Pop-upy obniżą pozycję w mobile SERP - Blog Artefakt

Kary od Google za pop-upy na mobilnych stronach internetowych

/ SEO
Smartfony

Wygoda przeglądania stron internetowych za pomocą urządzeń mobilnych to coś, o co gorąco zabiega Google. By znaleźć się wysoko w mobilnych wynikach wyszukiwania i trafić do mobilnych użytkowników, należy posiadać responsywną lub mobilną stronę internetową oraz unikać stosowania nachalnych pop-upów. Wszystkie serwisy, które będą posiadały trudne do pominięcia, pełnoekranowe banery mogą się liczyć z karą – obniżeniem pozycji w mobilnym rankingu Google.

Natrętne pop-upy – gorsza pozycja w mobilnej wyszukiwarce

Każdemu z nas zdarzyło się wejść na stronę, na której nad właściwym tekstem pojawiał się natrętny, pełnoekranowy baner z reklamą lub mało istotną treścią. W takiej sytuacji irytujemy się, ponieważ wchodząc na serwis z wyników wyszukiwania, chcieliśmy szybko zaspokoić potrzeby informacyjne, co staje się niemożliwe za sprawą natrętnego pop-upu. Z tego względu Google postanowiło rozprawić się z witrynami stosującymi tego typu praktyki, obniżając ich pozycję mobilnym rankingu.

Baner SERPBaner pełnoekranowyBaner pełnoekranowy nachalny

https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html

Pozycja w mobilnych wynikach wyszukiwania zostanie obniżona, jeśli m.in.:

  • Po przejściu na witrynę lub w trakcie jej przeglądania zostanie wyświetlone okienko, które przysłoni główną treść, uniemożliwiając tym samym zapoznanie się z właściwym tekstem,
  • Pojawi się pełnoekranowy baner, który trzeba pominąć, aby przejść do głównej treści,
  • Zastosowany został układu strony, gdzie na samej górze znajduje się sekcja przypominająca pełnoekranowy baner, a właściwa treść znajduje się pod tym polem.

Pliki cookiePotwierdzenie wiekuBaner w mobile

https://webmasters.googleblog.com/2016/08/helping-users-easily-access-content-on.html

Pop-upy bez obawy nałożenia kary można stosować w niektórych przypadkach, np. jeśli:

  • Pełnoekranowe okno służy do spełnienia wymogów prawa – informacje o plikach cookies, weryfikacja wieku na stronach z treścią przeznaczoną dla osób pełnoletnich,
  • Pop-up pojawi się jako okno logowania na stronie, której zawartość nie jest udostępniana publicznie,
  • Baner zajmuje niewielką część ekranu, a internauta może pominąć go z łatwością jak pop-up z propozycją zainstalowania aplikacji.

Google podkreśla, że pełnoekranowe i natrętne pop-upy to tylko jeden z wielu czynników rankingowych. Ważne są publikowane treści, a także dostosowanie strony do wymagań urządzeń mobilnych. W przyszłości na miejsce w rankingu będzie wpływać także technologia AMP.

Od 10 stycznia Google karze serwisy z nachalnymi pop-upami

10 stycznia Google obniżyło pozycje pierwszych stron mobilnych, które korzystają z pełnoekranowych reklam i banerów. Internauci uzyskali potwierdzenie od Gary’ego Illyesa i Johna Muellera, że rozpoczęło się nakładanie kar za nachalne pop-upy.

Tworząc strony mobilne, nigdy nie można zapominać o użytkowniku. Google analizuje zachowania internautów w mobilnej wyszukiwarce i stara się dostosować ranking do potrzeb mobilnych użytkowników, czego wynikiem są kary nakładane na serwisy stosujące pop-upy.

Otrzymałeś karę ręczną od Google? Pomożemy Ci zdjąć filtr ręczny z Twojego serwisu!
Również na naszym blogu
Zastanawiasz się, jak przeanalizować swoją konkurencję? Przeprowadź szybką, pięcioetapową analizę...
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...