muszą być prawdziwe i niezależne,
  • Klienci muszą mieć możliwość wyrażania zarówno pozytywnych, jak i negatywnych opinii,
  • W recenzjach nie mogą pojawiać się szablonowe zdania, które powstały na podstawie zautomatyzowanych ankiet czy metryk,
  • W przypadku kiedy firma ma wiele oddziałów, np. działa w sieci franczyzowej, opinie o danym oddziale mogą być publikowane wyłącznie przy wizytówce danego oddziału; konkretna recenzja nie może być powielana i umieszczana w wizytówkach innych oddziałów,
  • Opinie nie mogą pochodzić od osób i firm trudniących się tworzeniem treści,
  • Nie można kopiować opinii z innych źródeł, od innych firm,
  • W snippecie mogą pojawiać się tylko te opinie, które zostały opublikowane przez klientów bezpośrednio na stronie danej firmy; nie można zamieszczać w znacznikach recenzji pochodzących z serwisów, których celem jest zbieranie i udostępnianie ocen na temat usług i produktów danych firm (np. opineo.pl).

Oceny i recenzje

Największa zmiana w wytycznych Google dotyczy ostatniego punktu. Do tej pory niektórzy właściciele domen korzystali z recenzji publikowanych w serwisach opiniotwórczych. Teraz niestety muszą zadbać o to, aby w rich snippecie znalazły się wyłącznie te opinie, które zostały opublikowane bezpośrednio na stronie internetowej danego przedsiębiorstwa.

Również na naszym blogu
Prowadząc stronę na Facebooku należy unikać 13 kardynalnych błędów, które utrudniają budowanie...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...