Pop-upy obniżą pozycję w mobile SERP - Blog Artefakt

Kary od Google za pop-upy na mobilnych stronach internetowych

/ SEO
Smartfony

Wygoda przeglądania stron internetowych za pomocą urządzeń mobilnych to coś, o co gorąco zabiega Google. By znaleźć się wysoko w mobilnych wynikach wyszukiwania i trafić do mobilnych użytkowników, należy posiadać responsywną lub mobilną stronę internetową oraz unikać stosowania nachalnych pop-upów. Wszystkie serwisy, które będą posiadały trudne do pominięcia, pełnoekranowe banery mogą się liczyć z karą – obniżeniem pozycji w mobilnym rankingu Google.

Natrętne pop-upy – gorsza pozycja w mobilnej wyszukiwarce

Każdemu z nas zdarzyło się wejść na stronę, na której nad właściwym tekstem pojawiał się natrętny, pełnoekranowy baner z reklamą lub mało istotną treścią. W takiej sytuacji irytujemy się, ponieważ wchodząc na serwis z wyników wyszukiwania, chcieliśmy szybko zaspokoić potrzeby informacyjne, co staje się niemożliwe za sprawą natrętnego pop-upu. Z tego względu Google postanowiło rozprawić się z witrynami stosującymi tego typu praktyki, obniżając ich pozycję mobilnym rankingu.

Baner SERPBaner pełnoekranowyBaner pełnoekranowy nachalny

https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html

Pozycja w mobilnych wynikach wyszukiwania zostanie obniżona, jeśli m.in.:

  • Po przejściu na witrynę lub w trakcie jej przeglądania zostanie wyświetlone okienko, które przysłoni główną treść, uniemożliwiając tym samym zapoznanie się z właściwym tekstem,
  • Pojawi się pełnoekranowy baner, który trzeba pominąć, aby przejść do głównej treści,
  • Zastosowany został układu strony, gdzie na samej górze znajduje się sekcja przypominająca pełnoekranowy baner, a właściwa treść znajduje się pod tym polem.

Pliki cookiePotwierdzenie wiekuBaner w mobile

https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html

Pop-upy bez obawy nałożenia kary można stosować w niektórych przypadkach, np. jeśli:

  • Pełnoekranowe okno służy do spełnienia wymogów prawa – informacje o plikach cookies, weryfikacja wieku na stronach z treścią przeznaczoną dla osób pełnoletnich,
  • Pop-up pojawi się jako okno logowania na stronie, której zawartość nie jest udostępniana publicznie,
  • Baner zajmuje niewielką część ekranu, a internauta może pominąć go z łatwością jak pop-up z propozycją zainstalowania aplikacji.

Google podkreśla, że pełnoekranowe i natrętne pop-upy to tylko jeden z wielu czynników rankingowych. Ważne są publikowane treści, a także dostosowanie strony do wymagań urządzeń mobilnych. W przyszłości na miejsce w rankingu będzie wpływać także technologia AMP.

Od 10 stycznia Google karze serwisy z nachalnymi pop-upami

10 stycznia Google obniżyło pozycje pierwszych stron mobilnych, które korzystają z pełnoekranowych reklam i banerów. Internauci uzyskali potwierdzenie od Gary’ego Illyesa i Johna Muellera, że rozpoczęło się nakładanie kar za nachalne pop-upy.

Tworząc strony mobilne, nigdy nie można zapominać o użytkowniku. Google analizuje zachowania internautów w mobilnej wyszukiwarce i stara się dostosować ranking do potrzeb mobilnych użytkowników, czego wynikiem są kary nakładane na serwisy stosujące pop-upy.

Otrzymałeś karę ręczną od Google? Pomożemy Ci zdjąć filtr ręczny z Twojego serwisu!
Również na naszym blogu
Karty wyprzedanych produktów należy odpowiednio zoptymalizować, aby nie stracić efektów SEO i nie...
Właściciele e-sklepów oraz stron internetowych nierzadko udzielają odpowiedzi na setki tych samych...
Deweloper powinien promować swoją inwestycję mieszkaniową za pomocą social media. Sprawdź, jakie...
Relacja z wideokonferencji Google Marketing Live 2018. Sprawdź, jakie nowości w Google Ads pojawią...
Mobilna wyszukiwarka Google w lipcu 2018 została zaktualizowana o kolejny czynnik rankingowy -...